A „jövő mobilitása” egyet jelentene a Continentallal?
Az alaptevékenységek 2018-as mutatói
Automotive Group | Rubber Group | |||||
millió € | 2018 | 2017 | D %-ban | 2018 | 2017 | D %-ban |
Forgalom | 26 855,8 | 26 565,4 | 1,1 | 17 603,1 | 17 494,7 | 0,6 |
EBITDA | 3 177,1 | 3 296,4 | -3,6 | 3 196,6 | 3 499,6 | -8,7 |
a forgalom %-ában | 11,8 | 12,4 | 18,2 | 20,0 | ||
EBIT | 1 890,4 | 2 086,8 | -9,4 | 2 278,3 | 2 593,5 | -12,2 |
a forgalom %-ában | 7,0 | 7,9 | 12,9 | 14,8 | ||
Korrigált forgalom1 | 26 840,7 | 26 546,3 | 1,1 | 17 463,0 | 17 482,7 | -0,1 |
Korrigált operatív eredmény (korrigált EBIT)2 | 1 886,3 | 2 180,7 | -13,5 | 2 372,8 | 2 686,6 | -11,7 |
a korrigált forgalom %-ában | 7,0 | 8,2 | 13,6 | 15,4 | ||
1 Konszolidálási módosításokkal korrigálva.
2 A vételárfelosztásból származó immateriális javak leírásaival (PPA), konszolidálási módosításokkal és speciális hatásokkal korrigálva.
Sofőr nélküli vezetés: Ember tervez, a Continental technológiája végez
A terjedő automatizálásnak köszönhetően a jövő mobilitása egyre több vezetés közbeni tevékenységet tesz lehetővé. Ez a következőket jelenti: Ember tervez, jármű végez. Egyre több járműben a Continental technológiája gondoskodik a kormányzásról. 1999 óta a Continental világszerte összesen több mint 82 millió érzékelőt gyártott vezetéstámogató rendszerekbe – a tendencia erősen emelkedik.
Ezek az érzékelők a sofőrmentes jövőbeli mobilitás egyik alapját jelentik. Az autonóm vezetés irányába mutató megoldások és rendszerek iránti megrendelések értéke ugyanezen időszak alatt több milliárd euró volt. A Continental arra számít, hogy a vezetéstámogató rendszerek terén a forgalma 2019-ben meghaladja a 2 milliárd eurót. A technológiai vállalat ezzel még jobban megszilárdítja vezető pozícióját ezen a téren.
Intelligens hálózat: A Continental gondoskodik autók millióinak biztonságos kommunikációjáról
Napjainkban az új járművek több mint fele már hálózatba kapcsolt. Több mint 20 éves tapasztalatának, 33 millió járművének és a Kathrein Automotive átvételének köszönhetően a Continental most már a hálózatba kapcsolódáshoz szükséges teljes funkciósorozatot kínálja: antennától a kijelzőig és a biztonsági szoftvertől az elektromos vezérlőkészülékig. A Continental technológiájának köszönhetően már a következő járműgenerációban is 10 gigabites sávszélesség gondoskodik a G5-ös mobiltelefonok gyors és kényelmes hálózatba kapcsolódásáról. A világszerte végzett 5G-tesztek alapján a Continental lehetővé tette, hogy a járművek egymással és az infrastruktúrával is különösen gyorsan és zökkenőmentesen kommunikálhassanak. A Continental már meg is kapta az ilyen 5G-alapú hálózati megoldások kiépítésére irányuló első sorozatmegrendelést.
Továbbra is rekordszinten teljesít az abroncsgyártás
A Continental az elmúlt évben világszerte 155 millió személyautó- és teherautóabroncsot értékesített, amivel ismét rekordot ért el. A fejlődés kulcsa a téli abroncsok értékesítésében realizált rekordforgalom volt. A 40 egymástól független országos és nemzetközi abroncsteszten elért legjobb eredmény bizonyítja a Continental technológiai elsőségét és prémium minőségét. Mivel: A jármű egyetlen kapcsolata az úttesttel a gumiabroncs. Az abroncstechnológia döntő szerepet játszik abban, hogy a jármű időben meg tudjon állni és kanyarban tartsa a nyomvonalát.
Ipari megoldások: Árgus szemekkel vigyázunk a folyamatos mozgásra
A Continental szállítószalagjai világszerte gondoskodnak a legkülönfélébb áruk mozgatásáról. Nincs ez másként Svédországban sem. Kirunában, a világ legnagyobb és legkorszerűbb föld alatti vasércbányájában is a Continental szállítószalagjait használják: Évente több mint 27 millió tonna vasércet mozgatnak meg velük. Az ilyen szállítószalagokat egyre gyakrabban felügyelik távolról – beépített érzékelők segítségével. A „Condition Monitoring” (állapotfigyelés) elnevezésű eljárással időben észlelhető a túlterhelés. Az eredmény: minimális állásidő és kiesés. A Continental ipari megoldásokra szakosodott üzletága, a ContiTech esetében a jövőben a rendes üzletmenet részeként ugyanilyen árgus szemekkel lehet majd a tényleges teljesítmény alapján pontosan elszámolni az ipari mobilitás teljesítményét is. Hiszen minél többet és minél messzebb kell szállítaniuk a korszerű szállítószalagoknak a törmeléket, annál nagyobb értéket teremtünk az ügyfélnek és a Continentalnak