A Hankook Tire ismertette 2020 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit

2020 harmadik negyedévére a Hankook Tire a globális árbevétel és az üzemi eredmény emelkedéséről számolt be, előbbi 2,8%-kal, utóbbi 24,6%-kal nőtt a tavalyi év ugyanezen időszakával összehasonlítva, míg az előző negyedévhez képest az emelkedés 38,3%, illetve 220,5%-os. Ez az emelkedés főleg a csereabroncsok kereskedelmének fellendülésével magyarázható az olyan nagyobb régiókban, mint Európa, Észak-Amerika és Kína. Emellett Kínában az eredeti alkatrészként felkerülő abroncsok és a 18 colos, vagy annál nagyobb abroncsok iránti kereslet is nőtt. A vállalat Laufenn márkaportfóliója szintén fontos tényező azon ügyfelek számára, akik minőségi abroncsot keresnek versenyképes áron.

A prémium abroncsgyártó Hankook Tire nyilvánosságra hozta 2020 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit: 1 358,8 millió euró (1,88 billió dél-koreai won) konszolidált globális árbevétellel és 161,7 millió euró (224,6 milliárd dél koreai won) üzemi eredménnyel zárta az időszakot

A Hankook globális árbevétele és az üzemi eredménye is nőtt, előbbi 2,8%-kal, utóbbi pedig 24,6%-kal emelkedett a tavalyi év ugyanezen időszakával összehasonlítva. Az előző negyedévhez képest ez az emelkedés 38,3%, illetve 220,5%-os, ami főleg a csereabroncsok kereskedelmének fellendülésével magyarázható Európában, Észak-Amerikában és Kínában, ahol az első szerelésű abroncsok és a csereabroncsok iránti kereslet egyaránt nőtt. A 18 colos vagy annál nagyobb abroncsok a személyautók abroncseladásainak 33,6%-ért feleltek, ami 8,9 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest, lendületet adva a vállalat növekedésének.

Ez a fellendülés különösen szembetűnő a csereabroncsok szektorában. A COVID-19 nagy hatással volt a globális fogyasztói magatartásra: a vásárlók egyre inkább olyan termékeket keresnek, amelyek értéket közvetítenek, és ez is hozzájárult a Hankook növekvő eredményeihez. A Hankook emellett több független abroncsteszten is kiemelkedő eredményt ért el, többek között Németországban és Nagy-Britanniában is elismerték a vállalat kiemelkedő technikai szakértelmét.

Jelenleg a Hankook csoport egy kétszintű márkaportfólió kialakításán dolgozik: a prémium Hankook márka a legkiválóbb teljesítményű abroncsokat foglalja magába, míg a stratégiai fontosságú Laufenn az árérzékeny vásárlókat célozza meg. A két márka teljesítményének összhangja bővíti a vásárlói bázist, és növeli az eladásokat a teljes termékpalettában. A Hankook emellett meg szeretné erősíteni prémium márkapozícióját, ezért bővíti az együttműködést az autógyárakkal, mint ahogy azt a Porsche AG esetében is tette, hiszen a márka első, teljesen elektromos sportautója, a Porsche Taycan a Hankook Ventus S1 evo 3 ev abroncsain gurul ki a gyárból.

A vállalat, válaszul a piaci kihívásokra, a jövőben is szeretné megerősíteni prémium minőségéről ismert márkaimidzsét, valamint fejleszteni teljesítményét a nagy átmérőjű abroncsok értékesítésének bővítésével, az egyes régiók elosztási stratégiájának optimalizálásával, valamint a termékportfólió diverzifikálásával.

Konszolidált pénzügyi eredmények – 2020. 3. negyedév

(Egység: milliárd KRW)2019. üzl. év 3. n.év2020. üzl. év 2. n.év2020. üzl. év 3. n.év
Árbevétel1 835,21 364,41 886,6
Üzemi eredmény180,370,0224,6
(Egység: millió USD)2019. üzl. év 3. n.év2020. üzl. év 2. n.év2020. üzl. év 3. n.év
Árbevétel1 537,91 117,61 587,3
Üzemi eredmény151,157,3188,9
(Egység: millió EUR)2019. üzl. év 3. n.év2020. üzl. év 2. n.év2020. üzl. év 3. n.év
Árbevétel1 382,01 014,61 358,8
Üzemi eredmény135,752,0161,7

*Átváltási árfolyamok:


2019. üzl. év 3. n.év2020. üzl. év 2. n.év2020. üzl. év 3. n.év
USD / KRW1 193,241 220,811 188,54
EUR / KRW1 327,861 344,741 388,39