A különleges formájú retró Toyota, amit csak Japánban ismernek
Az Origin a japán gyártó egyik legritkább és legnemesebb típusa: mindössze egy évig, kis példányszámban, kézi munkával gyártották az ezredfordulón.
A Toyota Origint 2000 májusa és 2001 áprilisa között gyártották Japánban, ezalatt 1073 példány készült belőle, amiből kereken 1000 darab került kiskereskedelmi forgalomba. Fő küldetése az volt, hogy méltó emléket állítson a 100 milliomodik Japánban gyártott Toyota személyautónak, amely 1999. október 4-én gördült le a gyártósorról. Azt találták ki, hogy az Origin formája arra a típusra fog emlékeztetni, amely a Toyota első önállóan tervezett és gyártott modellje volt, és emiatt egy valódi szimbólum a márka történetében. Az 1955-től 1962-ig gyártott Toyopet Crownról van szó, amely azért is emlékezetes, mert az első Észak-Amerikába importált japán autó volt.
Az Origin krómmal telepakolt, szokatlan arányokkal rendelkező, retró karosszériája nem az európai szemnek készült, de kétségtelenül hordozza a Toyopet legfontosabb karakterjegyeit: a boltíves hűtőmaszkot, a púpos motorháztetőt, a kerek fényszórókat, a lekerekített tetőéleket, az erőteljesen kidomborított hátsó sárvédőket, a fecskefarkakat és a függőleges hátsó lámpákat.
Különleges gyártástechnológiát igényelt a C-oszlopokra ráhajló, ívelt hátsó szélvédő gyártása és beépítése, de különlegességnek számított a hátrafelé nyíló, „öngyilkos” hátsó ajtók alkalmazása is. Ezek kényelmes beszállást biztosítottak a hátul ülőknek, akik a 2,78 méteres tengelytávnak köszönhetően helyhiányra sem panaszkodhattak.
Ha az autógyártás szigorú szabványairól van szó, akkor a Toyotánál a zászlóshajó, a Century gyártósora áll az első helyen. Jobb garancia nem kell a minőségre, hogy ugyanazok a kézműves mesterek szerelték össze a jóval kisebb, 4,56 méter hosszú Origineket is, mint a japán császár által is használt csúcsmodellt.
A különleges formájú karosszéria-elemek (pl. az első >>>