A Hyundai Motor bemutatja a vadonatúj Tucson sportos N Line kivitelét (2.)
Átdolgozott rugózás és vezethetőség, hajtáslánctól függően
A vadonatúj Tucson N Line modellt Európában fejlesztették és tesztelték. Akárcsak a vadonatúj Tucson alapkiviteléhez, az N Line változathoz is rendelhető elektronikusan szabályozott felfüggesztés (ECS), amely adaptív lengéscsillapítókkal alkalmazkodik rugalmasan az útviszonyokhoz. Az ECS lehetővé tette a Hyundai mérnökei számára, hogy a helyzettől és a vezetési stílustól függő, sokoldalú menetjellemzőkkel vértezzék fel a vadonatúj Tucsont.
Az ECS rendszer automatikusan és folyamatosan úgy szabályozza a felfüggesztés működését, hogy az a lehető legjobb menetkomfortot és -teljesítményeket biztosítsa. Ennek érdekében olyan tényezőket vesz figyelembe, mint a menetsebesség, az útfelszín jellege, az ívmeneti tulajdonságok, az igényelt fékhatás vagy a gyorsítás mértéke. A csillapítás mértékének kerekenkénti módosításával az ECS egyszerre mérsékli az oldaldőlést, a bólintást és az ágaskodást, illetve a karosszéria függőleges kimozdulását, így biztosítva jobb rugózási komfortot és vezethetőséget. A Hyundai Motor Europe műszaki központjának (HMETC) mérnökei speciálisan optimalizált, egyedi hangolású beállításokkal látták el a 48 voltos hajtásláncokkal szerelt, vadonatúj Tucson N Line modellek ECS rendszerét. Ennek köszönhetően az érintett N Line modellek még élvezetesebb vezethetőséget kínálnak, összhangban a modell sportos megjelenésével.
A Hyundai mérnökei úgy optimalizálták az ECS beállításait a vadonatúj Tucson N Line érintett variánsaihoz, hogy hatékonyabb rezgéscsillapítást és még kezesebb mozgékonyságot érjenek el. A vadonatúj Tucson N Line ECS programja gyorsabban és határozottabban reagál a karosszéria kitéréseire és a kormányparancsokra. Normál üzemmódban megmaradt a modell kényelmes városi vezethetősége: a mérnökök ügyeltek arra, hogy a rendszer csak országúti sebességeknél váljon érezhetően feszesebbé. Sport üzemmódban ezzel szemben a teljes sebességtartományban határozottabb reakciókat, pontosabb irányíthatóságot és részletesebb visszajelzést kínál a rendszer. A még precízebb kezelhetőséget fokozott oldaldőlés-szabályozás és határozottabb korai visszajelzés segíti.
A módosított ECS programnak köszönhetően ezeken a kiviteleken a kormányérzet is eltérő. Határozottabb a kormány középállása, pontosabbak a visszajelzések, és nagyobb a kormányzás erőszükséglete.
KÉPGALÉRIÁK:
https://www.facebook.com/
https://www.instagram.com/
Hajtáslánc-kínálat, biztonság és online kapcsolódás
Ahogy az alapverzió, a vadonatúj Tucson N Line is többféle hajtáslánccal választható. Ezek változatos teljesítményt és üzemanyag-fogyasztást kínálnak, különböző fokú villamosítással vagy anélkül. Az N Line felszereltségi szint a kis teljesítményű dízelmotor kivételével a vadonatúj Tucson összes motorjával rendelhető.
A kétféle Hyundai Smartstream motor – az 1,6 literes, soros négyhengeres T-GDI benzinmotor, illetve az 1,6 literes, soros négyhengeres CRDi dízelmotor – valamelyikén alapuló hajtásláncok a lehető legtakarékosabbak.
Motorok:
- 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid (265 LE)
- 1.6 T-GDI Hybrid (230 LE)
- 1.6 T-GDI 48V Mild Hybrid (180 or 150 LE)
- 1.6 T-GDI (150 LE)
- 1.6 CRDi 48V (136 LE)
A vadonatúj Tucsonnál megismert módon intuitív felhasználói élményt kínálnak az olyan emberközpontú technológiai megoldások, mint az új, 10,25 colos, szabadon álló digitális műszeregységből, valamint a Hyundai Bluelink® csatlakoztatott szolgáltatásokat is támogató, 10,25 colos AVN érintőképernyőből álló, teljesen digitális, testre szabható kettős vezetői tájékoztató rendszer. Ez az elrendezés olyan, személyre szabható környezet kialakítását teszi lehetővé, amely ösztönösen optimalizálható, és ultramodern felhasználói élményt biztosít.
A vadonatúj Tucson N Line Multi-Air Mode technológiát is alkalmaz. A rendszer közvetlen és indirekt légbevezető nyílásokkal szolgálja ki a fűtő- és klímaberendezést, finomabb légáramlást, ezáltal pedig kellemesebb utazási környezetet teremtve. A háromzónás klímaberendezés az elöl utazók mellett a hátsó utasokat is kiszolgálja. Ezen túlmenően a klimatizált első, illetve fűthető első és hátsó ülések még komfortosabbá teszik az utazást mindenki számára.
Ezen túlmenően a vadonatúj Tucson N Line a kategória legjobbjai közé sorolható, fejlett vezetőtámogató rendszerei és aktív biztonsági csomagja révén a jelenleg kapható egyik legbiztonságosabb gépkocsi. A holttérfigyelő monitor (BVM) a külső visszapillantó tükröknél részletesebb képet mutat: az irányjelző aktiválásakor a műszeregységben jeleníti meg a gépkocsi mögötti területet. Az autópálya menettámogató funkció (HDA) a sáv középvonalában tartja az autót, miközben a navigációs adatokhoz és a környező forgalomhoz (pl. az autópályán közelgő kanyarokhoz) igazítja a sebességet. A hibrid és plug-in hibrid modellekhez elérhető, automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA) például önállóan leparkolja a gépkocsit, a problémás szituációkban tehermentesítve a vezetőt. Számos további funkció gondoskodik a látási viszonyok javításáról, az elöl és hátul utazók védelméről, valamint az ütközések elkerüléséről.
A vadonatúj Tucson összes hajtáslánc-változatára, továbbá fejlett kapcsolódási és biztonsági funkcióira vonatkozó, részletes információk az alábbi linken elérhetők.
A vadonatúj Tucson N Line európai forgalmazása 2021 tavaszán veszi kezdetét. A hibrid és plug-in hibrid modellváltozatok 2021 nyarától elérhetők.