A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia kilátásai

Jóllehet, hosszú távon a BMW Group minden kétséget kizáró potenciált lát az üzemanyagcella-technológia térnyerésében, időbe telik, mire hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modelljeit sorozatgyártásban is ügyfelei elé tárja. Ennek elsősorban a megfelelő keretrendszer hiánya az oka. „Véleményünk szerint akkor jön el a hidrogén, mint energiahordozó létjogosultsága, amikor környezetbarát módon, versenyképes áron sikerül azt nagy mennyiségben előállítani. A hidrogént ezt követően is először olyan területeken fogják alkalmazni, amelyeken a tisztán elektromos meghajtás nem vezet közvetlenül eredményre, így például a hosszú távú teherszállítmányozásban” – tette hozzá Klaus Fröhlich. Jelenleg ráadásul a technológia térnyeréséhez szükséges infrastruktúra, például az Európa-szerte hozzáférhető hidrogéntöltőállomás-hálózat sem áll rendelkezésre.

A BMW Group ettől függetlenül gőzerővel dolgozik a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia kifejlesztésén. A szükséges infrastruktúra felfejlesztéséig és a hidrogén hosszú távon fenntartható előállításának megvalósulásáig hátralévő időt a müncheni központú vállalatcsoport arra használja fel, hogy jelentős mértékben csökkentse a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt hajtáslánc-technológia gyártási költségeit. A BMW Group jelenleg a prémium szegmens legszélesebb hálózatról tölthető portfóliójával kényezteti ügyfeleit, 2023-ra ráadásul tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellpalettáját huszonöt tagúra bővíti fel. A huszonöt modellből legkevesebb tizenkettő zéró emisszió mentén váltja majd valóra a vezetés színtiszta élményét.