A koreai autókemping trend felfedezése a vadonatúj Santa Fével

Az évek során a kempingezés masszív, kalandos tevékenységből olyanná fejlődött, amely egyre jobban előtérbe helyezi a kényelmet és a luxust. Manapság a szabadtéri szerelmesek már nem csak sátrat vernek és dacolnak az elemekkel; olyan modern felszereltséget keresnek, amely az otthon kényelmét hozza el a vadonba.

Egy autós kempingezési trend, amely Dél-Koreában hullámokat vert, most az egész világon utat tör magának: a chabak. Ennek a jelenségnek az élén áll a vadonatúj Hyundai Santa Fe – egy SUV, amely egyensúlyt teremt a kaland és a kényelem között.

A chabak felemelkedése

A COVID-19 világjárvány megváltoztatta utazásunkat. A koreaiak számára egykor a külföldi nyaralás volt a standard, de a járvány óta élvezik a belföldi utazásokat. A Chabak biztonságos és gazdaságos alternatívaként jelent meg.

Koreai nyelven a cha azt jelenti, hogy „autó”, a bak pedig „maradni”. A chabak lényegében azt a tendenciát írja le, hogy az autót mini kempingezésre használják. Ez a trend újradefiniálja azt a módot, ahogyan a szabadban élünk, és olyan rugalmasságot kínál, amelyhez a hagyományos kempingezés nem fér hozzá. Akár az utolsó pillanatban módosul az úti cél, akár perceken belül felállítja a kempinget, a chabak azoknak a nyaralóknak szól, akik vágynak a szabadba, de nem akarnak feláldozni a kényelemről.

A chabak térnyerése a hallyu része – a kulturális export szélesebb koreai hulláma, amely végigsöpör a világon. Ahogy a K-pop, a koreai bőrápoló és a koreai ételek világszerte elbűvölik a közönséget, a chabak is lenyomja a bélyegét. Ez a trend illeszkedik a modern kényelem iránti vágyhoz, és előnyben részesíti az olyan kényelmi eszközöket, mint a Wi-Fi, a WC-k és a kényelmes alvási elrendezések nyaralás közben.

Hyundai Santa Fe: chabak társ

A Santa Fe nem csak egy SUV; ez egy mobil szentély. A lezárás idején tervezett modell fő koncepciója az volt, hogy az autót kiterjesztett térként használták, lehetővé téve, hogy bárhová, bármikor elmenjen.

A modell külső kialakítása és arányai egy tipikus SUV látványelemeit tükrözik. Például a rövid elülső túlnyúlás a külvilág meghódítására gyártott autók általános tervezési jegye.

A SUV tágas belső teret és számos olyan funkciót kínál, amelyek fokozzák a chabak élményét. Legyen szó fiatal családról, aki minden felszerelését fel kell töltenie, vagy egyéni utazóról van szó, aki egy kis egyedüllétet szeretne eltölteni a természetben, Santa Fe megadja a szabadságot, hogy kompromisszumok nélkül fedezze fel.

Megértettük, hogy az emberek új és biztonságos utazási módokat keresnek a zárlat alatt. A Santa Fe inspirációja egy olyan jármű megalkotása volt, amely nemcsak közlekedési eszköz, hanem átjáró a kalandokhoz – egy kerekeken guruló privát pihenőhely, amely ötvözi az otthoni kényelmet a szabadban való kikapcsolódással.
Eduardo Ramírez
A Hyundai Design Center Europe vezető tervezője

Santa Fe külső és belső kialakítása

Otthont teremt az otthontól távol. A műszerfal vízszintes kialakításának hangsúlyozása a belső tér egyenes vonalaival kombinálva kiterjeszti a nyitottság érzését. A nagyobb fizikai tér kialakítása érdekében a tervezők hosszabb tengelytávot, hosszabb tetővonalat és függőleges hátsó formát választottak.

Több hely több sokoldalúságot jelent

A tágas csomagtér tökéletes az összes kempingfelszerelés tárolására. Ha pedig további tárhelyre van szüksége, használhatja a tetőt – a C-oszlopon található rejtett fogantyúkkal még könnyebbé válik a feladat. Ebben a szobában egyszerűen bepakolhat mindent, amire szüksége van a kempingezéshez.

Az első sorban található lábtámaszos relaxációs ülés teljes pihenést tesz lehetővé. Kényelmesen dőlhet hátra – majdnem súlytalanságban. Olyan, mintha a kedvenc foteled lenne veled táborozás közben.

A hátsó ülések elrendezése könnyedén módosítható. A második és harmadik sor üléseit összecsukhatja, így tágas és kényelmes hálórészt alakíthat ki. Elvárható ez egy sátortól?

És képzelje el, hogy a széles csomagtérajtó kinyitásával két világ keveredik össze: a belső tér otthonossága és a táj és a természet friss levegője. A tervezők a zárt vonalakat kívülre helyezték, hogy a lehető legszélesebb csomagtérajtót érjék el.

A belülről kifelé tervezve a hangsúly a nagy belső tér kialakításán volt. A játékipar által ihletett „Low Poly” dizájnnyelv használatával ezt elértük, miközben nagy külső felületeket is létrehoztunk, ami nagy helyet biztosít a tetőn. A széles csomagtérajtó teraszszerű kilátást is biztosít az autóból, így bármilyen utazáshoz tökéletes, legyen szó hétvégi menekülésről vagy egy régóta várt vidéki kalandról. A Santa Fe a funkcionalitást az esztétikával ötvözi, izgalmas és kényelmes utazási élményt kínálva.
Eduardo Ramírez
A Hyundai Design Center Europe vezető tervezője

A kétoldali többkonzolos tárolóhelynek köszönhetően az első és a hátsó utasok is karnyújtásnyira vannak a holmijuktól. Ezenkívül a középkonzolon egy extra fiók található, kizárólag a második sor számára. Nincs többé elveszett napszemüveg vagy eltévedt bugpermet.

A Santa Fe nagy sebességű, kettős vezeték nélküli töltőrendszerrel is rendelkezik. Akár 27 W teljesítményű okostelefonja, e-olvasója vagy bármely más, USB-C-t támogató eszköz soha nem fogy ki.

A higiénia is fontos, különösen a vadonban. Az UV-C sterilizáló tálcával könnyen sterilizálhatja a gyakran használt tárgyakat. A tiszta okostelefonokkal és pénztárcákkal gondoskodhat arról, hogy a baktériumok a szabadban maradjanak.

Santa Fe egy kapu az új élményekhez, szabadságot kínálva a szabadban való felfedezéshez, miközben az otthon kényelmét a közelben tartja.

Készen állsz a chabak életmódra? A következő kaland a sarkon van.

Jogi nyilatkozat: CO2- és kibocsátási adatok

  • A Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI Hybrid kombinált üzemanyag-fogyasztása 2WD-vel l/100 km-ben: 6,9 – 6,4; CO2-kibocsátás kombinált g/km-ben: 157-145 (WLTP)
  • A Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI Hybrid kombinált üzemanyag-fogyasztása 4WD-vel l/100 km-ben: 7,3 – 6,9; Összesített CO2-kibocsátás g/km-ben: 166-156 (WLTP)
  • A Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid kombinált üzemanyag-fogyasztása l/100 km-ben: 1,7; kombinált villamosenergia-fogyasztás kWh/100 km-ben: 19,1; CO2-kibocsátás kombinált g/km-ben: 38 (WLTP)


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!