A hét közepétől már ne próbálkozzunk a csekkes befizetéssel!
Annak az 1,3 millió gépjármű-tulajdonosnak – köztük több mint 900 ezer személyautó üzembentartójának -, aki év végi évfordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) rendelkezik, legkésőbb március elsejéig kell rendeznie az esedékes díjrészletét – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
Péntek estig kell beérkeznie a köteleződíjnak!
Annak az 1,3 millió gépjármű-tulajdonosnak – köztük több mint 900 ezer személyautó üzembentartójának -, aki év végi évfordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) rendelkezik, legkésőbb március elsejéig kell rendeznie az esedékes díjrészletét – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). További három fontos tudnivaló: (1) a határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik, (2) a késedelmes ügyfelek szerződéseit a biztosítóknak kötelező törölniük, (3) a szerződés újrakötésekor a fedezetlen időszakra utólag komoly fedezetlenségi díjat kell fizetni.
Mivel a március 1-jei határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik, postai csekken szerdától már senki ne próbálja rendezni az összeget. Péntek délelőttig az átutalás, azután zárásig az adott biztosító ügyfélszolgálati irodájában történő személyes befizetés a biztonságos opció – magyarázza Papp Lajos, a FBAMSZ gépjárműszekciójának elnöke. – Mindenképpen figyelembe kell azonban venni, hogy pénteken több biztosítói ügyfélszolgálat rövidített nyitva tartással üzemel, ráadásul nem mindegyik ügyfélszolgálaton található pénztár.”
Kevesen tudják, hogy a bankkártyás fizetés nem egyenlő az átutalással: az ügyfél számára legfontosabb különbség, hogy míg az átutalás magyar bankszámlák között néhány óra alatt biztosan lezajlik, a bankkártyás fizetés átfutási ideje több nap is lehet!
Milyen következményei lehetnek a késedelmes eljárásnak?
Ha egy biztosító a határidő lejártáig nem kapja meg az esedékes díjösszeget, a hatályos jogszabály komoly lépésre kötelezi őt: már másnap törölnie kell az adott szerződést.
1. Annak az ügyfélnek, akinek a díj nem fizetése miatt megszűnt a kötelező biztosítása, és nem köti meg azonnal újra azt a megszűnés napján, a fedezetlenség időtartamára fedezetlenségi díjat kell fizetnie, melynek mértéke – a személyautó teljesítményétől függően – naponta 430-1030 forint (teherautók esetében meghaladhatja a 3400 forint/nap mértéket is).
2. emellett ugyanannál a biztosítónál kell újra megkötni a szerződést
3. visszamenőleg a türelmi időre járó díjat is le kell róni és
4. választási lehetőség nélkül azonnal a teljes évre járó biztosítási díjösszeget kell kifizetnie. Így együtt ez már igen tetemes összeg lehet egy egyszerű személyautónál is.
A legsúlyosabb következmény ugyanakkor az lehet, ha az ügyfél a fedezetlenség időszakában kárt okoz: ilyenkor neki kell állnia a személyi sérülés esetén akár több tízmillió forintot is elérő kártérítést, ami könnyen életre szóló fizetési kötelezettséget jelenthet.
Nem mentség, ha nem kaptunk csekket vagy számlát!
Különösen az idei kampányban biztosítót váltó autósok esetében okozhat gondot, hogy nem kapják meg a díjfizetésről szóló értesítést. Ez azonban sajnos nem mentesíti az ügyfeleket a következményektől. A díjfizetés elmaradása a szabályozás szerint egyértelműen az ő felelősségük.
HÁTTÉR-INFORMÁCIÓ:
Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ)
A szövetség 1991-ben 13 alkuszcég elhatározásából jött létre, jelenleg közel 90 teljes jogú, illetve pártoló taggal rendelkezik. E tagok a teljes alkuszi piac teljesítményének mintegy 60 százalékát biztosítják, az általuk közvetített és kezelt állomány alapján ma a szervezet az ország második legnagyobb biztosítótársasága lehetne. A FBAMSZ célja a szakmai érdekvédelem mellett az alkuszi tevékenység önszabályozása, szakmai és etikai hátterének kialakítása, az alkuszok oktatásáról, szakmai felelősségbiztosításáról történő gondoskodás, valamint a részvétel a biztosítási alkuszokra vonatkozó jogszabályok kialakításában. A szövetség 1993 óta tagja a biztosításközvetítők európai szervezetének (BIPAR), és kapcsolatban áll más országokban működő szövetségekkel is.
A FBAMSZ az egységes arculat kialakításával, a szakmai érdekvédelmi munka erősítésével, a képzés és tudásszint színvonalának emelésével arra törekszik, hogy a biztosítási piacon az alkuszok számára kivívja az őket megillető rangot és helyet.