A hét kérdése – Ralizni is fog a Toyotával Fernando Alonso?

A 2019-es Dakar rali győztese, Nászer el-Attija a motorsport.com szakmai oldalnak megerősítette, hogy Fernando Alonso februárban tesztelni fogja a bajnok Toyota Hilux terep-versenyautóját.

Vajon egy újabb szakágban szeretné kipróbálni magát, vagy csak az egészséges kíváncsiság hajtja Fernando Alonsót? A válasz egyelőre még nem egyértelmű, az viszont bizonyosnak látszik, hogy néhány héten belül az idei Dakar ralin diadalmaskodó Toyota Hilux versenyautó volánja mögé ülhet a kétszeres F1-világbajnok.

Alonso először egy spanyol televíziós műsorban beszélt arról, hogy örömmel kipróbálná, milyen a Dakar ralira felkészített Toyota Hiluxot vezetni. A riporter Jesus Calleja maga is indult a Dakaron, és bár a hatodik napon feladni kényszerült a versenyt, addig maga is a Toyotások táborát erősítette, és mint ilyen, jó barátságot ápolt Nászer el-Attijával. Így ismerkedett meg a kétszeres F1-világbajnok az immár háromszoros Dakar-győztes katari pilótával, és a Gazoo Racing két versenyzője (mint emlékezetes, Alonso 2018-ban a Toyota színeiben győzött a Le Mans-i 24 órás versenyen) rögtön azonos hullámhosszra került.

„Fernandóval nagyon jól összebarátkoztunk, és sokat beszélgettünk az elmúlt hetekben” – nyilatkozta el-Attija közvetlenül a Dakar előtt. „Felvetette, hogy szeretné kipróbálni az autómat, mire én annyit mondtam neki, előbb hadd fejezzem be a versenyt, aztán elintézzük. Még nem tudjuk, szeretne-e a Toyota hivatalosan is szerepet vállalni ebben a tesztben; úgy gondoljuk, a katari rali előtt, vagy rögtön azután kellene megejteni a vezetést.”

Az FIA 2019-es programjában nem szereplő katari rali február 21-26. között zajlik. Mivel ez pont beleillik Fernando Alonso naptárába (a spanyol pilóta a január 26-ikai hétvégén megrendezett Daytona-i 24 órás futamon, illetve az FIA hosszú távú világbajnokság március idusára eső Sebring-i futamán egyaránt indul), elvileg nincs akadálya a tesztfutamnak. Ugyanakkor a hírt felröppentő Motorsport.com úgy tudja, a Toyota dakari versenyprogramjáért felelős Gazoo Racing South Africa hivatalosan nem tárgyalt Alonsóval.

Talán nincs is miről, hiszen Alonso még tavaly szeptemberben úgy nyilatkozott, nem valószínű, hogy valaha rajthoz állna a Dakaron: „Vannak dolgok, amelyekben őszintének kell lennem magammal szemben, fel kell mérnem a korlátaimat. Tudom, hogy nincs meg a tehetségem a Dakarhoz.” Egészen máshogy tudja ugyanakkor a marca.com: a dél-amerikai sportmagazin szerint Alonso már 2020-ban el szeretne indulni a Dakaron, és ennek előkészítéseként három vagy négy terepralin – köztük a magyarországi Hungarian Baja futamon, az Ázsiát átszelő Selyemút ralin, valamint a Marokkó ralin – is részt venne.

Alonso néhány évvel ezelőtt tűzte ki maga elé a célt, hogy megszerezze a motorsport legnagyobb becsben tartott elismerését, a „tripla koronát”, azaz megnyerje a Monacói F1-es nagydíjat, a Le Mans-i 24 órás versenyt és az Indy 500-at. Ez eddig csupán Graham Hillnek sikerült; Alonsónak pedig már csak Indianapolisban kell győznie, hogy az ő fejére is felkerülhessen a hármas korona. Ha ezt sikerülne még egy negyedik diadallal, egy Dakar-győzelemmel is megfejelnie, azzal új mércét állítana a világ autóversenyzői elé – de erről talán még korai álmodozni.


Fotók: Toyota Gazoo Racing

http://egyszermarlattamautot.hu/tag/dakar-rali/