A kivételes erőtöbblet az új BMW M340i xDrive Touring sajátja

soros hathengeres benzinmotor BMW M TwinPower Turbo technológiával és 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítménnyel


Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring számára kifejlesztett soros hathengeres benzinmotor azonnali teljesítmény-leadásával és kivételesen nagy fordulatszám-éhségével emelkedik ki a nagyteljesítményű benzinmotorok mezőnyéből. Mindehhez ráadásul a bajor prémiumgyártó erőforrásainak legendásan sima járáskultúrája és a teljesítménykategóriában mindeddig ismeretlen mértékű belső hatékonyság társul. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás forgattyúházát és hengerfejét alumíniumból készítették el a mérnökök, a motor belső hatékonyságát pedig kovácsolt acélból készült főtengely és súlycsökkentett dugattyúk fokozzák. A súrlódási veszteségeket a hengerfuratok hónolása és ívelt acélbevonata hivatott csökkenteni.


A soros hathengeres erőforrás maximális teljesítménye 275 kW / 374 lóerő, amely 35 kW / 48 lóerő növekedés az elődmodell motorjának maximális teljesítményéhez képest. Mindehhez 500 Nm csúcs forgatónyomaték társul, amely 50 newtonméternyi fejlődés. A BMW M TwinPower Turbo technológia kettős megfúvású (TwinScroll) alapelv szerint működő turbófeltöltéssel, szívóoldali közvetett töltőlevegő-hűtővel, a legkorszerűbb magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, VALVETRONIC változó szelepvezérléssel, valamint a szívó és a kipufogóoldalon dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással dolgozik. A turbófeltöltő és az acél öntvényből készült kipufogócsonk egybeépítése kompakt méretű kialakítást eredményezett, amelynek köszönhetően intenzív gázadáskor minden korábbinál gyorsabban és már egészen alacsony fordulatszámtól is felépül a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk mintegy 25 százalékkal csökkent. A technológiai újításnak köszönhetően a turbófeltöltő nem csupán intenzívebb rendszerreakciót, de magasabb fordulatszám-tartományig kitartó töltőnyomást is garantál, az elektromosan vezérelt megkerülőszelep kifinomult működése pedig nagymértékben hozzájárul az újdonság kiváló emissziós értékeihez. Az üzemanyagot magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer juttatja az égéstérbe, a 200 bar helyett immáron 350 bar maximális befecskendezési nyomással, amely optimálisabb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményez.


BMW M Technik Package optimalizált hűtőrendszerrel az új BMW M340i xDrive limuzin opcionális extrafelszereltségének részeként


Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring kivételesen hatékony hűtőrendszere nem csupán a hétköznapi használat során, de a legextrémebb vezetési szituációk közepette is mindvégig gondoskodik a motor, a váltó és a fékrendszer optimális üzemi hőmérsékletének fenntartásáról. A rendszer egy magas hőmérsékletű és egy alacsony hőmérsékletű hűtőkörből, valamint egy közvetett töltőlevegő-hűtőből áll. A hűtőszelep lehetővé teszi a forgattyúház hűtésének ideiglenes lekapcsolását, ezzel is optimalizálva a motor bemelegedését. Az új BMW M340i xDrive limuzinhoz ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW M Technik Package is megrendelhető, amely extrém körülmények közepette – például rendkívül magas külső hőmérséklet esetén – további két külső hűtőradiátorral segít fenntartani a hajtáslánc-technológiák optimális hőmérsékletét.


BMW M sport kipufogórendszer már az alapfelszereltség részeként


A soros hathengeres benzinmotor bámulatos teljesítményéhez már az alapfelszereltség részeként BMW M sport kipufogórendszer szolgáltatja a méltó orgánumot. A rendszerben dolgozó szelepeknek köszönhetően a kipufogó versenyautósan sportos hangzásra is képes, amint a bajor prémiumgyártó ügyfele aktiválja a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) elérhető SPORT vagy SPORT+ vezetési üzemmódot. A teljesítmény felépülésével párhuzamosan erősödő hangorkán nem csupán az új BMW M340i xDrive limuzin, de az új BMW M340i xDrive Touring utasainak is vérpezsdítő élményt garantál. A dupla ikervégződésű sport kipufogórendszerben két benzinüzemű részecskeszűrő található, amelyekkel a két BMW M modell az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány környezetvédelmi előírásainak is maradéktalanul megfelel.


Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és BMW M sport differenciálmű már az alapfelszereltség részeként


Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring soros hathengeres benzinmotorja már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó legkorszerűbb változatán keresztül továbbítja a kerekek felé teljesítményét és forgatónyomatékát. A technológia még tovább optimalizált hidraulikus vezérlőrendszerrel, a fokozatváltások között minden korábbinál kisebb fordulatszám-különbségekkel, hatékonyan csillapított forgási egyenetlenségek mentén és extrém dinamikus fokozatváltásokkal dolgozik. A mérnökök az automataváltó fokozatainak kiosztását a soros hathengeres benzinmotor karakterisztikájához hangolták, amellyel nem csupán sportosabb teljesítmény-leadást, de nagyobb menetkomfortot és magasabb belső hatékonyságot értek el. A technológiát manuálisan is vezérelhetik a bajor prémiumgyártó ügyfelei, akár az előválasztó kar manuális üzemmódba kapcsolásával, akár a kormány mögötti váltófülekkel. A legdinamikusabb kigyorsításokat a Launch Control elnevezésű rajtprogram segíti.