A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat

Hatvan év klasszikusai időrendi sorrendben

A „March Motor Works” fantázianévvel illetett Goodwood House termeiben kiállított járműklasszikusok hatvanéves utazásra invitálták a látogatókat. A BMW Group Classic az 1959-es Nemzetközi Autószalon stílusában állította fel színpadát, amelyen két BMW 700 kupé, egy BMW 600 és egy „Lufthansa” egyenruhába öltöztetett BMW Isetta hozta el a jelenbe a gazdasági csoda éveinek hangulatát. Az épület előtt a BMW 501 taxi változata pózolt a kameráknak, a brit elegancia hagyományát pedig két Rolls-Royce Silver Cloud éltette. A bajor prémiumgyártó 1959-es motorkerékpár-palettáját egy BMW R 69 S, egy BMW R 50 S és egy BMW R 27 modell elevenítette fel, egy BMW 3/15 PS gépkocsinak köszönhetően pedig a rajongók további harminc évet ugorhattak vissza az időben: a bajor márka autógyártó sikertörténete kilencven esztendővel ezelőtt ezzel a modellel indult.

A „Revival Festival” mindig is meghatározó eleme volta BMW Group Classic goodwoodi szereplésének, a rajongók és a látogatók pedig idén is egy történelmi fesztiválsátorban, hamisítatlan Oktoberfest-hangulatban kóstolhatták meg az igazi bajor különlegességeket.

Barry Sheene Memorial Trophy: Troy Corser ismét rajtrácsra gurult

Tavaly az ausztrál motorkerékpár-versenyző, Troy Corser történelmi sikert aratott Herbert Schwab oldalán a BMW Motorrad Classic számára: a páros egy BMW R 57 Compressor modellel végzett a Barry Sheene Memorial Trophy abszolút trónján, a Goodwood Revival történetében először. A kétszeres Superbike-világbajnok, Troy Corser idén egy BMW R50 Kaczor modellel vágott neki a futamnak: a BMW R 50 műszaki alapjaira épített, erősebb és könnyebb motorkerékpárt az a Ferdinand Kaczor álmodta meg, aki a modellek a ’60-as években számos versenypályán diadalmaskodott, később pedig a BMW tervezőmérnökeként is tevékenykedett.

A Barry Sheene Memorial Trophy mezőnyében a brit motorsport-legenda, Maria Costello is tiszteletét tette egy BMW RS 54 modellel. A kétkerekűt 1954-ben mutatta be a bajor gyártó, első, eredetileg is versenypályás használatra tervezett motorkerékpárjaként. A függőleges tengellyel hajtott, erőteljes boxermotor még ma is lélegzetelállító teljesítményről biztosítja a kétkerekűt, bármilyen terepről legyen is szó.