A jelenlegi tervek szerint egy év múlva érkezik a Lexus második elektromos szabadidőjárműve
Idén március legvégén leplezte le első kifejezetten elektromos üzemre tervezett típusának előfutárát a Lexus. Mostanra kiderült, hogy az LF-Z Electrified tanulmányon alapuló sorozatgyártású modell valószínűleg már a jövő nyáron bemutatkozhat.
Kezd komoly lendületet venni a Lexus villamosítási projektje. Miután a márka 2019 végén bemutatta első akkumulátoros elektromos típusát, az UX 300e szabadidőjárművet, amely azóta már világszerte, így Európában is kapható, idén március végén színre lépett LF-Z Electrified tanulmányautó.
A modell jelenlegi formájában a crossoverek robusztus praktikumát elegyíti a kupék időtlen eleganciájával, ennél is fontosabb azonban, hogy mivel kifejezetten elektromos üzemre fejlesztették, ergonómiai és menetdinamikai szempontból egyaránt kiemelkedőt nyújt. 2950 mm-es tengelytávja 160 milliméterrel haladja meg a Lexus RX felső kategóriás szabadidőjárművét, ugyanakkor teljes hossza (4880 mm) 10 mm-rel rövidebb annál. A 90 kWh kapacitású akkumulátor figyelemreméltó 600 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, miközben az 544 lóerős, 700 Nm-es hajtáslánc 3,0 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a műfajban könnyűnek számító, 2,1 tonnás járművet.
Mindez csupán egy tanulmányautó, legyinthetnénk ezekre az ígéretes adatokra, ám a villanyautók piacán nem kifizetődő a nagyotmondás, mert különben egy kalap alá veszik az embert, azaz az autógyártót azokkal a frissen létrehozott márkákkal, amelyek nagyokat ígérnek, ám végül semmit nem képesek letenni az asztalra. Joggal várhatjuk el tehát, hogy a Lexus első kifejezetten villanyautónak tervezett típusa legalábbis hasonló paraméterekkel rendelkezzen majd, mint az LF-Z – azaz minden tulajdonságát tekintve a piaci szegmens élmezőnyében rajtoljon el.
Ez a „majd” ráadásul nincs is olyan messze: a Lexus ugyanis a közelmúltban hivatalosan is megerősítette, hogy már jövő nyáron bemutatja második sorozatgyártású elektromos típusát. Noha az ígéretben nem említették meg konkrétan az LF-Z-t, a közelmúltban mindössze két olyan tanulmányautót mutatott be a Lexus, amelyből kiindulva a piac élmezőnyébe tartozó elektromos járművet lehetne kifejleszteni. Az egyik az LF-Z, a másik pedig az LF-1 Limitless volt nem elképzelhetetlen tehát, hogy a két tanulmányautó legértékesebb vonásait egyetlen szuper-szabadidőjárműben egyesítik.
A bennfentesek már azt is tudni vélik, hogy mi lesz az új modell neve. Bár hivatalosan sem megerősíteni, sem cáfolni nem hajlandó a Lexus, az RZ 450e nagyon is logikusan hangzik: az R általában a középkategóriás modelleket (RX, RC) jelöli, a 450e az UX 300e-nél jelentősen erősebb, tisztán elektromos hajtásláncra utal, míg az LF-Z nevéből eredő Z egy, a Lexus névadási konvenciójában eddig nem alkalmazott betűjelzés, ami tökéletes választás egy vadonatúj koncepciót követő, nehezen beskatulyázható autóhoz.
Míg a technológia nagy valószínűséggel, a formavilág pedig szinte bizonyosan szorosan fog igazodni a tanulmányautóhoz, kicsi az esélye annak, hogy az utastér jelenlegi formájában gyártásba kerülhet. A szépséges vonalakkal megrajzolt belső tér nem eléggé praktikus, az ökörszarv-kormány pedig túlságosan jövőbe tekintő ahhoz, hogy alkalmazzák. Hogy milyen lehet a sorozatgyártású LF-Z utastere, legkésőbb egy év múlva kiderül.