A hannoveri Bulli-gyár 65 éves lett
Los Angelesben van egy elektromos furgonokat gyártó cég, a Canoo, amelyről a Jalopnik azt írja, hogy a tervezéskor a megközelítésük hasonló a Volkswagenéhez.
A karosszéria nagyon egyszerű: a lekerekített, kerekeken guruló doboz sallangmentes, de végtelenül praktikus. A Canoo tervezői nagyszerűen maximalizálják a belső térfogatot, és olyan, mintha az alkotás során második generációs VW Transporter lebegett volna a szemük előtt. És amint a Jalopnik megjegyzi, ezzel éppen szembe mennek a Tesla Cybertruck tervezőinek gondolkodásával.
A Transporter kettest Németországban egyszerűen, de sok szeretettel csupán Bullinak hívják, azért, mert bulldognak nevezik az olyan járműveket, amelyek vezetője éppen az első kerekek felett ült. Így a beltér a legnagyobb lehetett adott külső méretekhez képest, de a mai ütközésbiztonsági előírások a kisbuszok esetén ezt a karosszériát már nem teszik lehetővé.
Szóval a Bullit éppen 65 éve, 1956 márciusában kezdték gyártani a Volkswagen Haszonjárművek frissen elkészült hannover-stöckeni üzemében, és azóta 9,2 millió Bulli hagyta el a szerelőszalagokat.
Az üzemben jelenleg a T6.1 készül, de még az év vége előtt elkezdődik – hagyományos hajtásrendszerrel és plug-in hibridként – az új Multivan gyártása. Jövőre pedig a teljesen elektromos hajtású ID.BUZZ kisbusz sorozatgyártása is elindul, így a hannoveri Bulli története folytatódik.
Az új Multivan idei bevezetésére, valamint az ID.BUZZ jövő évi piacra lépésére készülve az üzem termelési műveleteit manapság éppen modernizálják és átszervezik, hiszen a hannoveri gyárban nemsokára a hagyományos hajtásrendszerű járművek mellett, plug-in hibrid, valamint teljesen elektromos járművek is készülnek.
Az új Multivan karosszéria gyártóműve már megvan, az ID.BUZZ gyártósora pedig építés alatt áll. A jövő évtől két gyártósoron három járművet gyárt több mint 1300 robot.
dasblog