A Honda Super Cub C125 főbb jellemzői
Stílus és felszereltség
-
A letisztult és időtlen Super Cub-stílus még szebb és látványosabb lett
-
Új, minden elemében LED-es világítás
-
Kényelmes üléspozíció, kifinomult működés és biztos úttartás
-
Nagy rugóutak, 17“-os felnigarnitúra
-
Tárcsafék az első keréken, egykörös ABS
-
A hétköznapi használatot „válaszadásra” képes Smart Key rendszer könnyíti meg
A Super Cub C125 egyetemes értékeket hordoz, azaz bárki számára ideális jármű lehet. Már a klasszikus S alakú sziluett is erről árulkodik, hiszen a magasra emelt, jó fogású kormány mögött jókora lábtér húzódik, ezt követi a kényelmes ülés, no meg díszítőelemnek sem utolsó hátsó sárvédő.
Minden egyes alkatrész szép, harmonikus megjelenésű és kiváló minőségű, az elegáns, finoman legömbölyített összetevőknek a határozott vonalvezetésű lábvédő, valamint első és hátsó sárvédő ad némi kontrasztot. Utóbbi a tartósság jegyében műanyag helyett fémből készül, így a minőségérzetet is fokozza.
A Super Cub modellcsalád egyik legjellegzetesebb eleme a kezdetektől alkalmazott „összevont orr-rész”, melynek lényege, hogy az első villa, a lábvédő és maga a kormány egységet alkot. A szárnyakat idéző kormány az ősmodell egyik legvonzóbb elemének bizonyult, nem csoda, hogy erre az összetevőre a Super Cub C125 esetében is nagy hangsúlyt fektettek a Honda mérnökei. Ezúttal egy hasonlóképp stílusos, kovácsolt, elvékonyodó darab mellett döntöttek, ami szemet gyönyörködtető, kezelőszerveket és műszereket egyaránt magában foglaló, gömbölyded burkolatot kapott.
A markolatok, akárcsak a különféle kapcsolók kézre esnek, a természetes, felegyenesedett üléspozíció pedig kényelmes, egyszersmind biztonságos utazást garantál, hiszen nem fárad a pilóta és messze belátja környezetét. Hogy a hosszú távok is komfortosan teljenek, a nyereg vastag, nagy sűrűségű, poliuretánból gyártott szivacsot kapott, amelynek éleit mindkét oldalon „lecsapták”, hogy a lábak könnyebben elérjék a talajt.
Az erős, tiszta fényű LED-ekre épülő lámpatestek azonnal felkeltik a szemlélők figyelmét, miként a dupla krómgyűrűvel körülölelt műszeregység is roppant feltűnő. A külső gyűrű mentén mozog a sebességmérő mutatója és itt sorakoznak a visszajelzők is, míg a belső körben digitális képernyő trónol jelentőségteljesen.
S ha már a jövőbe mutató megoldásoknál tartunk: a Honda intelligens kulcs újabb érv a Super Cub C125 mellett. Ha a pilóta zsebében van, többet nem kell a gyújtáskapcsolóval bíbelődnie, a motor életre keltéséhez elég az indítógomdot megnyomnia. Ráadásként az indításgátló is alapfelszereltség, a kulcs foglalatát pedig háromdimenziós Honda „Old Wing”-logóval díszítették, ezzel is utalva a márka és a Super Cub gazdag történelmére. Az intelligens kulcs további előnye, hogy „válaszadásra” is képes, azaz a távirányító gombjának megnyomására fény- és hangjelekkel reagál a rendszer. Ez jelentősen megkönnyíti a motor keresését zsúfolt parkolókban.
Az élvezetes, könnyű kezelhetőség mindig is a Super Cub legfőbb erőssége volt, a hatvanas években még a Beach Boys együttest is megihlette a típus (ti. My little Honda). Ezt a tulajdonságát máig megőrizte a Honda ikonja, holott az acél gerincvázban már igen erős, 125 cm3-s motor dolgozik. A merevség és a rugalmasság közötti egyensúlyt a villanyaknál és a motorbakoknál is optimalizálták, továbbá gumiszilentekre ültették a kormányt és az ülést is. Mindemellett a lábtartók is gumírozott betétet kaptak, így a rezgések kevésbé jutnak át az utasok lábaira.
A villaszög 26,5°, az utánfutás 71 mm, a tengelytáv 1245 mm, a menetkész tömeg 109 kg. A kiváló menettulajdonságok érdekében az első rugóutat 100, a hátsót 84 mm-ben határozták meg a tervezők (+10 mm/+19 mm a C110-hez viszonyítva), és 17”-os, öntött alumíniumfelniket választottak, hogy még stabilabb és precízebben kormányozható lehessen a C125. A kerekeken 70/90 R17, illetve 80/90 R17 méretű abroncsok feszülnek, elöl 220 mm-es, egydugattyús tárcsafék, hátul egykulcsos, 130 mm-es dobfék felel a lassításért.
Erőforrás
Egyszerű, robusztus, megbízható és takarékos – talán e négy szóval írható le legkönnyebben, milyen is a Super Cub C125 erőforrása. A léghűtéses, kétszelepes, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt, SOHC-vezérlésű egységet matt metálfényezés és megannyi króm díszítőelem varázsolja igazán igényessé és látványossá.
Hatékony működéséről egyebek mellett ferde fogazású fogaskerekek és precízebben megmunkált főtengelycsapágyak gondoskodnak, és speciális csapágyakat vetettek be a vezérlődobnál is, hogy gyorsabban és finomabban kapcsolhasson az erőátvitel. A zajcsökkentés okán a váltókart is gumírozták, és optimalizálták a kuplungban található rugók erejét, hogy a kapcsolásokkor kisebbet rántson a szerkezet.
A furat és a löket 52,4 illetve 57,9 mm, a sűrítési viszony 9,3:1. A 9,7LE-s csúcsteljesítményt 7500-as, a 10,4 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot pedig 5000-es percenkénti főtengelyfordulatnál adja el a motor, és – kategóriatársaihoz mérten – a középső fordulatszám-tartományban is roppant erős. A négyfokozatú váltóhoz a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsolót társítottak, így nincs szükség kuplungkarra.
A modern műszaki megoldások eredményeként a Super Cub C125 fogyasztása csupán 1,5 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – a 3,7 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – megközelítőleg 245 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet a típus.