A kalandra termett
CITROËN MY AMI BUGGY CONCEPT TANULMÁNY AZ AMI SZABADIDŐS VÁLTOZATÁT TESTESÍTI MEG
A Citroën My AMI Buggy Concept tanulmány egy kalandor lelkületű, tisztán elektromos jármű képében az AMI szabadidős változatát testesíti meg.
A My AMI Buggy Concept tanulmány stíluselemei a modell egyszerre vagány és rokonszenves, robusztus és színes egyéniségét hangsúlyozzák. Az ajtó nélküli, nyitott utastér tartozékokban és grafikai elemekben gazdag.
A tanulmányban tökéletesen kifejezésre jut a jellegzetes Citroën-stílus, mely a jelen esetben az építőjátékok, az ipari formatervezés és a divat világából merített ihletet. A rendhagyó, szertelen stílusú My AMI Buggy Concept egyszerre játékos és funkcionális, esztétikus és ergonomikus, praktikus és környezetbarát, ugyanakkor gyakorlatias, a valóságtól cseppet sem elrugaszkodott mikro-megoldást kínál a szabadidős kiruccanásokra.
A My AMI Buggy egy kimondottan játékos koncepció, melyet valószínűleg minden 14 és 77 év közötti gyerek szívesen látna a Mikulásnak címzett kívánságlistáján.
A Citroën My AMI Buggy Concept tanulmány egy korlátokat nem ismerő, karakteres elképzelés a szabadidő eltöltésének egyedi módjáról. Az extrovertált, színes és robusztus stílusú koncepció vagánysága ellenére nagyon egyszerű és funkcionális is egyben. E teljesen rendhagyó AMI-t a Citroën mérnökei elsősorban azoknak tervezték, akik egy rendkívül karakteres és határozott egyéniségű, könnyen használható elektromos eszközre vágynak.
A Citroën My AMI Buggy Concept azokat a független szellemeket célozza meg, akik az országutakon vagy strandokon tett kirándulásokat is igazi kalandként élik meg. A praktikus tulajdonságai miatt vonzó tanulmány egy hétvégi kiruccanásokra, tengerparti nyaralásra vagy zöld környezetben való kikapcsolódásra termett közlekedési eszköz. A modell a villanymeghajtásnak hála zaj és szén-dioxid-kibocsátás nélkül közlekedik, és mivel nincsenek ajtók, utazás közben tökéletesen eggyé válhatunk a környezettel. Az elektromos vezetés előnyei mellett a panorámatetőn át bezúduló napfényt is élvezhetjük.
„A My AMI Buggy Concept az AMI filozófiájához híven nem egy autó. Ennek megfelelően a játékos és funkcionális jellemzők tekintetében az építőjátékokból, az ergonómia és az esztétikum vonatkozásában pedig – mely a mindennapi tárgyakban (bútorok, világítótestek stb.) és a divatos kiegészítőkben (edzőcipők, sportcikkek, szemüvegek stb.) is megnyilvánul – az ipari formatervezésből merítettünk ihletet. A sajtolással készült, egyszerű formájú kamera- és okostelefon-tartókat például olyan tervezők munkái ihlették, akik a múlt század második felében alapvető és időtálló fogyasztási cikkeket alkottak. A My AMI Buggy Concept az emblematikus kortárs ipari tárgyak legtisztább hagyományát követve elsősorban minimalista, funkcionális és egyszerű szeretne lenni.”
Samuel Pericles, a My AMI Buggy tervezője
Citroen’s My Ami Buggy Concept Is A Wonderfully Wacky Adventure Vehicle – YouTube
DESIGN: EGY VAGÁNY KALANDOR FELVÁLLALTAN ROBUSZTUS KÜLSŐ
A nagy, erősen barázdált kerekein stabilan ülő My AMI Buggy kifejezetten masszív, harcedzett benyomást kelt, amit az első és hátsó gallytörő rácsok, fényszórószegélyek és -védők, lökhárítók, valamint a márkajelzést hordozó plasztronok csak tovább erősítenek. Kétoldalt a szabadidős sziluett elmaradhatatlan elemei az újratervezett sárvédő-szélesítések és az ajtók alján elhelyezett védőcsövek. A tetőcsomagtartó és rajta a pótkerék szintén a kalandor jelleget hangsúlyozzák.
A tető elején elhelyezett LED-es fénysáv bátran néz szembe az éjszakával és a köddel. Álló helyzetben az általa kibocsátott fénynek és a hordozható hangszóróról szóló zenének köszönhetően igazi tábortűz körüli hangulat uralkodik.
Az ajtók helyén – a Méharira emlékezve – egy rossz időben behúzható, cipzárral záródó, átlátszó vízhatlan fóliát találunk, a felső részén a hagyományos járművek üvegablakaira emlékeztető nyílással. A praktikus védőfólia eltávolítható és összetekert állapotban, a hozzá készült huzatban az ülések mögött tárolható.
A szélvédő fölött a tető folytatásában egy ellenző véd az időjárás viszontagságaitól. Nyáron ugyanez árnyékolóként szolgál a tűző nap ellen.
A nagy méretű terepgumik és a mattarany felnik mindenféle útfelületen jó tapadást és fokozott stabilitást biztosítanak, miközben a jármű alapstílusával is jól harmonizálnak.
Noha a tervezők fantáziája szabadon szárnyalhatott, végig ügyeltek arra, hogy reális és hatékony tanulmány szülessen. Egyes elemek rögzítése kimondottan kihívások elé állította a szakembereket, akik helyenként kénytelenek voltak azokat közvetlenül a csővázas alvázra erősíteni, hogy szilárdan tartsanak. Ez történt a gallytörő rácsok és a tetőre erősített pótkerék esetében is.
A FELHASZNÁLT SZÍNEKBEN ÉS ANYAGOKBAN KIFEJEZŐDŐ EGYEDI HANGULAT
A My AMI Buggy Concept három színnel operál: ezek a fekete, a khakizöld és a sárga. A kempingfelszereléseket idéző fekete szín a jármű funkcionális és robusztus jellegét erősíti. A fekete különböző árnyalatai – így a kerékdobokon és a tetőn visszaköszönő Anodised Black és a hátsó rész texturált felületéért felelős Speckled Black – tökéletesen harmonizálnak az Anodized Khaki és a Citric Yellow árnyalatokkal, ami részleteiben finoman kidolgozott, ugyanakkor masszív összhatást biztosít.
A kétszínű karosszéria határozottan dinamikus hatást kelt, az első rész Anodized Khaki, a hátsó Speckled Black színű. Az egyébként szimmetrikus elrendezés egyik célja, hogy egyértelműen meg lehessen különböztetni a jármű elejét a hátuljától.
Az Anodized Khaki a természet színe, az erőteljes és modern fekete kiemeli a hozzá társított színeket. A tervezők egy sötét, kevésbé koszolódó, árnyalatot kerestek, többek között ezért is esett a választás a feketére.
A Citric Yellow színfoltok a My AMI Buggy tanulmány rengeteg fontos elemén visszaköszönnek, így az üléseken, a töltőkábelen, az ajtók grafikus kapszuláin, az útipoggyászokon és számtalan kiegészítőn. Az élénk szín a tartozékok funkcionális voltára hívja fel a figyelmet.
APRÓLÉKOSAN KIDOLGOZOTT RÉSZLETEK
Az egyéni kialakítás jegyében további apró részletek színesítik az összképet.
A különböző külső és belső elemeken azonos mintázatú, a jellegzetes Citroën-logót variáló csíkok és matricák tűnnek fel, utalásképp a Traction hűtőrácsára, a 19_19 tanulmány középkonzoljára, az AMI One Concept első karosszériavédő elemeire és az AMI tárolórekeszeire. A tanulmány külsején ezek a keréktárcsák díszkupakjain, a plasztronokon, az ellenzőn, az oldalsó védőlemezeken, a fénysáv tartóelemén, a lökhárítók alján és a visszapillantó tükrök mögött, belül pedig a különböző tartóelemeken, a tárolórekeszeken és a műszerfalon láthatók.
Az autósportra való utalásként a tetőn a vezető felőli oldalon a „Pilot”, utasoldalon a „Copilot” felirat olvasható, az üléseken pedig a 01 és a 02 szám jelzi a vezető, illetve az utas helyét.
A repülés világát idézik a légterelő alatt elhelyezett, sárga nyilat formázó matricák, melyek a szélirányt mutatják. A kerékjáratoknál is hasonló dekorelemeket találunk.
A vezető felőli oldalon a visszapillantó tükör magasságában – akárcsak az elektromos autóknak fenntartott parkolókban – egy „+” jel utal az elektromos meghajtásra és az akkumulátor pólusaira.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!