A hó és jég birodalmában bizonyíthat a hétvégén a hibrid Yaris

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a siker reményével készül az év második versenyére az új GR YARIS Rally1 versenyautóval. A Svéd Rally (február 25-27.) az FIA rally világbajnokság egyetlen igazi téli fordulója, amelyen hóval és jéggel borított utakon száguldoznak a versenyzők nagy sebességgel.

A PODCASTER >>>

A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló rally csapata a múlt hónapban rendezett Monte-Carlo Rallyn elért eredményekre kíván alapozni, amelyek bebizonyították, hogy a WRC új, Rally1 korszakában is minden esélye meg van a győzelemre amely mintegy negyed évszázados múltra tekint vissza hibrid elektromos meghajtások fejlesztése területén és eddig közel 20 millió hibrid autót adott el világszerte, a Rally Világbajnokságban pedig sikert sikerre halmozott az elmúlt években, tavaly egyszerre hódítva el az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet. A hibrid hajtású GR YARIS Rally1 megbízhatónak és gyorsnak bizonyult debütálásakor, ahol csak az utolsó előtti szakaszon veszítette el a győzelmet.

Mivel Svédország nem szerepel Sébastien Ogier rally programjában ebben a szezonban, Esapekka Lappi 2018 óta először állhat rajthoz újra a csapat színeiben. Így Kalle Rovanperä lesz az, aki az összetett tabella legelőkelőbb helyéről rajtolhat Svédországban, miután az első fordulóban negyedik lett, és megnyerte a Power Stage szakaszt. Elfyn Evans az élmezőnyben harcolt az első fordulóban, mielőtt egy apró, de sokba kerülő hibát vétett, amely megakadályozta a jó eredmény elérésében, de reméli, hogy megismételheti majd az utolsó, 2020-as svédországi látogatását, amikor az első győzelmét aratta a Toyota színeiben. Mint minden fordulóban ebben a szezonban, Takamoto Katsuta is ott lesz a versenyen egy GR YARIS Rally1 volánjánál, mint a TGR WRT Next Generation program pilótája.

Az idei évre a Svéd Rally északabbra költözött, új otthonába, Umeåba, amely Észak-Svédország legnagyobb városa. Ez közelebb van az Északi-sarkkörhöz, mint a fővároshoz, Stockholmhoz, ami azt jelenti, hogy valószínűleg szélsőséges téli körülmények uralkodnak majd. A szakaszok mindegyike vadonatúj lesz a WRC-ben, de azok a jellemzők, amelyek a versenynaptár egyik legnépszerűbb és leglátványosabb rallyjává teszik a Svéd Rallyt, megmaradnak. Speciális szöges abroncsok téphetik az utat, hogy megfelelő tapadást biztosítsanak a hókupacokkal szegélyezett pályákon, így még nagyobb sebességet biztosítva a pilóták számára a kanyarokban.

Az autókat laza talajra készítik fel és állítják be, illetve a TOYOTA GAZOO Racing az elmúlt hetekben két tesztnappal hangolt minden pilótát a megmérettetésre – az egyiken Finnországban, a másikon pedig Svédországban gyakoroltak a versenyzők.

A csütörtöki ráhangolódást követően a rally pénteken délelőtt egy három szakaszból álló körrel kezdődik Umeå északi részén. Ekkor futják a verseny leghosszabb szakaszát, a 27,81 kilométeres Kamsjönt is. Mindhármat pályát megismétlik délután, mielőtt egy rövid umeåi „sprint” szakasz zárja le a napot. Szombaton kétszer futják le az umeåi szakasz hosszabb változatát, akárcsak két másik pályát a várostól nyugatra. A vasárnapi zárószakasz északnyugati irányban zajlik, két szakaszon versenyeznek majd, és mindkettőt kétszer futják le a pilóták.

NYILATKOZATOK >>>