A horvátországi dupla győzelem után most hétvégén Portugáliában bizonyíthat a Yaris WRC
Egy hónappal ezelőtt Horvátországban hihetetlen finissel, lélegzetelállító finálét követően aratott újabb kettős győzelmet a TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapata a Rally Világbajnokságban: az egészen az utolsó méterekig tartó hajrában Sébastien Ogier és Julien Ingrassia alig 0,6 másodperccel végeztek csapattársaik, Elfyn Evans és Scott Martin előtt, s így a WRC történetének egyik legszorosabb győzelmét könyvelhették el. Ezzel a megszerezhető maximális pontszámot begyűjtve Ogier visszavette az első helyet a pilóták mezőnyében, míg a csapat 27 pontra növelte előnyét az autógyártók rangsorának élén, így várva a most hétvégén murvás pályákon zajló összecsapást.
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapata vezető pozícióból vág neki a most hétvégén megrendezésre kerülő Portugál Rallynak, ami egyben az első, murvás utakon zajló összecsapás is a 2021-es idényben: az előző, horvátországi fordulóban aratott kettős győzelmet követően a Toyota áll az élen az autógyártók és a pilóták mezőnyében is. A pilóták között Sébastien Ogier az első az idény első három fordulójában elért két diadallal, Elfyn Evans 10 ponttal csapattársa mögött a harmadik helyen áll, míg Kalle Rovanperä az ötödik, 22 pontos hátránnyal Ogierhez képest. Ismét Takamoto Katsuta ül majd a negyedik Yaris WRC kormányánál Portugáliában a TOYOTA GAZOO Racing WRC Challenge Program szervezésében, miután már sorozatban három futamon sikerült az első hat között végeznie. A Toyota Yaris WRC immár ötödik idényében a csapat tovább dolgozik a versenygép továbbfejlesztésén. Miután a frissített aerodinamikai csomag sikeresen mutatkozott be Horvátországban, az autó most új, erősebb és megbízhatóbb motort kap a portugál versenyre. Az idei szezonban voltak már jeges, havas és aszfaltos utak is, most pedig murvás út vár a mezőnyre Portugáliában, sőt az ezt követő fordulókban is azon mennek a versenyzők. A Portugál Rally központja az ország második legnagyobb városának, Portónak a peremén fekvő Matosinhos lesz, ahol gyors, de technikás utak várják a résztvevőket. Az útfelület eleinte puha és homokos, amin az elsőként végighaladók kevés tapadásra számíthatnak, de a második áthaladás idejére gyakran sziklássá és barázdálttá válik. A rally útvonala hasonló, mint a 2019-es nyomvonal, és az ünnepélyes rajtra csütörtök este kerül sor Coimbra városában. Pénteken egy három szakaszból álló hurkot teljesítenek oda-vissza a csapatok az Arganil vidékén, ahol nem lesz déli szervizelés. A napot lezáró Lousada superspecial szakasz előtt a versenyzők eljutnak Mortáguaba. A szombati szakaszokat a Portótól északkeletre fekvő Cabreira hegységben jelölik ki, ahol három szakaszt kell teljesíteni szervizelés mellett, majd a nap végén egy új utcai teszt következik a Douro folyó torkolatánál. Vasárnap összesen öt szakasz vár a versenyzőkre, köztük az oda-vissza teljesítendő Felguieras teszt és a híres Fafe, ahol a gyorsasági szakaszt rendezik.
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
„A horvát aszfalton elért szép eredményt követően immár készen állunk a most következő murvás rallykra. Portugáliában rendszerint igencsak csúszós tud lenni a homokos út, de csak a délelőtt elsőként végighaladók számára. Délután már jobb a tapadás, viszont jóval durvább az út; már sokszor láttuk, mekkora kihívást tud ez lenni az autók és abroncsok számára. Mivel Seb vezet a bajnokságban, ő rajtol majd elsőként, ezért nagyon nehéz dolga lesz, de tudom, hogy igyekszik majd megoldani a feladatot. Elfyn valamivel jobb helyzetre számíthat, míg valószínűleg Kallénak lesz leginkább esélye próbára tenni a többi pilótát. Pár hete már tesztelt a csapat Portugáliában, kipróbáltuk az új kemény és lágy keverékes Pirelli abroncsokat, illetve igyekeztünk megtalálni a legjobb beállításokat. Érdekes lesz látni, hogyan sikerül a csapatoknak alkalmazkodniuk ehhez a kihíváshoz, de bízom benne, hogy jól szerepelünk majd.”
Elfyn Evans (33. rajtszámú autó pilótája)
„A portugál rally mindig kellemes versenynek számít, és örömmel várom, hogy újra ott lehessek az idény első murvás versenyén. Négy nagyon különböző jellegű rallyval és majdnem négy különböző útburkolattal nyitottuk az idényt. A korábbi fordulókhoz hasonlóan Portugáliában is szokjuk majd az új abroncsokat. A verseny előtti tesztelésen minden jól ment, de nagyon meg kell fontolnunk, hogy idén kevesebb lágykeverékes abroncsot használhatunk, mint a korábbi években, ami hatással lehet arra, hogyan választunk majd abroncsokat a hétvégén. Elég sok idő eltelt már az utolsó, murván rendezett rallynk óta (ami Szardínián volt tavaly), ezért nehéz megmondani, mire számíthatunk, de azért megyünk oda, hogy mindent beleadjunk, ahogy mindig.”
Kalle Rovanperä (69. rajtszámú autó pilótája)
„Azután, hogy fel kellett adnunk a versenyt Horvátországban, jólesett, hogy pár nappal később már újra beülhettünk az autóba a portugáliai teszteken. Olyan régen nem vezettem már murván, hogy kellett egy kis idő, amíg visszazökkentünk a régi kerékvágásba. Összességében viszont jól éreztem magam az autóban, illetve az új abroncsokkal az autón. Örömmel várom Portugáliát, és hogy ismét murván versenyezhessek. Úgy érzem, ez egy olyan verseny, ami jól fekszik nekem, és élveztem, amikor 2019-ben sikerült győznünk a saját kategóriánkban. Horvátország után úgy gondolom, hogy picit józanabb hozzáállással versenyzek majd, de remélhetőleg egyből megtaláljuk a megfelelő tempót, és versenyben leszünk egy igazán jó eredményért.”