A Hyundai ST1 és a KIA PV5  az USA piacait hódítaná

  • A General Motors a Hyundai ST1 vagy PBV sorozatának újratöltött változatát kínálhatja Amerikában.
  • Ez azt jelenti, hogy a PV5 végül helyettesítheti vagy eladhatja a Chevrolet Express és a GMC Savana mellett.
  • Várhatóan hamarosan aláírnak egy megállapodást, amely a GM-nek versenytársa lehet a Ford E-Transit és a Ram Promaster EV számára.

Tavaly ősszel a General Motors és Hyundai bejelentette, hogy a közös termékfejlesztésre, a gyártásra és a jövőbeni tiszta energia technológiákra összpontosító partnerséget vizsgálnak. A specifikációk kevés és messze vannak egymástól, de a végső cél az volt, hogy “csökkentse a költségeket, és a járművek és technológiák szélesebb körét gyorsabban hozza az ügyfelek számára.”

Gyorsan előre a mai napra és Reuters arról számol be, hogy a Hyundai elektromos haszongépjárműveket szállíthat a GM-hez. A bejelentést egy bevételi felhívás során tették közzé, ahol Lee Seung Jo, a Hyundai pénzügyi igazgatója elmondta: “Fontoljuk a kereskedelmi EV-k újbóli jelölését és a GM szállítását. Az üzlet előkészíti az utat az észak-amerikai haszongépjármű-piacra való belépéshez. ”

A tisztviselők nem foglalkoztak a sajátosságokkal, de a megbeszélések feltehetően az ST1 vagy PBV termékcsalád körül zajlanak, amely magában foglalja a PV5 kisteherautó. Míg a Ford és a Ram nagy kereskedelmi kisteherautókat kínál, addig a GM rendelkezik az ősi Chevrolet Express és a GMC Savana céggel. A BrightDrop-ot nemrégiben a Chevrolet-be is behajtották, így nagy haszongépjárműveket kaptak, amelyek $77 900-nál kezdődnek és 614,7 köbméter (17 406 liter) rakományterületet kínálnak.

A Hyundai-val való összekapcsolás lehetővé tenné számukra, hogy valami kisebb és valószínűleg olcsóbbat kínáljanak, amelyek olyan rivális kisteherautókkal küzdenek, mint a Ford E-Transit, a Mercedes eSprinter és a Ram Promaster EV. Érdemes megemlíteni azt is, hogy a GM korábban már van partnerkapcsolatokkal, és Chevrolet City Expressként egy újratöltött Nissan NV200-at ajánlott fel.

Nincs szó arról, mikor láthatjuk a jelvénytervezett Hyundai kisteherautókat, de a társaság kötelező érvényű megállapodásokat kíván aláírni az év első negyedévében.

Más hírekben a társaság állítólag bejelentette, hogy hibrideket fog építeni a grúziai Hyundai Motor Group Metaplant America épületében. A létesítmény jelenleg építi az Ioniq 5-et, és az Ioniq 9-et idén később indítja el.

Az amerikai termelésről beszélve a Hyundai amerikai üzemét fogja felhasználni, hogy minimalizálja a Trump elnök által alkalmazott lehetséges tarifák költségeit. Még túl korai megmondani, hogy mi lehet a hatás.

Carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!