A Kia Concept EV4
Az elektromos szedán újraértelmezése
A Concept EV4 a “fejlődés ereje” értékeit vonultatja fel az “egyesült ellentétek” formaelméletén belül. ‘Ez az irányvonal a képességekre, a tapasztalatokra és a kreativitásra épít, azaz mindarra, amit éppen a márka formaközpontú átalakulása hozott a felszínre. Ez a megközelítés segíti az újszerű egyedi járműformák friss alapvetéseinek megalkotását, olyanokét, amelyek teljes szektorokat formálnak újjá. A Concept EV4 éppen ilyen újraformáló.
A négyajtós kialakítás eleve azt sugallja: ez az autó egy szedán. Ugyanakkor a karosszéria vonalvezetése ennél többet sejtet: az elektromos négyajtósok egy alapjaiban új, valóban négyajtós, de a hagyományos szedánok értékein túlmutató innovatív kategóriájának érkezését.
A “fejődés ereje” a geometrikus formák és a nagy, letisztult felületek összjátékából ered, az EV4 új, érték alapú megközelítést képvisel felhasználói élményben és technológiában egyaránt. A mélyre húzott feltűnő orr, a hosszú hátsó rész és a tetőspoiler a sportautók világát idézi.
Az agresszív vonalú orr kiemeli a karosszéria letisztult oldalvonalát, a szélesen, az első lökhárító szélein elhelyezett függőleges tájolású fényszórók pedig még szélesebbnek láttatják az autó kiállását. Az EV4 tökéletesen példázza a Kia eltökéltségét a határok feszegetése iránt, mind formai, esztétikai, mind pedig műszaki, technológiai szempontból.
Az utastérben a vízszintes tájolású formaelemek uralkodnak, a cél itt a vezetés tökéletes élvezete. A lehető leginkább letisztult kialakítás érdekében a Kia formatervezői még a fűtés-szellőzés kezelőelemeit is külön panelre telepítették, amely a középkonzolba hajtható, és keskeny szellőzőnyílások rácsozatának formái is flexibilisen változtathatók.
A körülölelő környezet azt szolgálja, hogy a vezető minden pillanatban tökéletesen uralhassa, zavaró hatások nélkül irányíthassa és élvezhesse az autót, a kétképernyős keskeny műszerfal pedig minden helyzetben tökéletesen látható és kényelmesen, zavaró hatások nélkül kezelhető.
A Concept EV4 “Mind Modes” üzemmódja a pillanatnyi helyzethez igazítja a hangulatvilágítást és a szellőzők formáit. A “Perform” beállítással a vezető minden szükséges információt megkap, ami csak elérhető, ugyanakkor “Serenity” módban egy sor digitális grafika teremt pihentető utastéri hangulatot.
Fejlődő töltő infrastruktúra
A Kia az elektromos autózás terjedésének felgyorsítása érdekében a töltőhálózat fejlesztéséért is aktívan tesz. Észak Amerikában a márka bejelentette, hogy 2024 negyedik negyedévétől elektromos járműveit a helyi töltési szabványbak (NACS) megfelelően értékesíti. Ezzel a Kia tulajdonosok közel 12,000 Tesla Supercharger-hez is hozzáférhetnek.
Egy hat autógyártóból álló együttműködés részeseként a Kia 30,000 új töltőpont létesítésén dolgozik Észak-Amerikában, a megvalósítási céldátum 2030. Európában ugyanakkor négy csoporttal is kooperálva létrehozta az IONITY-t, amely a legjelentősebb autópályák mentén kínál 2,800 gyorstöltőt. A cél összesen 7,000 töltőhely létrehozása 2025-ig, kiterjedt töltőhálózatot kínálva a márka vásárlóinak.
A Kia új villanyautó-élménye: új szinteken a felhasználói élmény
Az elektromos autózás terjedésének felgyorsítása érdekében a Kia a fogyasztói, felhasználói élmények valamennyi területén új megoldásokra törekszik. A cél, a lehető legkényelmesebbé tenni az elektromos átállást mindenki számára. Ehhez azonban már a vásárlás előtti élmények fejlesztésre is szükség van.
A 2024 első felében megjelenő “Kia App” az autókeresés első pillanataitól fogva segít eligazodni a márka kínálatában, a tesztevezetések megszervezésén át támogatva a vásárlót egészen új autója átvételéig, sőt az után is.
Egy az ügyfelek valamennyi kérdésének gyors és hasznos megválaszolására képes, mesterséges intelligenciára épülő chatbot is az app részét képezi majd, ugyanakkor a rendszer biztosítási kedvezményeket is kínál. Legfontosabb újdonsága az ‘E-routing’ funkció, amely az autó akkumulátorának aktuális töltöttségi szintje alapján ajánl célba vezetési útvonalakat, az elérhető töltési helyek figyelembevételével. Ugyanakkor a rendszer helyi információk sokaságát is kínálja, akár a közeli éttermek kínálatát is valós időben bemutatva.
A használók a töltés folyamatát szintén nyomon követhetik okoskészülékükön.
A Kia az úgynevezett “offline” élmények megújítására is törekszik, ilyenek a márka elektromos kínálatát bemutató “Digital City Store”-ok és ”EV Unplugged Ground”-ok Koreában, valamint a Koreán kívüli “City Store”-ok. A márka terveiben szerepel további, kizárólag elektromos modelleket kínáló kereskedések megnyitása is az Egyesült Államokban, Európában, Kínában és Indiában.
Virtuális valóság (VR) a kevert valóság (MR) technológiák kombinációjával a márka célja tökéletes és teljes felhasználói élmények kialakítása, olyanoké, amelyek révén a vásárlók még közelebb kerülhetnek a Kia járműveihez. A vevőszolgálatok teljesítményének fokozása, az értékesítők képzése és termékspecialisták kinevelése világszerte szintén a tervek között szerepel, így a vevők a világ minden táján megtalálhatják a számukra leginkább megfelelő elektromos Kiát.
A Kia a generatív mesterséges intelligenciát is kutatja és fejleszti, kifejezetten azzal a céllal, hogy forradalmasítsa a járművei által kínált felhasználói élményt. Ennek érdekében a világ vezető mesterséges intelligenciát fejlesztő vállalkozásaival együttműködve kínál majd új szolgáltatásokat: útvonal optimalizálást, útvonaltervezést, szórakozást vagy vészhelyzeti segítséget. Az OTA frissíthető generatív mesterséges intelligencia a 2024-ben érkező EV3-ban jelenik meg elsőként, majd az EV4 és az EV5 újabb változataiban is a piacra lép.
EV Day-ek a jövőben
A Kia a jövőben ezeken a rendezvényeken tervezi bemutatni új elektromos modelljeit, tanulmányautóit, és friss technológiáit – évente egyszer. A cél a márka aktuális helyzetének bemutatása, és jövőképének előrevetítése