A közúti legális versenyautó – az ABT XGT
„Örökségünk kvintesszenciája”
A szupersportautók izgalmas és rendkívül érzelmes világot alkotnak. Csak a versenyautók adhatnak még több libabőrt. Az XGT -vel az ABT Sportsline a két világot egy teljes műalkotásban egyesíti: telivér GT2 járműként született, a DTM versenycsapat és járműtuner megalkotta a legexkluzívabb járművet, amely két év alatt elhagyta az ABT kempteni gyárát. , rendkívül összetett fejlesztési folyamat. A 640 lóerős 1400 kg-os, limitált 99 darabos kiadással és a versenygépek egyszerűen lélegzetelállító megjelenésével a közúti legális versenyző a sportos vezetőket és a motorsport szerelmeseit célozza meg. Ez az egyediség különleges vonzerőt kölcsönöz az XGT-nek, amely a gyűjtőket is megörvendezteti.
A szakértelem egyedülálló keveréke
Hagyományos versenycsapatként az ABT Sportsline 2000 óta több mint 300 versenyen vett részt a DTM-ben, több tucat egyéni győzelmet és több mint 250 dobogós helyezést ért el, és jelenleg a legsikeresebb aktív DTM csapat. A legjobb előfeltételek egy olyan ambiciózus projekthez, mint az XGT. De ez több, mint egy projekt: „Maga a kihívás ösztönzött minket ennek az egyedülálló komplett járműnek a kifejlesztésére. Az XGT örökségünk kvintesszenciája” – magyarázza Hans-Jürgen Abt büszkeséggel a hangjában. Mert a GT2-es versenyautót nem volt könnyű útra vinni – a motorsport és a közúti forgalom követelményei túlságosan távol állnak egymástól. Tulajdonképpen…
„Két rendkívül intenzív év telt el az ötlettől a megvalósításig” – mondja Thomas Biermaier, az ABT Sportsline ügyvezető igazgatója, aki egy izgalmas és sikeres verseny után Ernst Christian Schererrel, a Scherer Sport ügyvezető igazgatójával közösen kitalálta az XGT-t. Biermaier és Scherer már egy ideje álmodoztak egy ilyen projekt megvalósításáról. A dolgok most komolyra fordultak: „Mérnökeinknek és szerelőinknek kemény kihívásokat kellett leküzdeniük.” A körülbelül 40 egyedi jóváhagyással a hónapokig tartó jóváhagyási folyamat túllépett a hagyományos járműfejlesztés keretein. A kiemelés: vizuálisan a közúti változat csak kis mértékben különbözik az Audi R8 LMS GT2 versenyautótól. Az XGT nem egy versenyautó szupersportkocsi, hanem egy közúti legális versenyautó. Most 99 guruló alváz vár arra, hogy kézzel, egyedivé építsék az ügyfél specifikációi szerint.
Hosszú út az útig
Aki mindig is arról álmodott, hogy egy igazi versenyautó volánja mögé üljön, az megéri az ABT XGT-t. Szó szerint azért, mert az XGT-t kifejezetten a versenyváltozathoz készült kormánnyal kormányozzák. A hőkezelés, a szoftver és a rendkívül összetett járműdiagnosztikai rendszer területén a műszaki átalakításokat gondosan hajtották végre a versenyautó karakterének megőrzése érdekében. A mindennapi használhatóság érdekében integrálták a szériából az üzemanyag-ellátó rendszert, a műszercsoportot polgári használatra alakították át, emellett kézifék, központi zár, sőt tolatókamera és indításgátló is kapott helyet.
A kezelőpanel az úthasználathoz lett igazítva, és az elektromosan állítható külső tükröket, a klímát és a visszajelzőket vezérli, míg a speciális kipufogórendszernek, beleértve az utókezelő alkatrészeket is, meg kellett felelnie a KBA károsanyag-kibocsátási előírásainak. A hangsúly természetesen a biztonságon is volt: az igényes oldal- és első törésteszteken egy komplett XGT járművet használtak, a fékekre és zajszintekre vonatkozó KBA összes előírása teljesült a kiterjedt teszteken.
Versenyző érzés kompromisszumok nélkül
A kiterjedt közúti tesztek mellett az ABT XGT fejlesztésében volt még egy maxima: a lehető legtöbb versenypálya érzés. Ennek érdekében az XGT több ezer kilométert tett meg a Nürburgring Nordschleifén, a Sachsenringen és a Hockenheimringen, hogy megtalálja a tökéletes beállítást. A DTM-pilóta, Kelvin van der Linde, a DTM-pilóta és a Scherer márkanagykövete, Ricardo Feller – akik 2024-ben is az ABT-nél versenyeznek majd – Martin Tomczyk, az ABT motorsport igazgatója, valamint a versenyző, valamint a Scherer márkanagykövet, Frank Stippler is felhasználták. fejlesztési mozgatórugói. Nem meglepő következtetésük: „Az úttartást, a kormányzási viselkedést és a gyorsulást nem lehet összehasonlítani egyetlen közúti autóval sem”. A módosított rugókkal ellátott, kettősen állítható felfüggesztésnek köszönhetően az ambiciózus pilótáknak lehetőségük van megtalálni a maguk tökéletes beállítását minden versenypályához.
A Scherer Sport az XGT kizárólagos forgalmazója és szolgáltatója. Ez az együttműködés egy régóta fennálló partnerségen és a motorsport iránti közös szenvedélyen alapul, ezért volt természetes, hogy ezt az egyedülálló projektet együtt hozzuk az utakra. Az ügyfelek négy különböző színkoncepció közül választhatnak; egyedi megoldások és változatok lehetségesek a kézi kivitelezésnek köszönhetően. Az ABT XGT ára 598 000 eurótól kezdődik. ÁFA.
Aki szeretné testében látni az egyedülálló ABT XGT-t: Mainzban, a frankfurti repülőtértől mintegy 20 percre november 23-án nyitja meg kapuit a Scherer Sport ABT bemutatóterme, amely a Star XGT mellett további ABT különleges modelleket is bemutat. ott látható. Emellett az XGT természetesen a kempteni ABT Sportsline-on is bemutatásra kerül.
ABT bemutatóterem címe:
Robert-Koch-Straße 18
55129 Mainz
Egyéni konzultációs időpontok Mainzban vagy Kemptenben november 23-tól kérhetők az alábbi elérhetőségeken: xgt@scherer-sport.de
További információk a következő címen találhatók: www.abt-xgt.com
Műszaki adatok:
Motor: 5,2 literes V10 FSI 470 kW/640 LE*
Üzemanyag: min. ROZ98
Sebességváltó/hajtás: 7 sebességes S-tronic, hátsókerék-hajtás
Gumiabroncsok: Pirelli P Zero Trofeo R
Kerekek: ABT kovácsolt felnik középzárral VA: 11,0 x 19 ET25 / HA: 11,5 x 20 ET20
Súly: 1.400 kg DIN
Teljesítmény/tömeg arány: 2,4 kg/LE
Üzemanyagtartály térfogata: 83 liter
V-Max: 310 km/h (a hátsó szárny beállításától függően)
Kombinált fogyasztás: 20,7 l/100 km
Kombinált CO2-kibocsátás: 473 g/km (WLTP)
*A motor teljesítményadatai megfelelnek az EEC/80/1269 előírásainak.