A hosszú távú fuvarozás új bajnoka

Bridgestone Ecopia ENLITEN

A Bridgestone bemutatta a hosszú távú utakra tervezett Ecopia gumiabroncscsaládjának legújabb generációját. Az üzemanyag-hatékonyságot maximalizálni és a teljes tulajdonosi értéket növelni kívánó flották számára kifejlesztett új Bridgestone Ecopia ENLITEN termékcsalád a márka innovatív abroncsfejlesztési technológiáját, az ENLITEN-t alkalmazza, hogy fokozottabb kopásállóságot és csökkentett gördülési ellenállást biztosítson egész évben.

Felkészülten a változó világban való teljesítményre

Az európai szállítmányozás több mint fele közúton történik, melynek közel 40 százaléka határokon átnyúló. A távolsági fuvarozás iránti kereslet nagy, ugyanakkor az iparág kénytelen alkalmazkodni a költséghatékonyságra irányuló gazdasági nyomáshoz, a szigorúbb kibocsátási előírásokhoz, valamint az új és innovatív, összekapcsolt megoldások integrálásához

A piac változó igényeihez igazodva a Bridgestone piacra dobta a kategóriájában legjobb üzemanyag-hatékonyságot nyújtó Ecopia ENLITEN-t, ami az első olyan teherabroncs-generáció, mely esetében a gyártó az ENLITEN technológia élvonalbeli megoldásait alkalmazza.

Az Ecopia ENLITEN ötvözi a Bridgestone új innovációit és technológiáit. Ezek közé tartozik az alacsony gördülési ellenállású mintázat kialakítása és a nagy teljesítményű, üzemanyag-hatékonyságra összpontosító keverékek alkalmazása, valamint az alacsony profilú Ecopia Steer ENLITEN gumiabroncsok új spirális övszerkezete, amely növeli a kanyarodási erőt és optimalizálja a nyomáseloszlást az abroncs élettartamának javítása érdekében.

Az abroncsok gördülési ellenállás tekintetében A-minősítésű EU-címkével rendelkeznek, értékük a hajtott tengelyen 12 százalékkal, a kormányzott tengelyen pedig 8 százalékkal csökkent az előző generációhoz képest.[1] Az abroncsok kopásállósága is jelentősen javult, a kormányzott tengelyen 40 százalékkal – a rendszeres kopás csökkenése nélkül –, a hajtott tengelyen pedig akár 6 százalékkal nagyobb futásteljesítménnyel.1

A nedves tapadásra vonatkozó B-minősítésű EU-címkével és a 3PMSF jelöléssel az Ecopia ENLITEN termékcsalád alkalmas a négyévszakos, hosszú távú fuvarozásra. A költségcsökkentő teljesítményén felül az abroncsot a fokozott újrafutózhatóság érdekében robusztus futófelülettel tervezték. A mobilitás digitális jövőjét szem előtt tartva már rendelkezik RFID-technológiával is, és készen áll a gumiabroncsra szerelhető érzékelők alkalmazására is.

Adatokkal a fenntarthatóság útján

Az új Bridgestone Ecopia Steer ENLITEN és Ecopia Drive ENLITEN gumiabroncsok 2024 januárjától 315/70 R22.5-es méretben leszek elérhetők, a kínálat az év során további négy, 2025-ben pedig egy újabb méretvariációval bővül. Az Ecopia Trailer ENLITEN 2024 végétől lesz kapható, így téve teljessé a termékcsaládot.

Annak érdekében, hogy a Bridgestone flottaügyfelei tovább növelhessék a teljes tulajdonosi értéket, az Ecopia gumiabroncscsaládjának legújabb generációja elérhető lesz a Bridgestone Fleetcare, a márka személyre szabható megoldáscsomagjának részeként is, amely összekapcsolja a termékeket, adatokat, technológiát és szolgáltatásokat a flottaüzemeltetéshez.

„Az új Ecopia ENLITEN termékcsaládot arra terveztük, hogy segítsen flottaügyfeleinknek leküzdeni az üzemanyagárak emelkedése miatt megnövekedett működési költségeket. A fejlesztés során a fenntarthatósági célok is előtérbe kerültek, az új Ecopia abroncsok használatával egy átlagos európai távolsági flotta évente 192 tonnával csökkentheti tovább a CO2-kibocsátását”[2] – mondta el Waqqas Ahmad, a Bridgestone EMIA teherabroncs üzletágának értékesítési igazgatója. „Olyan abroncsot mutattunk be, amely szerintünk a távolsági szállítmányozás új legjobb választását jelenti a prémium szegmensben.”


[1] A Bridgestone Műszaki Központ által végzett belső értékelések és helyszíni tesztek alapján, a Bridgestone Ecopia Steer – Ecopia Drive, valamint a Bridgestone Ecopia H-Steer 002 – Ecopia H-Drive 002 összehasonlítása 315/70 R22.5-es méretben. A kilométerteljesítményt tisztán hosszú távú alkalmazással, többségében autópályákon közlekedő tehergépkocsikkal érték el, és a tényleges eredmény a flotta/teherautó üzemeltetési körülményei alapján eltérő lehet.

[2] A VECTO eszközzel kiszámított CO2-kibocsátás teherautónként, az új Ecopia ENLITEN és az Ecopia H002 összehasonlítása 315/70 R22.5 kormányzott és hajtott abroncsokkal. A számítás során ugyanazt a pótkocsiabroncsot használták, így a különbség csak a kormányzott és a hajtott tengelyek hatását mutatja. Az éves CO2-kibocsátás különbségét egy átlagos, 200 egységből (vontató és pótkocsi) álló flottára és teherautónként 120 000 km-es átlagos futásteljesítményre számították ki. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a tényleges csökkenés változhat, mivel nagymértékben függ az üzemeltetési tényezőktől.