A Hyundai S-A2 elektromos légitaxija leszállt a CES-en
A Hyundai azt tervezi, hogy 2028-ra elektromos függőleges fel- és leszállójárművet állít elő
A Hyundai egy álma, hogy az egekbe emelkedjen, és repülőgépipari részlege, a Supernal nemrég mutatta be második elektromos függőleges fel- és leszálló (eVTOL) járműkoncepcióját a Consumer Electronics Show-n (CES).
Exkluzív Hyundai podcastok a Begurulva és a podCARs csatornákon!
A teljes képgalériát IDE KATTINTVA éred el!
Az S-A2 az eredeti koncepciója, az S-A1 (korábban a 2020-as CES-en bemutatott) alapjára épít. Átfogóbb és gyártásra kész formává fejlődött, bepillantást engedve a Hyundai és a Supernal jövőképébe a légi mobilitásról.
Nyolc billenthető légcsavarral rendelkezik, amelyek az S-A2-t 120 mérföld/órás (193 km/h) utazósebességig és 1500 láb (457 méter) magasságig szállítják. A Hyundai azt állítja, hogy a sorozatgyártású eVTOL-okat eleinte rövid, 25-40 mérföldes (40-64 km) utakra tervezték.
Így a legjobban olyan városokban használhatók, ahol a rövid távolságok megtétele sokáig tarthat a földön. És hogy ne zavarják a lakókat, a Hyundai azt állítja, hogy az S-A2 rotorjai csak 65 dB-t generálnának felszállás közben, és 45 dB-t cirkálás közben. Ettől nagyjából olyan hangosak, mint egy mosogatógépben, vagyis nem okoznak kellemetlenséget.
A Supernal azt mondja, hogy a Hyundai hozzájárulása a tervezési folyamathoz hasznos volt az S-A2 tervezésében. Például a kabinban négy ülés található az utasok számára, és ezek egyértelműen elkülönülnek a pilótaüléstől. Mindegyik repülési minőségű, energiaelnyelő anyagokból készült a biztonság érdekében.
„Az S-A2 az „auto meets aero” valódi reprezentációja” – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group tervezési igazgatója. „A Supernal vezető repülőgép-mérnökeinek és a Hyundai Motor Group világhírű autótervezőinek szakértelmére támaszkodva emberközpontú tervezést hozunk létre, amely maximalizálja az utasok élményét és biztonságát.”
Amint a kialakításából is kitűnik, az S-A2 nem éppen egy hagyományos repülő autó. Elsősorban légi szállításra tervezték, és a Hyundai előírja, hogy a vertiportok az eVTOL-ok fel- és leszállási helyeiként szolgálnak majd. Ezekben a vertiportokban az utasokat összegyűjtik, leszállítják, majd folytatják útjukat végső céljuk felé.
Szimulált repülések LA felett a CES-en
Bár a koncepciójármű jelenleg nem használható utasszállító járatokra, a Supernal vertiport kiállítást rendezett be a Las Vegas Convention Center Diamond parkolójában. Ezen a kiállításon a CES résztvevőinek lehetőségük nyílik egy szimulált repülés megtapasztalására Los Angeles felett, betekintést nyújtva abba, hogy ez a technológia hogyan egyszerűsítheti le a városi közlekedést.
A Supernal azt állítja, hogy jelenleg az S-A2 koncepció finomításán dolgozik, hogy készen álljon a tanúsításra. Azt állítja, hogy járművét úgy tervezték, hogy megfeleljen a repülési szabványoknak szerte a világon, és olyan dolgokat szeretne hozzáadni, mint a moduláris belső terek és a cserélhető akkumulátorok, amint a technológia elérhetővé válik.
Reméli, hogy a Hyundai tömeggyártásban szerzett tapasztalataira támaszkodhat, hogy végül elkészítse az eVTOL valódi verzióját. Arra számít, hogy 2028-ban készen áll a piacra lépésre.
Exkluzív Hyundai podcastok a Begurulva és a podCARs csatornákon!