A Jaguar könnyebb és erősebb I-Type 6 versenyautót mutat be a Formula E-hez
A Jaguar TCS Racing bemutatta az új I-Type 6-ot, amely „a valaha volt legfejlettebb és leghatékonyabb elektromos Jaguar versenyautónak” számít.
A versenyen januárban debütáló modell egy Gen3-as versenyző, amely első és hátsó hajtásláncokkal rendelkezik. Az elülső motor-generátor 250 kW-ot, míg a hátsó egység 350 kW-ot biztosít, összesen 600 kW-ot. Ez több mint kétszerese a Gen2-es autó regenerációs képességének, és szükségtelenné teszi a hagyományos hátsó fékeket.
A megnövelt regeneráció mellett az autó 163 fonttal (74 kg) könnyebb, és további 134 LE (100 kW / 136 LE), mivel a modell immár 469 LE (350 kW / 476 LE) teljesítményre képes. A súlycsökkenésnek és az extra lendületnek köszönhetően az autó immár 200 mérföld/órás (322 km/h) végsebességet is elérhet.
Míg a specifikációkat más Gen3-as autókkal is megosztják, a Jaguar versenyzői új színt fognak viselni, amely a kormot szatén fehér és arany díszítéssel ötvözi. Ezenkívül az autók aszimmetrikus kialakításúak, így a rajongók képesek lesznek megkülönböztetni Mitch Evans és Sam Bird vezetőit.
Amellett, hogy bepillantást enged az új versenyautóba, a Jaguar elmondta, hogy a modell „továbbra is a való világ tesztpadja lesz”, amely „fontos versenyről-útra tanulást tesz lehetővé az elektromos hajtáslánc, a fenntarthatóság és a szoftvertechnológiák terén”. Az autógyártó azt mondta, hogy ez a technológiaátadás „közvetlenül lehetővé teszi a Jaguar újragondolását egy teljesen elektromos, modern luxusmárkaként 2025-től”.