A korábbinál szorosabb, értékalapú együttműködésre lép a Toyota Csoport 17 vállalata
A Toyota Csoport 2023-ban negyedik egymást követő évben lett a világ legnagyobb autógyártója: tavaly ugyanis összesen 11.233.039 darab új Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino talált gazdára világszerte, nem csupán saját, de a valaha egyetlen autógyártó által egy évben eladott autók számának új történelmi rekordját is beállítva. Az összesen 17 vállalatból álló Toyota Csoport tevékenysége ugyanakkor ennél jóval komplexebb, az alapanyagok gyártásától az alkatrészek és részegységek fejlesztéséig és gyártásáig számos területet lefed. A Toyota igazgatótanácsának elnöke, Akio Toyoda ezért a Toyota Csoport 17 vállalatának elnökeiből, igazgatóanácsának elnökeiből és első vonalbeli vezetőiből álló hallgatóság előtt mondott beszédje során felvázolta a csoport jövőbeli irányáról alkotott elképzelését, miközben emlékeztetett a vállalat alapító elveire is. „Együtt fedezzük fel az utunkat a jövőbe” – fogalmazott Toyoda elnök, aki öt olyan alapvető attitűdöt is megfogalmazott, amelyet a Toyota Csoport alkalmazottainak világszerte magukévá kell tenniük.
Miközben az autóipart a CASE (Connected, Autonomous/Automated, Shared és Electric – azaz összekapcsolt, autonóm/automatizált, megosztott és elektromos) és más technológiai innovációk alapjaiban alakítják át, a Toyota Csoport is megújul, hogy a különböző mobilitási szolgáltatásokon keresztül szolgálja ügyfeleit és csaljon mosolyt az arcukra világszerte. E cél elérése érdekében a Toyota Csoport közös jövőképet fogalmazott meg, amelyet Toyoda elnök erős elkötelezettsége vezérel, hogy a Csoport minden alkalmazottja közös szemlélettel és értékekkel haladjon a jövő felé.
A világ legzöldebb, leginnovatívabb, és nem utolsósorban legnagyobb és legnyereségesebb autógyártójának lenni ugyanis egyben felelősség is, amely utat mutat az iparág többi vállalata számára. Akio Toyoda éppen ezért tartja fontosnak, hogy a Toyota Csoport 17 vállalatának minden korábbinál szorosabbá váló együttműködésének alapját a közös értékek képezzék. Alább megtekinthető beszédjében éppen ezért ennek kiemelten fontos szerepet szentelt:
A beszédben Akio Toyoda, a vállalatalapító Kiichiro Toyoda unokája által a 17 vállalat számára megfogalmazott vízió egyszerű: ’Együtt fedezzük fel az utat a jövőbe’. A cégvezér által kiemelt alapértékek, követendő attitűdök azonban annál mélyenszántóbbak:
- Célozzunk magasra és ássunk a dolgok mélyére.
- Bízz a kollégáidban és segíts nekik felemelkedni.
- Fejleszd folyamatosan a szaktudásod.
- A becsületesség mindig az első, a tisztesség mindig a legfontosabb.
- Lépj kapcsolatba és működj együtt.
„A feladatom az, hogy megmutassam az irányt, amerre a Csoportnak haladnia kell, és olyan alapokat teremtsek, ahová a következő generáció visszatérhet, ha meginog. Más szóval, amit tennem kell, az az, hogy felvázolom a Csoport jövőképét. A Toyota Csoport kiindulópontja az, hogy egyre jobb dolgokat készítsen, amelyek sok embert tesznek boldoggá, más szóval, hogy feltaláljon új dolgokat. Együtt fedezzük fel az utunkat a jövőbe. Ennek a jövőképnek a jegyében mindannyiunknak magunkba kell fogadnunk a bennünk rejlő kreativitás szellemét, gondolnunk kell másokra, csiszolnunk kell képességeinket, és továbbra is az ügyfeleink számára megfelelő dolgokat kell készítenünk. Ezzel olyan kultúrát építünk, amelyben hálát tudunk adni egymásnak, és szükségünk lesz rájuk a jövőben. Ma a Toyota Ipari és Technológiai Emlékmúzeumban, amely kiindulópontunknak tekinthető, ezt a fogadalmat tettük egymásnak. A Toyota Csoport felelőseként én fogom vezetni az átalakulást, és remélem, hogy számíthatok az Önök folyamatos támogatására.” – fogalmazott Akio Toyoda beszédjében.
„A Toyota Csoport története Sakichi Toyoda 1890-es találmányával, a Toyoda kézi szövőszékkel, majd a Toyoda Shoten későbbi megalapításával kezdődött. Ezek az erőfeszítések Sakichi azon vágyából fakadtak, hogy megkönnyítse édesanyja életét. Másokra gondolni, tanulni, készségeket csiszolni, dolgokat készíteni és mosolyt csalni az emberek arcára – ez a találmányok iránti szenvedély a Toyota Csoport igazi kiindulópontja. Azóta a vállalatcsoport a monozukuri és a találmányok révén az emberek mosolyra fakasztása és a társadalomhoz való hozzájárulás köré épült. Az 1930-as években Kiichiro Toyoda megalapította a Toyota Motor Companyt, és a Toyota Csoport fókuszát a textiliparról az autóiparra helyezte át. Úgy vélte, hogy nem csak arról van szó, hogy autókat gyártunk – japán ötletekkel és készségekkel meg kell teremtenünk Japán autóiparát. Számos alkatrész-, acél-, gumi- és elektronikai partnerével együtt lefektette a mai autóipar alapjait.” – emlékeztetett Toyoda.
„Az előttünk járók ambícióit örökölve, a mobilitási üzletággal a középpontban, varázsoljunk mosolyt az emberek arcára szerte a világon. Teremtsünk olyan jövőt, amelyben a gyermekek szabadabban és virágzóbban álmodhatnak. A Toyota Csoport tagjaiként fedezzük fel együtt az utunkat a jövőbe.” – hívta fel Toyota Csoport 17 vállalatának jelenlévő vezetőit Akio Toyoda.
A rendezvény helyszíne egyébiránt szimbolikus volt, hiszen a Toyota Ipari és Technológiai Emlékmúzeum a Toyota Csoport 17 vállalata által közösen létrehozott és működtetett létesítmény, amely a fiatalabb generációknak közvetíti a monozukuri (a dolgok létrehozásának, az elképzelések gyakorlati megvalósításának művészete), valamint a kutatási és kreativitási szellem fontosságát, és ezáltal hozzájárul a társadalom fejlődéséhez.
A Toyota Csoport 17 vállalata
- Toyota Industries Corporation
- Toyota Motor Corporation
- Aichi Steel Corporation
- JTEKT CORPORATION
- Toyota Auto Body Co., Ltd.
- Toyota Tsusho Corporation
- AISIN CORPORATION
- DENSO Corporation
- TOYOTA BOSHOKU CORPORATION
- TOYOTA FUDOSAN CO., LTD.
- TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC.
- Toyota Motor East Japan, Inc.
- Toyoda Gosei Co., Ltd.
- Hino Motors, Ltd.
- Daihatsu Motor Co., Ltd.
- Toyota Housing Corporation
- Toyota Motor Kyushu, Inc.