A Honda és a Nissan megerősíti az egyesülési tárgyalásokat, hogy 2026-ig a világ harmadik legnagyobb autógyártója legyen

  • A Honda, a Nissan és a Mitsubishi tárgyalásokat kezdtek egyetlen társaságba való egyesülésről.
  • A cél az, hogy 2025 júniusáig megállapodásra jussanak, és az egyesülést 2026 augusztusáig befejezzék.
  • Az új társaság lehet a világ harmadik legnagyobb autógyártója, 8 millió éves eladással.

Honda és a Nissan hivatalosan bejelentette, hogy a következő hat hónapban megbeszéléseket fog tartani az egyetlen holdingtársasággá történő egyesülésről. A Nissannal már szövetséggel rendelkező Mitsubishi szintén részt vesz a tárgyalásokon. Sikeres eredmény esetén az egyesülést 2026-ig be lehet fejezni, és a Honda várhatóan kinevezi az igazgatók többségét és az új társaság elnökét. Az így létrejövő egység $50 milliárd társasággá válik, így értékesítési volumene szerint a világ harmadik legnagyobb autógyártója, csak a Toyota és a VW Group mögött.

A három autógyártó együttes nyilatkozatában bejelentette, hogy a “potenciális egyesülés célja a globális versenyképesség fenntartása és annak lehetővé tétele, hogy a vállalatok továbbra is vonzóbb termékeket és szolgáltatásokat szállítsanak az ügyfelek számára világszerte. ”

A hír a Nissan nehéz időszakát követi, amely a közelmúltban 9000 munkahelyet csökkent és termelési kapacitásának 20% -át csökkentette. A Nissan részvényeinek értéke több mint 20 százalékkal nőtt, miután a Honda-val folytatott egyesülési tárgyalásokról szóló kezdeti jelentések megjelentek. A három vállalat már bejelentette partnerség az EV-k és a szoftverek fejlesztése érdekében 2024 augusztusában.

Közös sajtótájékoztatón Tokióban, Hondaban és Nissan kiderült, hogy egyetértési nyilatkozatot írtak alá az egyesülési tárgyalások kezdetéről, és külön bizottságot hoznak létre a részletek feltárására. Más memorandumot írtak alá a Mitsubishivel, amely 2025. január végéig dönt a részvételéről.

A végső cél az, hogy 2025 júniusáig végleges megállapodásra jussanak. A Honda vezérigazgatója, Toshihiro Mibe mégis tisztázta, hogy ez a bejelentés csak az egyesülési tárgyalások kezdetét jelzi, és hozzátette, hogy a “ennek végrehajtásának lehetősége nem nulla ”.

Associated Press arról számol be, hogy a Honda kezdetben az új vezetést fogja vezetni, azzal a céllal, hogy megőrizze a “minden társaság alapelveit és márkáit ”. Az új anyavállalatot várhatóan közös részvény-átruházással hozzák létre, az arányt még nem kell meghatározni. Ha a részvényesek jóváhagyják, az új szervezetet 2026 augusztusában jegyzik a Tokiói Értéktőzsdén.

Az egyesülés után a Honda, a Nissan és a Mitsubishi különálló márkák maradnak, megosztva a platformokat és a hajtóműveket a felállásuk során. A közös architektúrák csökkentik a költségeket és a bonyolultságot, akárcsak az ICE, HEV, PHEV és EV hajtóművek korszerűsített portfóliója. A márkák szorosan együttműködnek a K + F és a termelés területén, miközben integrálják ellátási lánc-hálózatukat.

Más szavakkal, az egyesülés a VW Group japán megfelelőjévé válhat, vagy Stellantis, mivel a márkák szorosabb kapcsolatokat alakítanak ki a Toyota, a Suzuki, a Mazda és a Subaru közötti partnerséghez képest. A Honda, a Nissan és a Mitsubishi együttesen évente mintegy 8 millió jármű gyártásával rendelkezik, így a potenciális anyavállalat a harmadik helyen áll a Toyota és a VW Group mögött. Jelenleg nem világos, hogy a Honda-val való egyesülés hogyan befolyásolja a meglévő Renault-Nissan-Mitsubishi szövetséget.

A vezérigazgatók nyilatkozata

A Nissan vezérigazgatója, Makoto Uchida elmondta:

“A mai nap kulcsfontosságú pillanatot jelent, amikor megbeszéléseket kezdünk az üzleti integrációról, amely képes alakítani a jövőnket. Ha megvalósul, úgy gondolom, hogy mindkét vállalat erősségeinek egyesítésével páratlan értéket tudunk biztosítani az ügyfelek számára világszerte, akik értékelik márkáinkat. Együtt létrehozhatunk egyedülálló módszert számukra olyan autók élvezetére, amelyeket egyik cég sem tudott elérni egyedül. ”

A Honda vezérigazgatója, Toshihiro Mibe hozzátette:

“A Honda és a Nissan két különálló erősségű vállalat. Még mindig a felülvizsgálat megkezdésének szakaszában vagyunk, és még nem döntöttünk az üzleti integrációról, de annak érdekében, hogy 2025. január végéig irányt találjunk az üzleti integráció lehetőségére, arra törekszünk, hogy az egyetlen vezető vállalat, amely kémiai reakció révén új mobilitási értéket hoz létre, amelyet csak a két csapat szintézise vezethet. ”

A Mitsubishi esetleges összefonódásban való részvételéről Takao Kato vezérigazgatója kijelentette:

“Az autóipar változásának korszakában a Nissan és a Honda közötti, az üzleti integrációról szóló tanulmány felgyorsítja a szinergia maximalizálásának hatásait, és nagy értéket képvisel. a Mitsubishi Motors-szal együttműködő vállalkozások számára. A szinergiák megvalósítása és az egyes vállalatok erősségeinek lehető legjobb kihasználása érdekében megvizsgáljuk az együttműködés legjobb formáját is. ”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!