Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A hidrogénalapú teherszállítás áttörő sikerét hozta el a Toyota hajtáslánccsomagja

Posted on 2023.05.18.2023.05.18. By AztaCARom

Kaliforniában teherszállító autókba építhető komplett hidrogénhajtásláncok fejlesztéséből, Texasban pedig teljes villanykamionok gyártásából veszi ki a részét a Toyota.

Az egyre szigorodó emissziós normák nem csak a személyautóknál nehezítik meg a mérnökök munkáját, hanem a haszongépjárművek szegmensében is. Éppen ezért a Toyota mint a világ legzöldebb autógyártója a teherszállítás elektrifikációjából is kiveszi a részét. Kalifornia államban például bizonyos útvonalakon már most is helyi emissziótól mentes szerelvények járnak, ám amíg a legtöbb gyártó kizárólag az akkumulátoros elektromos vonalon fejleszt, addig a Toyota itt is egy alternatívát választott.

Nemrég kapta meg ugyanis Kalifornia állam szigorú szabályozásának megfelelő, legtisztább kategóriába tartozó tanúsítványát az a komplett hajtáslánccsomag, amelyet a Toyota a dízelüzemű kamionok motorjának kiváltására fejlesztett ki. A kompakt szett a hidrogéntankokból, a pufferakkumulátorból, az üzemanyagcellából, valamint a motor és váltó kombinációjából áll.

A pontos teljesítményadatokat egyelőre még nem hozták nyilvánosságra, ám annyit elárultak a Toyota mérnökei, hogy a rendszerük egy használható és logikus alternatíva a jelenleg elterjedt, dízelhajtásláncok kiváltására. A gyártó szerint a teljes csomagot akár a legnagyobb méretosztályba tartozó nyerges vontatókba is be lehet építeni, így a flottájukat zöldíteni kívánó cégek számára a lehetőségek korlátlanok.

További lendületet adhatnak a hidrogén-hajtáslánccsomag elterjedésének az Egyesült Államok erre irányuló speciális programjai, amelyek támogatják az erre vállalkozó cégeket, az említett tanúsítvánnyal ugyanis a Toyota új hajtáslánca is bekerült a támogatott termékek és megoldások közé. A gyártó állítása szerint hatévnyi fejlesztés és rengeteg prototípus áll a sikeres végeredmény mögött, amelyek közül az „Ocean” névre keresztelt kísérleti kamiont már valós körülmények közt is sikeresen tesztelték.

Ebben a projektben a Toyota a Kenworth kamiongyártóval közreműködve épített 10 olyan teherautót, amelyek Los Angelesben, a kikötőből induló vontatók emissziójának csökkentésében vállaltak kísérleti szerepet. Most, hogy a hajtáslánc végleges, piacra dobható változata elkészült, már a hidrogénhajtás is bekerült a lehetőségek közé, amelyek a kikötő működésének környezetbarátabbá tételét szolgálják, a sorozatgyártás pedig még idén megkezdődik.

Mindeközben Texasban is folyik a munka, ahol a Toyota a PACCAR haszonjárműveket gyártó céggel fűzte szorosabbra az együttműködését. A megállapodás szerint a Kennworth T680 modell mellett Peterbilt 579 típusú kamionok is készülnek majd a Toyota legújabb hajtásrendszerével, ezeknek a teherszállítóknak a gyártása 2023 végén kezdődik el.

A két komoly, amerikai kamionmárka a Toyota legújabb hajtásláncaival már akár az egész országon átívelő, emissziómentes fuvarozásban érdekelt cégek számára is tud megoldást kínálni. Ez jelentős lépés az eddig kizárólag akkumulátoros hajtásban gondolkozó, így a hatótáv, a tömeg és a töltési infrastruktúra terén is problémákkal küzdő konkurenciához képest.

A Toyota rendszere ráadásul világszinten is áttörést hozhat, ha ugyanis Amerikában sikerül bizonyítaniuk a hidrogénüzemanyag-cellás kamionoknak, akkor csak idő kérdése, hogy Európa mikor veszi át az ötletet, tekintve, hogy a hidrogén-töltőállomások létrehozása jóval kisebb infrastrukturális beruházás. Az elektromos kamionok töltése ugyanis kamionparkolónként egy közepes méretű város áramfogyasztását igényelné, amelyre egyértelműen nem áll készen még a legfejlettebb országok elektromos hálózata sem.

Ráadásul, amíg az áramnál mindig felmerül a környezetszennyező forrás kérdésköre, főleg akkor, ha ilyen mértékben kell növelni a termelést, addig a hidrogén előállításában lényegében nulláról kell indulni, így jóval könnyebb rögtön az emissziómentes megoldások felé nyitni. Ma ugyanis már egyre olcsóbban állítható elő az úgynevezett zöld hidrogén, amelyet kizárólag megújuló energiaforrások felhasználásával készítenek a járművek számára.

További előnye a Toyota jelenlegi fejlesztésének, hogy amennyiben a teherszállítás világában elterjed a hidrogén, és emiatt kiépül a szükséges töltőhálózat és a kellő zöldhidrogén-ellátás, úgy a hidrogénüzemanyag-cellás, illetve a hidrogénnel üzemelő belsőégésű motoros személyautók tankolása is várhatóan sokkal gyorsabban megoldódik.

Fotók: Toyota USA Newsroom

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:hidrogénalapú teherszállítás, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Fényezés, csiszolás, polírozás az MI közreműködésével
Next Post: A Hyundai Motor és a Sony Pictures harmadszor is összefog a „Pókember: A Pókverzumon át” című filmben

Kapcsolódó cikkek

  • Továbbra is a Toyota az autóipari zöldülés motorja Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Magyar Kerékpárosklub közleménye Hírek
  • Nagy csatára van kilátás a. Pécs környéki rali ob-futamon Hírek
  • Új abroncscímkék jönnek 2021. májustól Ctrl+C - Ctrl+V
  • 878 milliárd forintnyi bevételt remél a Volvo a nyilvános tőzsdei bevezetéstől Ctrl+C - Ctrl+V
  • Östberg győzött a szezonnyitón Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT