A Kona Electric formaterve és vezetési teljesítménye
A Kona Electric a Hyundai kínálatánakkövetkező SUV modellje, amely kapcsolódik az új SUV család megjelenéséhez,miközben progresszív karakterrel ruházza fel az B-szegmens SUV-ot. Ezzel a hamarosana kereskedésekbe kerülő elektromos SUV-val a Hyundai megteszi a következő nagylépést a fejlett technológia és modern formaterv mindenki számára elérhetővétételének irányába.
Külső formaterv
A vadonatúj KONA Electric formatervét a jellegzetes nagy kontrasztú sárvédő burkolat valamint a stabilitást és a széles nyomtávot sugalló érzéki és izmos felületek jellemzik. Az autó elején a legfontosabb formaterv elemek a zárt hűtőrács, valamint az összetett lámpatest. Az autó progresszív megjelenését a LED-es fényszórók felett elhelyezett LED-es nappali menetfények alkotják. Az elülső rész a progresszív SUV megjelenés fokozása érdekében jellegzetes formájú lámpatestet és első lökhárítót kap. Az első lökhárítónál elhelyezett oldalsó légterelők a kerékdob körüli turbulencia csökkentésével fokozzák az aerodinamikát.
A vadonatúj Kona Electric oldalnézetből figyelemfelkeltő és agilis karakterű. Az autó előremutató mozgását a kis hátsó kinyúlás és a szárnyas lökhárító is kiemelik. A tetősínek még tovább fokozzák a kecses tetővonalat és tovább növelik az aktív életmódot élők lehetőségeit, például egy tetőcsomagtartó felszerelésének lehetőségével. A kifinomult karakter további fokozása érdekében a vadonatúj Kona Electric ezüstszínű oldalsó küszöbökkel rendelkezik, melyek leheletnyi eleganciát kölcsönöznek a sportos SUV-nak.
Az autó hátsó részén tükröződik az elülső rész formatervének jellege, a hátsó lökhárítónak és a vékony LED-es hátsó lámpatestek kereteinek köszönhetően. A védőburkolati takarások, amelyek a jelző- és tolatólámpát is fedik, tovább fokozzák a vadonatúj Kona Electric progresszív kialakítását. Az autó a hátsó spoilerbe integrált LED-es féklámpával és aerodinamikus 17”-os könnyűfém keréktárcsákkal is rendelkezik a jármű jövőbe mutate kialakításának támogatására..
1,800 mm széles és 1,570 mm-es (+20 mm a hagyományos Kona-hoz képest) alacsony kiállásával a vadonatúj Kona Electric merész megjelenést mutat az utakon, melyet a 17”-os könnyűfém keráktárcsák is kiemelnek. Az autó termetét tovább erősíti 4,180 mm-es hosszúsága (+15 mm a hagyományos Kona-hoz képest), valamint 2,600 mm-es tengelytávja.
A vadonatúj Kona Electric kéttónusú tetővel is elérhető, számos választási lehetőséget kínálva a vásárlók stílusának megfelelően. Összesen hétféle külső szín kombinálható háromféle tetőszínnel, így összesen 21 stílusvariációra van lehetőség. A tető és a külső visszapillantó tükrök burkolata választható Phantom Black, Dark Knight vagy Chalk White színben. A Kona Electric külső színét tekintve a következő lehetőségek állnak rendelkezésre: Chalk White, Dark Knight, Tangerine Comet, Ceramic Blue, Pulse Red, Acid Yellow és a vadonatúj Galactic Gray.
Belső formaterv
A beltér színének az ügyfelek választhatják a Black (fekete) színt vagy az új három tónusú Blue (kék) és Grey (szürke) belső színt. A Black belső esetén az ülések szövet, szövet és bőr kombinációjában vagy tiszta bőrben érhetők el. A Blue és Grey belső esetén az ügyfelek, a szövet és bőr kombinációját vagy a bőrt választhatja..
A vadonatúj Kona Electric legkimagaslóbb tartozéka a dedikált központi konzol, amelyen a nyomógombokkal intuitív módon, shift-by-wire modul (elektronikus előválasztó) segítségével az autó könnyebben működtethető. A személyes tárgyak tárolására külön tárolóhely található a központi konzol alatt.
Az új, nagyfelbontású, 7”-os supervision műszeregységen különböző kijelzők találhatóak, mint például sebességmérő, akkumulátor töltöttségiszint mutató, energiaáramlás és vezetési mód. A kiválasztott vezetési mód függvényében változik a háttérszín és a mutatók, így mindig a legfontosabb és leghasznosabb információt jeleníti meg a vezető részére.
Ezenkívül a fejmagasságban elhelyezett heap-up kijelző (HUD) közvetlenül a vezető látótengelyében vetíti ki a fontos, vezetéssel kapcsolatos információkat. Ez lehetővé teszi az információ gyorsabb feldolgozását, miközben figyelmünket továbbra is az előttünk álló útszakaszra összpontosíthatjuk.
A két méterre kivetített, 8”-es képméretű és 10 000 kandela / négyzetméteres fényerõsségű új head-up kijelzõ különféle fényviszonyok között is optimális láthatóságot biztosít. A head-up kijelző szöge és magassága az egyedi igényeknek megfelelően állítható, így minden vezetőnek ideális láthatóságot biztosít. A kormánykerék melletti gomb segítségével történő aktiválása után a reflexüveg függőlegesen megjelenik, majd eltűnik a műszerfalon, amikor nincs használatban. Vezetés közben a head-up kijelző segíti a biztonságos vezetést olyan információk megjelenítésével, mint például a sebesség, a navigációs parancsok vagy az üzemanyagszint, valamint a vezetéstámogató rendszerek biztonsági vonatkozású figyelmeztetéseivel, például a elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA), az aktív sávtartó rendszer (LKAS), a holttér-figyelő rendszer (BCW), az „intelligens” sebességhatár-figyelmeztetés és a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW). Az audio üzemmódra és a rádióra vonatkozó információk szintén megjelennek.
A vadonatúj Kona Electric számos funkciót kínál amaximális fedélzeti kényelem érdekében, így például az elektromosan nyolc iránybanállítható első üléseket, hogy a vezető és utasa a lehető legkényelmesebbüléspozíciót állíthassa be magának. A vezető élvezheti továbbá egy két fokozatbanállítható elektromos deréktámasz előnyeit is. Ezen kívül az első ülések három fokozatbanállítható ülésszellőztetéssel és fűtéssel is rendelkeznek, hogy mindenidőjárási körülmény között a legkomfortosabb utazási kényelmet nyújtsák.További kényelmi lehetőség hideg időjárási körülmények között az opcionális választható,fűthető kormánykerék.
A vadonatúj Kona Electric tágas helyet kínál a csomagok számára is a 332 literes (VDA) illetve maximum 1,114 literes (VDA) csomagtérben, így a mindennapi igényeknek is megfelel.
Vezetési teljesítmény
A vadonatúj Kona Electric vezetése kinyilatkoztatás a kompromisszumok nélküli színtiszta mobilitás mellett – a cél, amely eléréséért a Hyundai elkötelezte magát – azáltal, hogy egy elegáns, merész SUV modellt vezetve hű marad önmagához. A két különböző hajtáslánc-módozat melletti választási lehetőség is megerősíti az autó kompromisszummentes jellegét.
A Hyundai úgy döntött, hogy a hagyományos nikkel-fém hidrid akkumulátorok helyett a vadonatúj Kona Electric lítium-ion polimer akkumulátort használ. Ez kisebb memóriaérzékenységét, kiváló töltési-lemerülési hatékonyságot, valamint kiemelkedő maximális teljesítményt biztosít.
Hajtásláncok
A vadonatúj Electric tiszta e-mobilitást kínál két különböző hajtáslánccal. A hosszú hatótávolságú változat 64 kWh-os akkumulátorral 482 km-t meghaladó elektromos tartományt és 14,3 kWh / 100 km-es energiafogyasztást biztosít (WLTP tesztelés során). Az elektromos motor teljesítménye 150 kW, amivel a vadonatúj Kona Electric lenyűgöző, 7,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
39,2 kWh akkumulátor kapacitással az alapváltozat akár 312 km-t is képes megtenni egyetlen töltéssel, 100 kW-os motorral és 13,9 kWh / 100 km-es energiafogyasztással (WLTP tesztelés során).
Mindkét hajtáslánc-változat 395 Nm azonnali nyomatékot biztosít, így a Kona Electric vezetõje rendkívüli vezetési élményben részesül, hiszen rögtön az első pillanattól kezdve rendelkezésére áll az auto teljes energiája, amely a nagy hatótávolságú akkumulátorral 167 km/órás maximális sebességet, a szabványos akkumulátorral pedig 155 km/órás végsebességet biztosít.
Az elektronikus előválasztó (shift-by-wire) rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető gombok megnyomásával váltson a vezetési módok között. Ezen kívül a hagyományos váltókar és a sebességváltómű közötti mechanikus kapcsolódásokhoz szükséges tér igényét szintén megszünteti, így további tárhelyet biztosít az autó elejében.
A Hyundai által gyártott, teljesen elektromos B-szegmens SUV-ot elektronikus parkolófékkel (EPB) is ellátták, amit a vezető gombnyomással működtethet. A lítium-ion polimer akkumulátor 80%-os feltöltése mindössze 54 percet vesz igénybe egy 100 kW egyenáramú (DC) gyorstöltővel. A 7,2 kW-os fedélzeti töltővel a váltóáramú (AC) töltés 9 órát és 35 percet vesz igénybe a hosszú hatótávolságú akkumulátorral, és 6 óra 10 percet a szabványos hatótávolságú akkumulátorral. A járművezetők az autó feltöltésére kompatibilis szokványos háztartási csatlakozóaljzatot is használhatnak az ICCB-kábel (kábeles vezérlődoboz) segítségével. A töltőport a jármű elején, a Hyundai embléma mellett található.