A Honda GL1800 50th Anniversary Gold Wing Tour stílusa és felszereltsége 

25YM HONDA GL1800 GOLD WING TOUR

  • Feszes vonalak és kortárs stílus – már a külső jegyek elárulják, hogy ultramodern hajtásláncra épül a modell
  • A szélvédő magassága és szögállása is elektronikusan szabályozható
  • A 61 literes túradoboznak köszönhetően hatalmas szállítókapacitás jellemzi a modellt
  • Velúr-szintetikus bőr üléskárpit és kényelmesebb testtartást biztosító háttámla
  • A menetinformációkat, valamint a navigációs rendszer és a hifi adatait is megjelenítő, 7”-os TFT-kijelző új „Home Bar” kezelősávot kapott
  • Új, nagy sebességnél tisztábban szóló hangszórók
  • Az elektronikus gázmarkolattal (throttle-by-wire, TBW) a sebességrögzítő is finoman kezelhető
  • Eszményi társ a hétvégi, 2-3 napos túrákon is
  • Az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ alkalmazás már wifivel kapcsolódik az okostelefonokhoz
  • A pilóta és az utas közötti Bluetooth™-kapcsolat még egyszerűbben és kényelmesebben használható lett
  • LED lámpatestek és ködfényszórók és automatikusan kikapcsoló irányjelzők
  • Az okoskulcs az indítást és a tárolórekeszek nyitását is megkönnyíti
  • Két USB-C-töltőaljzat

 A Gold Wing Tour kétséget kizáróan a sportosság és a gondtalan túrázás jegyében született. Erről tanúskodik az egyedi stílus és sziluett, amihez dinamikus futómű- és motorkarakterisztika, valamint elsőrangú kivitelezési és anyagminőség társul. A merészséget tükröző orr-részt kissé előre döntötték és arányaiban kompaktabbá tették, hogy a lehető legenergetikusabb legyen az összhatás. 

A remekül eltalált övvonal a motor teljes hosszában végigszalad, látványosan osztva ketté a karcsú idomzatot, amely éles vonalak és sík felületek alkotta  aprólékosan kidolgozott aerodinamikai elemekből készült. Kiváló munkájuk és stílusérzékük révén a Gold Wing Tour már megjelenésével elárulja, hogy minden téren kimagasló teljesítmény jellemzi. 

A különleges, dupla lengőkaros első futómű, a hathengeres boxermotor és az áttervezett kipufogórendszer feladatán túlmenően dizájnelemként is fontos szerepet játszik, hiszen egyértelműen bizonyítja, milyen hihetetlenül magas szinten áll a modell mérnöki és elektronikai szempontból. 

A menetkomfort, a hőelvezetés és az aerodinamika egyaránt jelentősen javult a Gold Wing Tour esetében, nem mellesleg speciális légcsatornákat alakítottak ki a tervezők, melyek ideális helyen vezetik el a menetszelet, egyszersmind kellemes, friss levegőt biztosítanak a vezetőnek és utasának. 

Az elektromosan és fokozatmentesen állítható, kis méretű plexi az utasnak és a pilótának is kiváló időjárásvédelmet nyújt, ugyanakkor kompakt mivoltából fakadóan növeli a tér- és szabadságérzetet. Extraként nagyobb szélvédő is rendelhető, sőt további légterelőket is kérhetnek a vásárlók. A kezet és a felsőtestet védő idomok állíthatóak, a lábat és a lábfejet oltalmazó elemek fixen rögzítettek. 

Az első és hátsó ülés határozottan elkülönül egymástól, így a pilóta minden idegszálával a vezetésre koncentrálhat, semmi nem zavarja. Maga a párnázat kényelmes és remekül tart, mindazonáltal nem akadályozza pilótát a mozgásban és kellőképpen karcsú, hogy a lábak könnyedén elérhessék a talajt. A szintetikus bőr és velúrborítású, rendkívül kényelmes ülés és a 23°-os szögben álló háttámla is azt szolgálja, hogy minél kényelmesebb legyen az utazás. 

Az első és hátsó lámpák egyaránt LED-ek, sőt a Gold Wing Tourhoz alapfelszereltségként járnak a LED-ködfényszórók. A fényszórók alsó részén öt polírozott optikai lencse található, ezeknek köszönhető az „ékszerszem”, ami oly egyedivé teszi az új Gold Wing tekintetét. Felül a szintén különleges, „sztereoszkóp” hatást keltő távolsági fényszórók kaptak helyet, minden helyzetben kiváló látási viszonyokat garantálva. Az első irányjelzőket a tükrökbe integrálták a hondások és automatikusan kikapcsoló elektronikával egészítették ki a rendszert. Ez nem egy szimpla időkapcsoló, hanem összetett vezérlési rendszer, ami az első és hátsó kerekek közötti fordulatszám-különbség alapján számolja ki, hogy mikor esedékes az indexelés befejezése. 

Az alapfelszereltség része a – jobb oldali kapcsolókonzolról kezelhető – sebességrögzítő is, és nagyban megkönnyíti a vezető dolgát, hogy a beállított érték mindvégig látható a sebességmérő bal alsó sarkában. Az automatikus gyorsítások – hála az elektronikus gázmarkolatnak – rendkívül kifinomultak, főleg az emelkedőkön felfelé. 

A prémium színvonalú műszeregység nem csak egyedivé teszi a vezetői környezetet, hanem a használatot is megkönnyíti. Digitális képernyőjét kis kontraszttal és sötét tónusokkal tették olvashatóbbá, a szélre eső műszereket pedig enyhén megdöntve építették be, hogy mélységérzetet keltsen az óracsoport. Ezt fűszerezték meg a fémkeretekkel és a LED háttérvilágítással, így még letisztultabb, elegánsabb ugyanakkor kissé vagányabb megjelenést kölcsönözve a műszeregységnek. 

A 7”-os, színes, folyadékkristályos TFT-kijelzőről leolvashatóak a navigációs és az audiorendszer adatai, emellett a műszeregység a menetüzemmód és a futómű beállítására is lehetőséget ad. Az információk különféle szegmensekben, logikus sorrendben helyezkednek el, így a pilóta egy szempillantás alatt leolvashatja az értékeket. 

A háttérvilágítás intenzitása alapesetben automatikusan, a környezeti fény erősségének függvényében változik, de a vezető maga is beállíthatja. A rendszer összesen nyolc szintet ajánl fel, a maximális fényerősség 1000 cd. Akárcsak korábban, a műszeregység bal alsó részén jelenik meg a pillanatnyi guminyomás, és egyértelmű jelzés figyelmezteti a vezetőt, ha szökik a levegő az abroncsból. 

A 50th Anniversary Gold Wing Tourt egyedi, „Since 1975”-feliratú Gold Wing-emblémák varázsolják még különlegesebbé, ilyen került a középkonzolra és az okoskulcsra is. A háromdimenziós, kéttónusú, krómozott táblácska jellegzetes oroszlánfejjel, széttárt sasszárnyakkal és nyitott karmokkal jeleníti meg azt az erőt és méltóságot, amit a modell képvisel. Az okoskulcs rendszer távirányítója ugyancsak megkapta a 50th Anniversary-logót, és persze megőrizte eredeti funkcióját: ezzel aktiválhatók a motor különféle rendszerei és szükség esetén kulcsként is használható. A beépített jeladónak köszönhetően a tulajdonosnak elő sem kell vennie a Smart Key-t, a motorindítás és a kormányzár oldásához elég, ha egyszerűen zsebében tartja. 

A túradobozok űrtartalma összesen 121 liter, és felárért prémium belső táskákkal is kiegészíthetőek, sőt az okoskulcs ezek kezelését is egyszerűbbé teszi. Ha a Smart Key a motor közelében van, a vezető gombnyomással oldhatja a túra- és az oldaldobozok zárjait. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nemcsak a motoron elhelyezett gombbal nyithatóak, hanem a kulcs távirányítójával is, így a vezető messziről is „hozzáférést engedhet” a poggyászokhoz. A hidraulikus teleszkópok a nyitást és a záródást is kifinomulttá teszik. A hívásgomb benyomása és nyomva tartása villogtatni kezdi az irányjelzőket. 

A Gold Wing Tour gazdája az Android Auto™ és az Apple CarPlay™ szolgáltatásait is élvezheti, azaz a műszeregységen keresztül is elérheti okostelefonján tárolt számait és zenéit, sőt személyre szabhatja az információk megjelenítését is. Újdonság, hogy a rendszer ezentúl wifivel is kapcsolódhat a telefonokhoz, nem csak vezetékkel. Az új „Home Bar” az Android Auto™ és az Apple CarPlay™ felhasználói felületének felső részén jelenik meg. Mivel szükség esetén a lejátszási ablak felett nyílik meg, és könnyű, illetve gyors hozzáférést biztosít a főbb funkciókhoz, a pilótának nem kell mélyre kalandoznia a menüben a beállítások megváltoztatásához. 

A Bluetooth™-alapú sisakkommunikációt szintén továbbfejlesztették a japán márka szakemberei. Eddig a pilótának és az utasnak egyenként, függetlenül kellett kapcsolódnia, a 2025-ös modell fedélzeti rendszere viszont már közvetítői szerepre és egyedi kapcsolatok fenntartására egyaránt képes, ilyenformán nem áll le a zenelejátszás, ha valamelyikük hívást fogad vagy indít. A „Ducking” (magyarul: alábukás) funkció automatikus lehalkítja a zenét a beszélgetések során, így még tisztább a hangzás és komfortosabb a beszélgetés. A két USB-C-töltőaljzat révén könnyedén tölthetőek a különféle mobileszközök. A 2025-ös Gold Wing Tourba megnövelt teljesítményű, kiváló minőségű, kis tömegű hangszórók kerültek, így – még nagy sebességnél is – elképesztően tiszta és élethű a hangzás. 

A navigációs rendszer adatai színes, 7”-os, folyadékkristályos TFT-kijelzőn jelennek meg, amit a műszeregység kellős közepére építettek be a Honda mérnökei. Hogy a helymeghatározás minden helyzetben pontos legyen, a rendszert – alagutakban is működő – girokompasszal (ti. pörgettyűs tájolóval) egészítették ki. Apró, de fontos részlet, hogy a célpont törlése és a „menj haza” funkció már egy gombnyomással, menet közben elérhető. A térképeket természetesen frissítették, az útvonaltervezésnél pedig 99 érinteni kívánt helyszín adható meg. 

Üzemanyagtartályának űrtartalma 21 liter, az üzemanyag fogyasztás 5,4 l/100 km. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!