A Honda HR-V e:HEV prémium SUV stílusát a Honda modern formatervezési filozófiája határozza meg
- A vadonatúj HR-V tervezésekor letisztult, lendületes megjelenésre, valamint erős, szabadidő-autós kisugárzásra törekedtek
- A tervezői filozófia a magas használati értéket és a vonzó megjelenést helyezte középpontba
- Az üzemanyagtartály a karosszéria középrészére kerülhetett, így szabadon variálható, tágas beltér született
- A gondosan kidolgozott, letisztult felületek a Honda új formatervezési filozófiájának jegyében születtek
A HR-V legújabb nemzedékéknek fejlesztési folyamata során tetőtől talpig újratervezték a népszerű, kompakt szabadidő-autót. A Honda piackutatása rámutatott, hogy a gyorsaság és a szépség korántsem elég a vásárlóknak, a vevők olyan közlekedési eszközöket keresnek, amelyek illeszkednek hétköznapjaikba és messzemenőkig megfelelnek konkrét elvárásaiknak.
Úgy is írhatnánk, hogy az új HR-V személyében a kivételesen hatékony helykihasználás és a modern, prémium szabadidő-autókra jellemző, kupés stílus talált egymásra. Egyszerű, letisztult és modern formavilágát a Honda legújabb modelljeinél is érvényesülő, minőséget, praktikumot és használati értéket középpontba helyező gondolkodásmód hívta életre, tovább fokozva a márka elismertségét a piacon.
Ez nem meglepő, hiszen egyazon elvek motiválták a tervezőket: funkcionalitás és szépség. A kupék ihlette forma már ismerős lehet, de most még játékosabb és egyedibb az összhatás, azon túlmenően, hogy magabiztos SUV benyomását kelti. A jellegzetes sziluetthez a 188 mm-re megnövelt, amely majdnem eléri az összkerékhajtású modellek szabad hasmagasságát és a 20 mm-rel csökkentett teljes magasság is hozzájárul
A belépőszintű felszereltség esetében is széria 18”-os méretű kerekek erőteljesebb megjelenést biztosítanak az autónak a karosszéria magasság és kerékméret arányát is figyelembe véve, amely jellemző leginkább a prémium SUV modellek sajátja. A 225/50 R18 méretű abroncsok külső átmérőjével a legnagyobbak közé tartozik a 18″-os kerékméretek mezőnyében. További fontos változás, hogy az első túlnyúlást 20 mm-rel mérsékleték, a hátsót viszont 20 mm-rel megnövelték, ilyen formán még inkább robusztus, terepre szánt szabadidő-autó benyomását kelti az új HR-V és pont annyi „keménységet” visz az összhatásba, amennyit a felhasználók szeretnének.
Előre súlyozott, karakteres vonalaival és letisztult felületeivel energikusnak és lendületesnek hat az új HR-V e:HEV. A látványos fényszórópár, az egyedi, karosszéria színére fényezett hűtőrács és a feltűnő alsó légbeömlő tökéletesen belesimul az orr és az első sárvédők alkotta egységbe, markáns és hatásos, mégis letisztult megjelenéssel ruházva fel a típust.
A kortárs stílust követő, zavaró részletektől mentes kocsitest oldalán markáns övvonal szalad végig az első lámpáktól a hátsókig, álló helyzetben is olyan hatást keltve, mintha az autó haladna. Hogy garantált legyen a prémium érzet, az elnyújtott motorháztető és a megdöntött A-oszlop hosszabbnak láttatja a motorháztetőt, míg a hátrébb helyezett utastér a kupés arányokat erősíti föl.
A hátsó részhez érve, a használhatóság és az esztétikus megjelenés harmóniája az elegáns letisztult csomagtérajtó tervezésében nyilvánul meg, amely finoman integrálja az ajtókilincset. A széles és magas csomagtér-nyílás az alacsony beemelési ponttal és a teljesen sík padlóval könnyű hozzáférhetőséget biztosít a kupéjellegű hátsó tetővonal ellenére is.
Az aerodinamikai hatékonyság érdekében apró peremet alakítottak ki a küszöb hátsó részén, valamint a hátsó lámpatesteken. Ezek úgy terelik a menetszelet, hogy légörvények kialakulásának esélyét mérsékelő légfüggöny jöjjön létre a hátsó lökhárító fölött. Ezt segítik elő az hátsó oldalszpoilerek is, méghozzá anélkül, hogy megtörnék a HR-V formai harmóniáját.
Az aerodinamikai hatékonyság érdekében az első lökhárítónál egy légfüggöny bemenetet, a küszöb hátsó részénél egy apró peremet alakítottak ki, valamint karcsúbbra tervezték a hátsó lámpatestet, azért, hogy mérsékeljék a levegő okozta turbulenciát. Az oldalsó, hátsó légterelők szintén segítik csökkenteni a jármű mögött kialakuló légörvényeket, anélkül, hogy megtörnék a HR-V e:HEV letisztult fromatervét.
A még elegánsabb összhatás és megjelenés érdekében a legapróbb részleteket is gondosan kidolgozták a japán formatervezők. A motorháztető és a sárvédők oldalvonalai például összefutnak az övvonallal, ezáltal érettebb, egységesebb a formavilág. Ezek a kicsi, de annál fontosabb részletmegoldások letisztulttá teszik a kocsitestet, különösképp, hogy semmilyen zavaró hatás, árnyék stb. nem töri meg az összhatást. Szintúgy egységbe kovácsolták a rendszámtábla-világítást, a csomagtérajtó-kilincset és a tolatókamerát – ezek mind egy háromdimenziós hátsó panelben kaptak helyet. A „tiszta” formatervezési filozófia éppoly egységes megjelenésű, kifinomult autót eredményezett, mint a többi Honda modell esetében, méghozzá egyszerűségre törekvő, túlzásoktól mentes stílusban.
A mai kor ízlését követő fényezések széles palettájáról választhatnak a vásárlók, méghozzá annak tudatában, hogy a Sand Khaki Pearl tónust nem terheli felár.
Az autó részletes bemutatását hamarosan folytatjuk! >>>