A Hyundai IONIQ 6 egy töltéssel 614 kilométert képest megtenni,

Ezzel véget vet a hatótávolság miatti szorongásnak

  • WLTP norma szerint mért 614 kilométeres hatótávolságával a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner modell az egyik leginkább energiatakarékos modell a nem prémium elektromos járművek piacán
  • A Hyundai Motor Group elektromos globális moduláris (E-GMP) platformja és az IONIQ 6 különösen kedvező, 0,21-es közegellenállási együtthatója is hozzájárul a nem mindennapi hatótávolsághoz és teljesítményhez
  • Az IONIQ 6 forgalmazása még az idei évben megkezdődik egyes európai piacokon

A Hyundai Motor Company bejelentette, hogy az IONIQ 6 elektromos Streamliner modell a WLTP norma szerint egy feltöltéssel 614 kilométert képes megtenni.

Ez a Hyundai Motor Group azon elhatározásának köszönhető, hogy olyan fejlett akkumulátor-technológiát fejlesszen és alkalmazzon, amely stresszmentes vezethetőséget és hosszú hatótávolságot biztosít ügyfelei számára. Az IONIQ 6 WLTP norma szerint mért átlagos energia-felhasználása 13,9 kWh/100 km, ami a kapható egyik legtakarékosabb elektromos járművé teszi a bizonyos európai piacokon már az év vége előtt forgalomba kerülő modellt.

„Már az IONIQ 6 fejlesztésének kezdetén azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a szegmens legkiválóbb elektromos hatótávolságával vértezzük fel a modellt.” – mondta Jae Ho Huh, a Hyundai Motor Company Sub-Mid Project Management Centerközpontjának a vezetője. „Annak érdekében, hogy az elektromosjármű-piac globális vezető szereplőjévé váljunk, a lehető legmagasabb szintű elektromos teljesítményt, illetve tulajdonosi élményt kívánjuk biztosítani ügyfeleink számára.”

Az IONIQ 6 E-GMP architektúrája támogatja az ügyfelek változatos életvitelét

Az IONIQ 6 lenyűgöző, tisztán elektromos hatótávolsága elsősorban a Hyundai Motor Group által kifejezetten akkumulátoros elektromos járművek számára kifejlesztett elektromos, globális moduláris platform (E-GMP) képességeinek, valamint az elektromos Streamliner modell különösen alacsony légellenállásának köszönhető. Az E-GMP optimális elektromos teljesítményt kínál. Támogatja a 800V-os ultragyors töltést, amely esetben mindössze 15 perc alatt akár 351 kilométerre elegendő energiát képes magához venni, és 18 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető; illetve további adapterek vagy egyéb komponensek nélkül alkalmas a 400V-os töltésre is.

Az elektromos Streamliner az E-GMP platform jóvoltából a kategória legnagyobb, 2950 mm-es tengelytávjával büszkélkedhet, így maximálisan képes kielégíteni az ügyfelek elvárásait és igényeit. Az E-GMP jóvoltából az IONIQ 6 négykerekű munkaállomásként vagy hordozható töltőként is szolgálhat, köszönhetően az innovatív járműből-a-fogyasztóra (V2L) technológiának. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók az autóról töltsék vagy üzemeltessék hordozható vagy szabadtéri elektromos készülékeiket, vagy olyan, vadonatúj felhasználási helyzeteket gondoljanak ki, amelyek megfelelnek sokoldalú, spontán életvitelüknek.

Mi teszi a Hyundai Motor legkedvezőbb közegellenállási együtthatójú típusává az IONIQ 6-ot?

A Hyundai Motor az aerodinamikai kialakítás és a műszaki tartalom részletekbe menő fejlesztésével maximalizálta az IONIQ 6 hatótávolsága. A 0,21-es közegellenállási együttható a legkedvezőbb érték a Hyundai modellpalettáján, és az egyik legkedvezőbb az egész autóiparban.

Az IONIQ 6 áramvonalas kialakítása és különböző részletmegoldásai – például az aktív csappantyú, a kerekeknél kialakított légfüggöny, az integrált hátsó légterelő, vagy a kerékhézag-szűkítő elemek – számottevően javítják a modell aerodinamikai teljesítményét, és a világ legáramvonalasabb járművei közé emelik azt. A kerékhézag-szűkítők például csökkentik az első lökhárító és a kerekek közötti, üres teret, ezzel javítja a kerékdobon belüli légáramlás aerodinamikáját. A Hyundainál első ízben alkalmazott megoldás lehetővé teszi az elektromos Streamliner modell számára, hogy egyszerre kínáljon fokozott rugózási kényelmet, illetve semlegesítse a rövid első túlnyúlásból adódó áramlástani hátrányokat.

„Időt és energiát nem sajnálva terveztük meg az elektromos járművek piacának legtakarékosabb tagját.” – mondta Byung Hoon Min, a Hyundai Motor Company teljes járműteljesítmény-fejlesztő központjának vezetője. „Azáltal, hogy kiemelt feladatként kezeltük az aerodinamika fejlesztését, megalkottuk a világ egyik legnagyobb hatótávolsággal rendelkező elektromos járművét, ami okafogyottá teszi a hatótávolság miatti szorongást, és ezáltal hozzájárulhat a szegmens gyarapodásához.”

Melléklet: A tisztán elektromos hatótávolságra (AER) és az energiafogyasztásra vonatkozó adatok

KonfigurációHosszú tengelytávú (77,4 kWh)Normál (53,0 kWh)
2WD4WD2WD
18 colos kerék20 colos
kerék
18 colos
kerék
20 colos
kerék
18 colos
kerék
AER (WLTP-vegyes)614 km545 km583 km519 km429 km
Energia- felhasználás14,3 kWh / 100 km16,0 kWh / 100 km15,1 kWh / 100 km16,9 kWh / 100 km13,9 kWh / 100 km

Jogi nyilatkozat: elektromosenergia-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás

  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 53 kWh, 2WD: 13,9 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 77,4 kWh (18” könnyűfém keréktárcsák), 2WD, 14,3 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 77,4 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD, 16,0 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 77,4 kWh (18” könnyűfém keréktárcsák), 4WD, 15,1 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 77,4 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD, 16,9 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)