A Hyundai RN22e egy EV-koncepció, több erővel, mint egy Porsche 911 Turbo
A Hyundai az elmúlt évtizedben az egyik legfejlettebb autógyártó cégként épített gőzt, és ez csak erősödik. A mai napon a koreai márka két új gördülő labor koncepciót jelentett be, amelyek a Hyundai teljesítményének jövőjét jelzik. Az első, az RN22e névre keresztelt, teljesen elektromos szörny mintegy 576 lóerővel (430 kW) és 545 lb-ft 740 Nm nyomatékkal.
Ezeket a motorokat egy 77,4 kWh-s akkumulátor hajtja, amely 400/800 voltos architektúrára épül. Ez ismerősen hangzik a Hyundai és a Kia rajongói számára, mivel ez az alapja a csoport elektromos-globális moduláris platformjának (E-GMP). Az RN22e, amelyet maga a készülő IONIQ 6 testébe csomagoltak, a Hyundai az első alkalom, hogy az E-GMP platformot egy gördülő labor projekthez használja, és a márka elmondásai alapján igazi nyertesnek tűnik.
Először is összkerékhajtással van felszerelve. Minden tengelyen egy motor található. A Hyundai azt állítja, hogy a nyomatékvektorálást „ikerkuplunggal” alkalmazza, bár nem határozzák meg, hogy ez pontosan hogyan működik az RN22e esetében. Az autóban ülő vezetők a hajtásmód választó segítségével választhatják ki az első és a hátsó tengely közötti nyomatékmegosztást. Az akkumulátor lemerülése után a Hyundai azt mondja, hogy a kapacitás 10-80 százalékáról kevesebb mint 18 perc alatt feltöltődik.
A márka azt reméli, hogy az elektromos járművekre való átállással még tovább erősödik, mint komoly teljesítményű járműgyártó. „Az N előre halad, hogy új mércét állítson fel a fenntartható, nagy teljesítmény terén. Lelkesen kezdjük az elektromosított, nagy teljesítménynek ezt az új fejezetét, és ezt a célt kreativitásunk, mérnöki szakértelmünk és versenyszellemünk felhasználásával fogjuk elérni” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai N Brand Management alelnöke.
(Hamis) hangokat és váltórezgéseket ad ki
Némileg érdekes módon az RN22e is igyekszik adni abból a vadságból, ami az elektromos járművekből hiányozhat. Ennek érdekében az „N Sound+” bemenettel rendelkezik, amely hangot generál a belső és külső hangsugárzókból a dinamikus vezetési érzés érdekében. A Hyundai odáig megy, hogy hozzáadja a hamis váltórezgéseket.
A korábbi RM (Racing Midship) koncepciójárművek jelentős technológiai fejlődéshez vezettek a Hyundai közúti autóiban. Például a Veloster N és az Elantra N egy speciális trükkös differenciálművet alkalmaz, amely korlátozza a nyomatékkormányzást és a túlkormányzottságot, miközben segít az autónak gyorsabban kijutni a kanyarokból. Ezt az alkatrészt először egy RM koncepcióautóban látták.
A Hyundai szerint „Mind az RN22e-t, mind az N Vision 74-et továbbra is a Hyundai mérnökei tesztelik és ellenőrzik, így a jövőbeni N közúti autókat fel lehet szerelni fejlett technológiáikkal.” szóval ne számíts arra, hogy az RN22e valaha is sorozatgyártású jármű lesz, de a technológiája nagy része nagyon jól kikerülhet az utakra.
HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!