A jövő Budapestjét tervezték a Várostervezési Napok versenyzői

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az elmúlt évekhez hasonlóan idén is szakmai támogatást nyújtott a Várostervezési Napok színvonalas lebonyolításához. A szakmai műhelyversenyen a jövő szakemberei ezúttal egy komplex városfejlesztési koncepciót dolgoztak ki, amely Budapest délkeleti városrészének megújítását célozta.

Az idei volt a 15-ik alkalom, hogy megrendezték a Várostervezési Napok (VTN) elnevezésű műhelyversenyt. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) szakkollégiumai által szervezett ötnapos intenzív szakmai vetélkedőn építőmérnök-, közlekedésmérnök-, településmérnök-, építész és tájépítész hallgatók mérték össze tudásukat. A 2024. február 29. és március 4. között tartott eseményen a fiatal szakembereknek közösen kellett megoldaniuk különböző városi közlekedéssel kapcsolatos problémákat.

Idén egy összetett fejlesztési terület, a Pesterzsébet–Gubacsi-híd–Francia-öböl és környezete városfejlesztési koncepciójának kidolgozása volt a cél. A Csepeli Szabadkikötő teherforgalmát kiszolgáló iparvágány jelentette az egyik legnagyobb kihívást a feladatban. Ennek ellenére ötletes, kreatív megoldások születtek, a hallgatók számos különböző szempontot figyelembe vettek a koncepciók kidolgozása során.

Horváth László, a BKK beruházási igazgatója a zsűri tagjaként örömmel vett részt a pályamunkák elbírálásában. „A Budapesti Közlekedési Központ és jómagam is szívesen támogatok minden olyan törekvést, amely az élhető városi környezet, a biztonságos, kiszámítható és integrált közlekedés kialakítását szolgálja Budapesten.” – nyilatkozta a BKK igazgatója. Hozzátette: „Jó érzés volt a fiatalok lendületes, friss, kreatív megoldásait látni, minden tervben volt olyan új ötlet, amit érdemes lesz átgondolni a jövőben.”

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus Kft. ügyvezetője zsűri elnökként segítette a munkát. A szakértő szerint “Az idei terület Pesterzsébetet és Csepelt is érintően különösen nehéz volt, amit jól mutat, hogy még közismert neve sincs igazán a városrésznek. A diákok erre is adtak javaslatokat: Csepel-liget, Zöld Csepp, Csepel Gyöngye vagy Erzsébet Ékszere néven illették a Francia-öböl és Gubacsi híd környezetét.”

A verseny végén minden csapatnak be kellett mutatnia a terveit, ez alapján döntött a szakmai zsűri, és választotta ki a győztes csapatot. A legjobb pályamunka a közlekedési, építészeti és fenntarthatósági szempontokat is figyelembe véve kínál megoldást Budapest délkeleti városrészének megújítására, a terület adottságainak és problémáinak kreatív, szakértő kezelésére.

A Budapesti Közlekedési Központ minden résztvevőnek gratulál a kimagasló szakmai teljesítményhez.

Budapesti Közlekedési Központ