A Hyundai Motor az IAA Mobility 2021 kiállításon ismerteti szénsemleges felelősségvállalását

  • A Hyundai Motor 2045-re megvalósítja a teljes szénsemlegességet
  • A Hyundai holisztikus szemlélete három fő pilléren nyugszik: ezek a tiszta mobilitás, az új generációs platformok, és a zöld energia
  • A Hyundai 2035-től beszünteti belső égésű motorral szerelt járműveinek európai értékesítését
  • A Hyundai az IAA autókiállításon mutatja be leendő akkumulátoros elektromos járművének (BEV), illetve tisztán elektromos robottaxijának az előtanulmányát, továbbá illusztrálja hidrogén értékláncát a látogatók és a digitális résztvevők számára.

A Hyundai Motor Company a mai napon, az IAA Mobility 2021 kiállításon bejelentette, hogy 2045-re el kívánja érni a szénsemlegességet.

A vállalat szénsemlegességének elérését támogató, integrált stratégia három pilléren nyugszik: ezek a tiszta mobilitás, az új generációs platformok, és a zöld energia. A Hyundai a németországi Münchenben, szeptember 6-12. között zajló IAA kiállításon felvonultatja elektromos járműveinek teljes kínálatát, valamint bemutatja a pozitív energián alapuló haladást támogató, legújabb megoldásait.

„A vállalat ‘Emberiséget szolgáló fejlődés’ jövőképének égisze alatt a Hyundai Motor arra törekszik, hogy azt tegye, ami a legjobb a világnak.” – mondta Jaehoon (Jay) Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója. „A klímaváltozás olyan megkérdőjelezhetetlen kihívás, amely mindenkitől maximális és azonnali figyelmet követel. A Hyundai Motor elkötelezi magát amellett, hogy 2045-re termékeit és tevékenységeit világszerte szénsemlegessé tegye. Olyan, tisztább közlekedési és zöldebb energia megoldásokba fektetünk be, amelyekkel fenntarthatóbb, mindenki számára jobb jövőt teremthetünk.”

Az IAA látogatói a müncheni kiállítási központ, a Messe München A1-es csarnokában találják meg a Hyundai Motor standját, ahol a vállalat akkumulátoros elektromos (BEV) tanulmányautókat, egy tisztán elektromos robottaxit, valamint a hidrogén értékláncot szemléltető illusztrációkat mutat be.

Az IAA vendégei a Hyundai Blue Lane szolgáltatása segítségével juthatnak el az esemény különböző helyszíneire, egyben megismerve a márka legújabb tiszta mobilitási járműveit, az IONIQ 5-től a NEXO-n és a KONA EV-n át az Elec City üzemanyagcellás buszig.1

A Hyundai IAA-s jelenléte digitális formában is megtapasztalható. A sajtókonferencián készülő videó megtekinthető lesz a Hyundai Motor globális YouTube csatornáján.

„Az új helyszínen, hibrid élő/digitális formátumban megvalósuló idei IAA teljesen eltér a korábbiaktól; nagy örömünkre szolgál, hogy ismét kiállítóként vehetünk részt az autószalonon.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Izgatottan osztjuk meg látogatóinkkal a vállalat jövőképét, amely túlmutat az autóipari mobilitáson. Ezen túlmenően vázoljuk azon elképzeléseinket, amelyeken keresztül hozzá kívánunk járulni a szénsemleges társadalom megvalósításához: ez a célkitűzés mindennél fontosabb, hiszen bolygónk jövője a tét!”

A szénsemlegességhez vezető út

Az idei IAA kiállításon a Hyundai Motor bejelentette, hogy 2040-ra a 2019-es értéknél 75 százalékkal alacsonyabbra kívánja csökkenteni tevékenységeinek szénkibocsátását, 2045-re pedig globális termékei és tevékenységei terén el kívánja érni a teljes szénsemlegességet.

A Hyundai Motor szénsemlegességének elérését támogató, integrált, többdimenziós stratégia három pilléren nyugszik: ezek a tiszta mobilitású modellek kínálatának bővítése, az új generációs platformok fejlesztése, valamint a zöld energiához kapcsolódó megoldások és technológiák támogatása.

1. pillér: Tiszta mobilitás

A Hyundai Motor 1991-ben mutatta be első elektromosjármű-tanulmányát. A vállalat azóta a tiszta mobilitás terén vállalt vezető szerepének köszönhetően komoly lépéseket tett a szénkibocsátás csökkentése felé.

A Hyundai Motor kötelezettséget vállalt arra, hogy az elkövetkező években fokozatosan növelje a zéró károsanyag-kibocsátású járművek (ZEV) részesedését eladásaiból. 2030-ra vállalat globális gépjármű-forgalmának 30 százalékát kívánja ZEV gépkocsikkal lefedni, 2040-re pedig a Hyundai várakozásai szerint az összeladások 80 százalékát fogják kitenni az akkumulátoros elektromos (BEV) és üzemanyagcellás-elektromos (FCEV) járművek.

Ami a Hyundai regionális teljesítményét illeti, a vállalat 2035-től kizárólag ZEV járműveket kíván értékesíteni Európában. 2040-re a cég összes elsődleges piacáról kivezeti az ásványi üzemanyagokkal működő járműveket, támogatandó a tiszta mobilitásra történő átállást.

Akkumulátoros elektromos járművek (BEV)

A Hyundai Motor 2020 augusztusában indította útjára új, kifejezetten tisztán elektromos járműveket felsorakoztató IONIQ márkáját, mint a márka villamosított mobilitás iránti elhivatottságának jelképét. A Hyundai Motor Company anyavállalata, az Hyundai Motor Group még ugyanabban az évben bemutatta a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett elektromos, globális moduláris platformját (E-GMP).

A 2021 februárjában bemutatott Hyundai IONIQ 5 a márka első olyan akkumulátoros elektromos járműve, amely ezt az E-GMP architektúrát alkalmazza. Az IONIQ 5 fenntartható megoldásaival és innovatív funkcionalitásával – a 400 / 800 voltos multi-töltési rendszertől kezdve a járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkcióig – új mércét állított az elektromobilitás életstílusának.

A Hyundai következő, kifejezetten akkumulátoros elektromos járműnek tervezett modellje az IONIQ 6 lesz, amely az IAA 2021 kiállításon is megtekinthető Prophecy elektromos tanulmányautóból merít ihletet. Az IONIQ 6 a minden élethelyzethez alkalmazkodó, testre szabott, környezetbarát megoldásokkal teremt tisztán elektromos utazási élményt.

Üzemanyagcellás jármű (FCEV)

A Hyundai Motor több mint 20 éve foglalkozik behatóan a hidrogén üzemanyagcellás technológiával. A Hyundai 2013-ban mutatta be a világ első sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás járművét, az ix35-öst; majd 2018-ban bevezette a világ első, kifejezetten üzemanyagcellás hajtásra tervezett szabadidőjárművét, a NEXO-t. A vállalat a tavalyi évben adta át svájci ügyfeleinek a világ első sorozatgyártású, hidrogén üzemanyagcellás nehéz haszonjárműve, az XCIENT Fuel Cell első példányait. A Hyundai a közelmúltban Münchenben mutatta be Elec City Fuel Cell üzemanyagcellás buszát; a jármű jelenleg tesztelés alatt áll Európában.

A Hyundai az IAA kiállításon ismerteti az FCEV személyjárművekre vonatkozó, rövid- és középtávú elképzeléseit. 2023-ban bemutatkozik a továbbfejlesztett NEXO, valamint egy hidrogén üzemű buszlimuzin (MPV) modell. A Hyundai 2025 után tervezi egy nagyméretű üzemanyagcellás szabadidőjármű bevezetését.

A Hyundai Motor emellett a legváltozatosabb mobilitási flották, illetve a mobilitáson túlmutató, egyéb felhasználási területek számára teszi elérhetővé üzemanyagcellás erőforrásait.

2. pillér: új generációs platformok

A Hyundai Motor élvonalbeli eredményeket ért el az új generációs közlekedési platformok fejlesztése terén. Többek között innovatív mobilitási megoldásokat dolgozott ki, a városi légi közlekedési eszközöktől (UAM) az autonóm járművekig, ezzel növelve a szénlábnyom nélküli mobilitás szabadságát. Ezek a platformok a vállalat ‘Emberiséget szolgáló fejlődés’ jövőképével is egybevágnak, demonstrálva a Hyundai azon elköteleződését, hogy élhetőbb városi környezetet teremtsen az eljövendő generációk számára.

IONIQ 5 alapú robottaxi

A Hyundai Motor az IAA Mobility 2021 kiállítás alkalmából első ízben enged betekintést úttörő robottaxijába. A Hyundai az autonóm mobilitási technológiák globális piacának vezető szereplőjével, a Motional vállalattal közösen fejleszti az IONIQ 5 alapjaira épülő, SAE 4. szintű önvezetésre képes járművet.

A Hyundai legújabb, kifejezetten akkumulátoros elektromos járműnek fejlesztett típusát fejlett szenzorcsomaggal kiegészítő robottaxi kialakításában hangsúlyosan érvényesül a technológia, beleértve az autonóm működtetést lehetővé tevő innovatív megoldásokat. A fedélzeten található, utasközpontú kezelőfelületek lehetővé teszik az utasok számára, hogy menet közben ösztönös módon kapcsolatot teremtsenek járművükkel. A Motional IONIQ 5 alapú robottaxijai 2023-tól, a vállalat teljesen autonóm fuvarszolgáltatása keretében szállítják majd a fizető utasokat.

Városi légi közlekedés (Urban Air Mobility, UAM)

A Hyundai a CES 2020 kiállítás alkalmával mutatta be S-A1 névre keresztelt UAM járműkoncepcióját, mint a négy fő követelménynek megfelelő biztonságos, csendes, megfizethető és utasközpontú megoldást. A Hyundai Motor tervei szerint már 2028-ban piacra bocsáthatja a városon belüli üzemeltetésre optimalizált, tisztán elektromos UAM modelljét. A vállalat a 2030-as évek folyamán tervezi bevezetni regionális légi mobilitási szolgáltatásait, amelyek szomszédos városokat köthetnek majd össze.

1. pillér: Zöld energia

A Hyundai Motor szénsemlegességi stratégiája túlmutat a zéró károsanyag-kibocsátású járművekre történő átálláson. A stratégia célja, hogy mindannyiunk számára tisztább, zöldebb energetikai megoldásokat biztosítson. Ez magában foglalja a vállalat gyártólétesítményeinek megújuló forrásból származó energiával történő üzemeltetését, de ezen túlmenően olyan jövőbeli technológiák melletti, hosszú távú elköteleződést is jelent, mint a megújuló energiával előállított, zöld hidrogén, a járműből a hálózatba (V2G) irányuló energiaátvitel, vagy az elsődleges életciklusuk végére ért akkumulátorok energiatároló rendszerekben történő felhasználása.

Zöld hidrogén

A csekély szénkibocsátású energiaforrások felhasználásával, víz elektrolízise által előállított, zöld hidrogén a várakozások szerint jelentős mértékben csökkentheti a tevékenység szénkibocsátását. A Hyundai Motor globális start-up vállalatok, többek között a H2Pro támogatásával, együttműködések kialakításával igyekszik eredményeket elérni a zöld hidrogén terén. Ezen túlmenően a Hyundai zöld hidrogén előállító infrastruktúra létesítését tervezi az olyan országokban – például Ausztráliában –, ahol bőségesen rendelkezésre állnak a megújuló energiaforrások, illetve erős a szektor kormányzati támogatottsága.

Szénkibocsátás mérséklése a gyártóüzemekben

A Hyundai Motor máris számos intézkedésével igyekszik csökkenteni a gyártási folyamatai során kibocsátott szén, illetve egyéb, üvegházhatást erősítő gázok mennyiségét. A vállalat többek között folytatja az energiafelhasználás csökkentésére irányuló erőfeszítéseit, valamint meglévő létesítményeit megújuló energiaforrásokra, például napenergiára állítja át.

A Hyundai Motor idén júliusban a Hyundai Motor Group más tagvállalataival karöltve csatlakozott a Klímacsoport azon RE100 globális kezdeményezéséhez, amely 100%-ban a megújuló energia felhasználását tűzte ki céljául. Ezen felelősségvállalás szellemében a Hyundai Motor Manufacturing Czech gyártóüzeme 2022-re a vállalat létesítményei közül elsőként teljes egészében megújuló forrásokra állítja át elektromos energia felhasználását. A vállalat célja, hogy 2040-re globális tevékenységei elektromosenergia-szükségletének több mint 90%-át megújuló forrásokból fedezze, 2045-re pedig világszerte kizárólag megújuló energiával működteti tevékenységeit.

Járműből a hálózatba (V2G)

A V2G a legújabb kezdeményezés azon technológiák sorában, amelyek lehetővé teszik, hogy az elektromos járművek akkumulátorából elektromos energiát vezessünk vissza a hálózatba. A technológia az energiakereslet hatékony kezelését teszi lehetővé, különösen a csúcsidőszakban, ezzel csökkentve a társadalom ásványi üzemanyagoktól való függőségét.

A Hyundai jelenleg számos kísérleti V2G programban vesz részt, különböző érdekelt partnerekkel karöltve. A vállalat úgy tervezi, hogy jövőbeli akkumulátoros elektromos járműveit felvértezi a V2G funkcióval.

Akkumulátorokat újrafelhasználó energiatároló rendszer (Second Life Battery Energy Storage System, SLBESS)

A Hyundai Motor arra törekszik, hogy az elsődleges életciklusuk végére ért akkumulátorokat energiatároló rendszerekben használja fel. A vállalat jelenleg különböző helyi partnerekkel közösen folytat olyan kísérleti projekteket, amelyek az elsődleges élettartamuk végére elért EV-akkumulátorok kereskedelmi célú újrafelhasználását célozzák. Emellett a vállalat jövőre megkezdi egy kis léptékű SLBESS rendszer tesztüzemét Németországban.

„Az IAA Mobility kiállítás tökéletes keretet biztosít számunkra, hogy bemutassunk a globális szénsemlegesség megvalósítását célzó elképzeléseinket. Az IAA fontos mérföldkőnek számít azon a fenntarthatósági úton, amelyen évek óta járunk. A Hyundai Motor a jövőben is eltántoríthatatlanul törekszik a szénsemlegesség megvalósítására, és úttörő szerepet vállal a holisztikus megoldások fejlesztésében.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group globális marketing vezérigazgatója.

„Intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójaként a Hyundai különböző energiamegoldásokat is kíván biztosítani általános vállalati és lakossági felhasználók számára. A klímaváltozás problémája kizárólag összehangolt erőfeszítésekkel oldható meg. Arra törekszünk, hogy az elkövetkező hónapok során többszörösen fenntartható projektek révén minél többet tegyünk a környezet védelme érdekében. Mindenkit arra bíztatunk, hogy csatlakozzon hozzánk ezen a tisztább jövő felé vezető utazáson.” – tette hozzá Schemera úr.

Tájékoztató dokumentum (fehér könyv)

A Hyundai Motor szénsemlegességet célzó tevékenységeiről és eszközeiről részletesen olvashat a szeptember 7-től itt elérhető jelentésben.

1 Az IAA Mobility 2021 rendezvény Blue Lane szolgáltatásával kapcsolatban további tájékoztatást talál a következő weboldalon: https://www.iaa.de/en/mobility/for-exhibitors/become-an-exhibitioner/advantages-formats/blue-lane