A Honda idén teljesíti az „Electric Vision”-ban megfogalmazott céljait

JÖVŐRE PEDIG HÁROM ÚJ ELEKTROMOS ÜZEMRE IS KÉPES MODELLT MUTAT BE

  • A vadonatúj, kizárólag hibrid hajtáslánccal kapható Civic érkezésével a Honda elérte célját: 2022 végén már minden főbb európai modellje képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni.
  • Immáron hivatalos: három új elektromos üzemmódra is képes Honda debütál az európai piacon 2023-ban.
  • A márka különböző töltési megoldásokkal és energiaszolgáltatói tevékenységgel is hozzájárul ahhoz, hogy a Honda termékek és szolgáltatások igénybevétele ne járjon károsanyag-kibocsátással.
  • A Honda elkötelezett amellett, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon és a tervek szerint legkésőbb 2040-ig befejezi a belső égésű motorral felszerelt járművek gyártását.

A minap bemutatkozott a Honda legújabb elektromos üzemmódra is képes modellje, a Civic e:HEV. A vadonatúj, kizárólag hibrid változatban kapható, 11. generációs Civic érkezésével a márka elérte célját: 2022 végén már minden főbb európai modellje képes lesz elektromos üzemmódban is haladni.

Mindemellett a vállalat illetékesei megerősítették, hogy 2023-ban tovább bővül a tisztán elektromos és a hibrid személygépjárművek választéka, ezáltal az utóbbi évek legszélesebb Honda modellkínálatából választhatnak az ügyfelek. Hogy ez pontosan mit is jelent? A tervek szerint három Honda szabadidő-autót mutatnak be: az egyik teljesen elektromos és a kisautók mezőnyét (B szegmens) erősíti, a másik teljes értékű hibridrendszerrel és a kompaktok között (C szegmens) indul harcba a vásárlók kegyeiért, a harmadik pedig nem más, mint a vadonatúj CR-V, amit Európában először öntöltő hibrid, majd plug-in hibrid kivitelben dob piacra a gyártó.

A kis elektromos SUV prototípusa e:Ny1 néven mutatkozik be, és a Honda jövőbeni modellválasztékának középpontjában áll majd. Az autó a dinamika, technológia és formaterv különleges ötvözetét hordozza magában, amely igencsak jellemző a japán vállalatra, így remek választás lehet azon családok számára, amelyek hagyományosról elektromos autóra váltanának.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Az Electirc Vision beteljesülése jelentős pillanat a Honda számára Európában. Ennek ellenére nem ülhetünk a babérjainkon. Átfogó tervünk van kínálatunk bővítésére, melynek legfőbb motívuma, hogy rendkívül fejlett akkumulátoros, illetve hibrid modellekkel szolgáljuk ki vásárlóinkat a roppant népszerű kis- és középkategóriában. Az új modellekről 2023-ban hullhat le a lepel, s miként az a Honda következő generációs elektromos járműveiről általánosságban is elmondható, teljesítmény, kényelem, vezetési élmény és használhatóság terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviselik majd.”

A Honda Civic 11. nemzedéke

A Honda elektromos üzemmódra is képes európai modelljei mellé, tehát a Jazz, a Jazz Crosstar, a CR-V, a HR-V és a Honda e testvéreként érkezik a Civic legújabb generációja, amelyet kizárólag e:HEV (ti. hybrid electric vehicle) hajtáslánccal értékesít majd a nagy múltú kelet-ázsiai iparóriás.

Az új Civic az e:HEV rendszer legfejlettebb változatára épül: alapját 2,0 literes, benzines, közvetlen befecskendezésű (DOHC) i-VTEC erőforrás adja, ehhez társul két kis méretű, ámde nagy teljesítményű villanymotor1 és egy nagy energiasűrűségű, lítium-ion akkumulátor. Kifinomultságáról tanúskodik, hogy CO2-kibocsátása 110 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km alatt maradhat, miközben 184 LE-s (135 kW)2 csúcsteljesítménnyel és 315 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal büszkélkedhet.

Az új Civic kategóriájának egyik legversenyképesebb tagja lehet, melynek első példányai várhatóan 2022 őszén érkeznek az európai, így a hazai kereskedésekbe. Különleges mivoltát nem csak a lehengerlő menetdinamikának és a páratlan hatékonyságnak köszönheti, az ultramodern menetbiztonsági csomag , a széles látómező és a messze átlagon felüli kényelem ugyancsak hozzájárulhat sikeréhez.

Újítások az energiagazdálkodásban

Az elektromos járművek európai kínálatának 2023-as bővítése mellett az energiagazdálkodási üzletág fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek a Honda szakemberei. Legfőbb céljuk a fenntartható, zéró emissziós társadalom megvalósítása, méghozzá az elektromos mobilitási eszközök és a környezetbarát energiaszolgáltatások összekapcsolásával. Ennek érdekében a Honda igyekszik elősegíteni az elektromos járművek otthoni töltését, valamint a városi töltési megoldások és a kereskedelmi energiaszolgáltatások elterjedését.

Svájcban nem kevesebb, mint 50 darab Honda e modellt és 35 darab Honda Power Manager töltőt bocsátott a Honda a Mobilty autómegosztó szolgáltatás rendelkezésére a V2X Suisse névre keresztelt konzorcium részeseként. A Honda e-k nemcsak egyszerű flottaautók lesznek, hanem afféle próbamodellek is, melyek megismertetik a fogyasztókat a kétirányú töltés előnyeivel. Ennek lényege, hogy a kocsi akkumulátorcsomagja képes áramot visszatáplálni a közműhálózatba, amennyiben energiaszükséglet mutatkozik és a jármű nincs használatban.

Ugyancsak fényes jövőnek néz elébe a Honda másik projektje, az e:PROGRESS fantázianéven ismert, intelligens töltési szolgáltatás. Az Egyesült Királyság piacán már sikeresen bevezetett rendszer a megújuló energiaforrásból származó áram maximalizálásával segíti az elektromosautó-tulajdonosokat költségeik csökkentésében.

Németországban a Vattenfall energiacéggel közösen értékesíti intelligens EV-töltőjét, a Honda Power Charger S+ (4G) berendezést a Honda. Akárcsak az e:PROGRESS, ez is azt a célt szolgálja, hogy megvalósuljon a fenntartható, zéróemissziós társadalom, méghozzá az elektromos mobilitási eszközök és a környezetbarát energiaszolgáltatások összekapcsolásával, valamint a megújuló energiaforrások kiaknázásával.

A Honda elektromos átállása új lendületet vesz

Az elektrifikáció következő fejezeteként a Honda kihasználja többirányú és -szintű stratégiáját, hiszen legfőbb célkitűzése, hogy a Honda-termékek gyártása és használata, valamint a Honda tevékenysége egyaránt karbonsemleges legyen. A vállalat igencsak sokat invesztál nullemissziós technológiák kidolgozására, így szilárdtest-akkumulátorok, cserélhető akkumulátorrendszerek, karbonsemleges üzemanyagok és hidrogéncellák fejlesztésére.

Az üzleti terv eredményeit idővel minden főbb piac megtapasztalhatja, beleértve az európai térséget is, ahol az elektromos (EV), illetve üzemanyagcellás (FCV) járművek aránya 40 %-ra nőhet 2030-ig és 80%-ra 2035-ig. A tervek szerint a vállalat 2040-ben fejezi be a belső égésű motorral felszerelt járművek gyártását és globális forgalmazását.

Addig is újabb és újabb területeken tör előre a Honda, hogy egyre fejlettebb technológiákkal és eszközökkel szolgálja az emberiséget. Kihasználva a HondaJet, valamint a Formula-1 versenysorozatban és az elektromos autók kidolgozása során szerzett tapasztalatokat, a Honda elektromos légi járművet (eVTOL) fejleszt, ami a városok közötti közlekedés ideális eszköze lehet, mivel képes függőlegesen fel- és leszállni.

A robotika terén a mesterséges intelligencián alapuló, sokujjas, 2024-ben érkező Honda Avatar Robot jelent majd újdonságot, ami az ASIMO által kitaposott ösvényen halad tovább, és 2030-ban kezdődhet meg forgalmazása.

A Honda tervei nem korlátozódnak a Földre, hiszen az űrkutatásban szintén jelentős szerepet vállal a cég. Ezt bizonyítja, hogy a Japán Űrügynökséggel együttműködve üzemanyagcellás létfenntartó rendszert fejleszt, ami a Holdon állna szolgálatba.

1 Két villanymotor van – az egyik meghajt, a másik generátorként működik.

2 Az elektromotor teljesítményére vonatkozik.