A Hyundai teljes termékpalettáján bevezeti a Bluelink® Connected Car szolgáltatásokat
- A Hyundai fokozatosan összes modelljéhez – elsőként már idén a megújult IONIQ modellcsaládhoz – elérhetővé teszi a Bluelink Connected Car szolgáltatásokat
- Az autógyártó a következő két év során vezeti be Európa-szerte ezt a fokozott kényelmet, biztonságot és praktikumot nyújtó fejlesztést
- A Hyundai ügyfélközpontúságának igazolásaként ezek a fontos új szolgáltatások ingyenesen vehetők igénybe az első öt évben
A Hyundai Motor hamarosan még teljesebb vezetési élményt kínál európai ügyfeleinek, amint teljes modellpalettáján bevezetni készül a Bluelink Connected Car szolgáltatásokat. A bevezetés első fázisaként az IONIQ modellcsalád még az év vége előtt megkapja a fejlesztést, majd a következő két év során az autógyártó összes termékéhez elérhetővé válnak a szolgáltatások.
A modern mobilitás ma már elképzelhetetlen online kapcsolódás nélkül. Ezért a Hyundai ultramodern Bluelink szolgáltatása intelligens autóipari és informatikai technológiák kombinálásán keresztül biztosít minden eddiginél magasabb szintű kényelmet, biztonságot és praktikumot ügyfelei számára.
A Bluelink Connected Car szolgáltatások a 10,25 colos, osztott érintőképernyővel szerelt új, opciós fedélzeti audio-video-navigációs (AVN) rendszer megrendelése esetén érhető el.
Hyundai Connected Car szolgáltatások
A Hyundai Connected Car szolgáltatások telematikai technológiák alkalmazásával továbbítanak valós idejű adatokat (pl. időjárási és forgalom-információkat), valós idejű parkolási tájékoztatást, illetve a helyi üzemanyag- és elektromos töltőállomásokra vonatkozó információkat. A technológia segítségével az ügyfelek folyamatosan és kényelmesen tarthatnak kapcsolatot járművükkel, köszönhetően a beépített fedélzeti modemnek és SIM-kártyának, illetve annak a társított alkalmazásnak, amely anélkül csatlakozik a mobil hálózathoz és a gyártói felülethez, hogy ehhez az ügyfél mobil adategyenlegét használná fel.
A Hyundai dinamikus Bluelink technológiáján keresztül a legkülönfélébb online csatlakoztatott fedélzeti szolgáltatásokat biztosítja ügyfeleinek. Ezek a szolgáltatások jelentős ügyfélelőnyt hordoznak a biztonság és vagyonvédelem, a fedélzeti rendszerek vezérlése, a csatlakozás, valamint a LIVE szolgáltatások terén.
Ezen túlmenően az opciós Hyundai audio-video-navigációs (AVN) rendszer megrendelése esetén a legkülönfélébb hasznos információk jeleníthetők meg annak új, 10,25 colos, osztott érintőképernyőjén. A funkciók sorában megtalálható a felhő alapú hangfelismerés és szöveges üzenet diktálás. A természetes beszédet értelmezni képes, hat nyelven elérhető szolgáltatás révén az ügyfelek a lehető legegyszerűbben: szóban feltett kérdésekkel kereshetnek rá különböző úti célokra, az éttermektől a töltőállomásokig.
A Hyundai bizonyos európai piacokon még az idei évben bevezeti a Bluelink Connected Car szolgáltatásokat, elsőként az IONIQ modellcsalád tagjain. Ezt követően két éven belül az autógyártó összes típusához, a teljes európai piacon elérhető lesz a szolgáltatás.
„Azáltal, hogy a Bluelink Connected Car szolgáltatásokat a Hyundai összes típusához elérhetővé tesszük, teljesebb vezetési élményt nyújtunk európai ügyfeleink számára, különösen a biztonság és az online csatlakozás terén.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Az elkövetkező években, amint a technológia folyamatosan fejlődik, a Hyundai ügyfelei további új, izgalmas Bluelink funkciókra számíthatnak autóikban.”
Hogyan működik a Bluelink?
A Bluelink az okostelefonra telepíthető Bluelink alkalmazás révén teremt kapcsolatot a felhasználók és autójuk között. Ezzel teljesebb vezetési élményt biztosít számukra, kényelmesebbé, praktikusabbá és biztonságosabbá téve az utazást. Az ügyfelek az alkalmazáson keresztül ellenőrizhetik autójuk állapotát. A vezérlő üzemmód lehetővé teszi számukra, hogy megállapítsák a jármű tartózkodási helyét, illetve hogy a távolból utasításokat adjanak a gépkocsinak – bárhonnan, bármikor.
A Bluelinknek köszönhetően a vezetők kívülről, a távolból is vezérelhetik autójukat. Otthonuk kényelméből vagy a parkolóban az autó felé sétálva reteszelhetik vagy oldhatják a központi zárat. Ha elfelejtik bezárni a kocsit, az alkalmazás emlékeztető üzenetet küld telefonjukra. A ‘Find My Car’ funkció segítségével a távolból megállapíthatják autójuk tartózkodási helyét, amit egy térképen jelenít meg az alkalmazás. A Find My Car szolgáltatás még az idén kibővül a duda és a világítás aktiválásának lehetőségével, így az ügyfelek még egyszerűbben megtalálhatják autójukat egy zsúfolt parkolóban. A fedélzeti diagnosztikai rendszer ellenőrző funkciója fontos információkat biztosít az ügyfél számára.
A Bluelink alkalmazás egy sor hasznos kapcsolódási funkcióval segít az utazáshoz készülődő ügyfeleknek abban, hogy minél egyszerűbben elérjék úti céljukat. Rákereshetnek egy érdeklődésre számot tartó pontra (POI) vagy úti célra, majd a keresési eredményt közvetlenül az autó navigációs rendszerének továbbíthatják, így az már azelőtt készen áll az utazásra, hogy az utasok beszállnának. A ‘My Trips’ funkció olyan alapvető adatokat közöl minden egyes utazásról, mint azok időtartama, a megtett távolság, illetve az átlagos és csúcssebesség. Így az ügyfelek kielemezhetik vezetési stílusukat.
A Bluelink emellett a biztonságra is ügyel: a telefonon megjelenített üzenetben figyelmezteti az ügyfelet, ha a járművet feltörték vagy elfelejtették bezárni az ajtókat. Mostantól az eCall is az alapfelszerelés részét képezi. Az eCall nem csak nyomógombbal aktiválható: amennyiben a baleset olyan súlyos volt, hogy kinyíltak a légzsákok, a rendszer automatikusan kapcsolatba lép a mentőszolgálattal, miközben segítséget nyújt az utasoknak.
Az elektromos Hyundai gépkocsik tulajdonosai további Bluelink funkciókat is élvezhetnek
A Hyundai Bluelink Connected Car funkciók leginkább az olyan, tisztán elektromos hajtású modelleken teljesednek ki, mint az IONIQ Electric, a Kona Electric, vagy a Hyundai leendő elektromos és hidrogén üzemanyagcellás típusai. Ezek a versenyképes áron kínált modellek maximális mértékben képesek kiaknázni a Bluelink távoli szolgáltatásaiban rejlő lehetőségeket, beleértve az akkumulátorok olcsóbb töltését.
A szolgáltatás lehetővé teszi például a felhasználó számára, hogy a Bluelink okostelefonos alkalmazáson keresztül a távolból bekapcsolja autója klímaberendezését, így még indulás előtt lehűtheti vagy felmelegítheti az utasteret.
Az elektromos és plug-in hibrid Hyundai modellek tulajdonosai a Bluelinken keresztül a távolból beindíthatják, illetve időzíthetik az akkumulátorok töltését, vagy lekérdezhetik a töltöttségi szintet. Emellett a Bluelink szolgáltatással felszerelt Hyundai gépkocsik tulajdonosai a Bluelink felhasználói PIN-kód beírásával a távolból oldhatják autójuk központi zárját.
Hogyan működnek a Hyundai LIVE szolgáltatások?
A Bluelink funkciók sorában megtalálható Hyundai LIVE szolgáltatások azon ügyfelek számára elérhetők, akik fedélzeti navigációs rendszerrel rendelik meg új Hyundai modelljüket. A funkció folyamatosan frissülő, valós idejű tájékoztatást nyújt az időjárásról, a forgalmi helyzetről, a traffipaxokról (ahol ezt a törvény megengedi), a legközelebbi üzemanyagtöltő-állomásokról (azok címével és áraival egyetemben), az utcai és parkolóházi parkolóhelyekről, a közeli márkakereskedésekről, továbbá az érdeklődésre számot tartó helyszínekről (POI). A szolgáltatás öt éven át ingyenesen vehető igénybe.
Hogyan aktiválható a Bluelink?
A Bluelink szolgáltatások használatát megelőzően a funkciót aktiválni szükséges az autó fejegységén keresztül. Ehhez meg kell nyomni a Bluelink ikont, majd megnyitni a „Bluelink beállítások” menüpontot. Itt a „Bluelink aktiválása” opciót kell kiválasztani, majd el kell fogadni a felhasználási feltételeket és az adatvédelmi irányelveket. Ezt követően elérhetők a Hyundai LIVE szolgáltatások, az online hangfelismerés, valamint az online diagnosztikai funkció.
A teljes Bluelink fedélzeti szolgáltatáscsomag, illetve a további távvezérelt funkciók (pl. jármű státusz, My Trips, Find My Car, vagy autóba küldés) igénybe vételéhez a felhasználóknak nem kell mást tenniük, mint okostelefonjukra letölteni a Bluelink alkalmazást az Apple App Store, illetve Google Play Store áruházakból.
Azon Hyundai gépkocsik listája, amelyhez jelenleg elérhető a Bluelink funkció, a következő címen található meg: https://hyundai.nextgen-technology.net/.