A Hyundai Motor üzemanyagcellás rendszerek európai exportjával segíti elő hidrogén stratégiájának megvalósulását

  • A Hyundai Motor Európába szállítja hidrogén üzemanyagcellás rendszerét, amelyet az autóiparon kívüli vállalkozások fognak felhasználni
  • A Hyundai üzemanyagcellás rendszereinek sokrétű felhasználását célzó kezdeményezés kulcsszerepet játszik a vállalat intelligens mobilitási stratégiájában

A Hyundai Motor Company a mai napon megkezdte saját fejlesztésű üzemanyagcellás rendszerének európai szállítását olyan, nem autóipari ügyfelek számára, mint a hidrogén megoldások svájci specialistájának számító GRZ Technologies Ltd. A kezdeményezéssel a Hyundai megerősíti az autóipari és más szegmensekben történő felhasználásra szánt üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése és sorozatgyártása terén elért vezető pozícióját.

A Hyundai Motor autóipari gyártóként üzemanyagcellás rendszereket és üzemanyagcellás elektromos gépkocsikat egyaránt forgalmaz. Az üzemanyagcellás rendszer exportálásával a Hyundai egyfelől látványosan demonstrálja, hogy rendelkezik azzal a technológiai kompetenciával és gyártási kapacitással, amellyel hatékonyan támogathatja a környezetbarát energiafelhasználású vállalkozásokat, másfelől közelebb lép azon stratégiájának megvalósításához, hogy az üzemanyagcellát kulcsfontosságú technológiaként alkalmazó, intelligens mobilitási szolgáltatóvá váljék.

A Hyundai Motor üzemanyagcellás rendszere több évtizednyi tapasztalatot sűrít magába. A vállalat 2000-ben mutatta be első üzemanyagcellás gépkocsiját, a Santa Fe FCEV-t. Ezt 2013-ban követte a világ első, sorozatban gyártott FCEV járműve, az ix35, majd 2018-ban a vállalat második generációs üzemanyagcellás szabadidőjárműve, a NEXO. A vállalat a közelmúltban szállította le egy svájci ügyfele által megrendelt XCIENT Fuel Cell teherjárművek első tíz példányát. (Az XCIENT a világ első sorozatgyártású, hidrogén üzemanyagcellás nehéz haszonjárműve.)

A Hyundai Motor és a GRZ Technologies a tavalyi év végén léptek együttműködésre a hidrogéntároló technológiák terén. A GRZ technológiája a korábbinál öt-tízszer több hidrogén tárolására alkalmas, méghozzá a hagyományos hidrogén tartályok tárolási nyomásánál (200-500 bar) nagyságrendekkel alacsonyabb, 30 bar alatti nyomáson. A várakozások szerint a két vállalat közötti együttműködés révén a technológiát a legkülönfélébb területeken hasznosíthatják a jövőben.

A Hyundai üzemanyagcellás rendszerét felhasználva a vállalat olyan telepített energiaellátó rendszert kíván fejleszteni, amelyet csúcsidőszakokban áramfejlesztésre lehet használni. Az üzemanyagcellás rendszer a Hyundai NEXO fedélzetén alkalmazott technológiára épül.

Ezen kívül a Hyundai megkezdte üzemanyagcellás rendszerének szállítását egy áramfejlesztő berendezések gyártásával foglalkozó, energetikai start-up vállalkozás számára. Az induló vállalkozás a Hyundai rendszerét felhasználva készít hidrogén üzemű mobil generátorokat.

„A Hyundai üzemanyagcellás rendszerei sokrétűen felhasználhatók és rugalmasan átméretezhetők, így alkalmazási területük jócskán meghaladja a zéró károsanyag-kibocsátású járművekét.” – mondta Dr. Sae Hoon Kim, a Hyundai Motor Group alelnöke, az üzemanyagcella központ igazgatója. „Rendszerünk jóvoltából mobilitási, infrastruktúra-üzemeltető és energiaszolgáltató partnereink tovább erősíthetik az átfogó hidrogén ökoszisztéma megvalósulásának a lehetőségét.”

A Hyundai Motor idén júliusban jelentette be, hogy a dél-koreai kormányzat ’Green New Deal’ programjához igazodva megkezdi hidrogén üzemanyagcellás rendszerek exportját, miközben hidrogén üzletágának folyamatos kiterjesztése révén igyekszik megerősíteni globális piacvezető szerepét.


A Hyundai Motor Group 2018 decemberében hirdette meg hosszú távú stratégiai célkitűzését, a ’Fuel Cell Vision 2030’ jövőképet, valamint megerősítette azon törekvését, hogy az üzemanyagcellás technológiák terén elért globális vezető szerepét kiaknázva felgyorsítsa a hidrogén alapú társadalom létrejöttét. Ezen terv részeként a Hyundai Motor Group 2030-ra 700 ezer darabos éves gyártókapacitást kíván biztosítani olyan üzemanyagcellás rendszerek előállításához, amelyeket egyrészt gépjárművekben, másrészt nem autóipari területeken – például a hajózásban, a vasúti közlekedésben, a drónok vagy az áramfejlesztők piacán – kíván felhasználni.