A józan ész rangsora – ismét előkelő helyen végeztek a Toyota és a Lexus termékei

Autókat rangsorolni sokféleképpen lehet. Az iSeeCars tizenegy éve működik, és mára az Egyesült Államok egyik legobjektívebb internetes összehasonlító oldalává vált. Az autóvásárlók, az autók iránt érdeklődők a cég különleges értékelő és összehasonlító algoritmusát használva reális képet kaphatnak a gépjárművek várható minőségéről és fenntartásuk költségeiről.

Az iSeeCars nem a tulajdonos vagy zsűri véleménye alapján rangsorolja az autókat. Az ő eszközük az adat, a mérési eredmények és a megbízhatósági statisztikák, más szóval az érzelmektől és márkahűségtől megtisztított objektív realitás. Ezek után talán nem meglepő, de a Toyota és a Lexus tarolt az iSeeCars rangsoraiban.

Mivel a cég a megbízhatóság, értékvesztés és biztonság összevont értékelése alapján hirdeti ki a sorrendet, gyakorlatilag a hosszú távú minőséget keresik az értékelt autókban. Alaposan elemzik 12 millió új és használt autó adatait, átveszik az amerikai NHTSA (Nemzeti Közúti és Közlekedésbiztonsági Hivatal) elmúlt öt évének törésteszt-eredményeit, továbbá a hosszú évek óta rendelkezésre álló használtpiaci adatokat elemezve megbízhatóan előrejelzik egy-egy modell várható ötéves értékvesztését az újkori vételárhoz képest.

Az Egyesült Államokban máshogy sorolják be az autókat méretük alapján, mint Európában, így az iSeeCars összesen hat fő kategóriát osztott fel újabb alkategóriákra. A hagyományos személyautók és az SUV-k külön mezőnyben versenyeznek, s fő kategória még az odaát népszerű pick-up, az eltűnőben lévő egyterű, de külön osztályba kerültek a hibridek és az elektromos autók is. Ezeket a fő kategóriákat aztán tovább osztották fel méret, az üléssorok száma, illetve a mainstream- és prémiumbesorolás mentén. Így összesen harminchárom kategóriában hirdettek ki rangsort, ám mi most csak azokkal foglalkozunk, amelyekben az itthon vagy az európai piacon kapható modellek szerepelnek.

A kiskategóriában a Honda Fit (ez az előző generációs európai Jazz) és a Toyota Yaris végzett azonos pontszámmal az élen, de a Honda a jobb részeredmények miatt végül első lett. A Toyota Észak-Amerikában a négyajtós Mazda 2-est árulja Yarisként.

Legjobb kisautók
1.Honda Civic kupé94%
2.Honda Fit92%
3.Toyota Yaris (Mazda 2)92%
4.Toyota Corolla (5 ajtós)91%
5.Honda Civic90%

 A kompaktok között ismét a Honda és Toyota remekelt, első a Civic, második a Corolla. A kisméretű luxusautók között a Lexus IS nyert (Európában ez a családi autók kategóriája lenne), míg egy mérettel feljebb a Lexus ES végzett az élen. Jól szerepelt a Camry is, második lett a Honda Accord mögött. A nagyméretű terepjárók között hagyományosan jól szerepel a Toyota, hiszen a Land Cruiser évtizedek óta állócsillagnak számít a piacon, és műszaki ikertestvére, a Lexus LX szintén megverte a mezőnyt. 

Legjobb kompakt SUV-k
1.Honda CR-V89%
2.Toyota RAV488%
3.Ford Escape86%
4.GMC Terrain85%
5.Chevrolet Equinox84%

A Toyota és a Lexus a hibridek kategóriáiban aratott majdnem kizárólagos sikereket, hiszen majdnem minden méretkategóriát ez a két márka nyert, ráadásul nem egyszer az is előfordult, hogy egymással csatáztak az első két helyen. Mivel a Toyota évtizedek óta fejleszti, tökéletesíti és szélesíti hibrid hajtási rendszerét, ma már az Észak-Amerikában népszerű pick-upok között is kínál ilyen hajtásláncot. Ennek köszönhetően a Toyota Tundra is győzött a pick-upok között. 

Legjobb családi luxusautók
1.Lexus IS35091%
2.Lexus IS30089%
3.BMW 3-as sorozat88%
4.Volvo S6086%
5.Acura ILX86%
Legjobb közepes méretű luxusautók
1.Lexus ES25090%
2.Lexus ES35087%
3.Lincoln MKZ86%
4.Mercedes E osztály85%
5.Lexus GS30084%
Legjobb hibrid személyautók
1.Toyota Prius92%
2.Toyota Camry90%
3.Ford Fusion86%
4.Hyundai Sonata85%
5.Honda Accord85%
Legjobb hibrid SUV-k
1.Toyota Highlander92%
2.Toyota Sequoia89%
3.Jeep Wrangler (plug-in)89%
4.Jeep Grand Cherokee (plug-in)87%
5.Toyota Venza87%
Legjobb luxus hibrid SUV-k
1.Lexus RX500h90%
2.Lexus RX350h90%
3.Acura MDX88%
4.Lexus RX450h86%
5.Audi Q5 (plug-in)84%

Fotók: Toyota, Lexus, iSeeCars

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?