A Lagonda Rapide-nak Aston DB5 szíve volt, de Edsel arca

Az Aston Martin mindössze 55 példát épített ezekből a 4,0 literes, hathengeres szedánokból

Az Aston Martinnak néhány alkalommal újraindította a Lagonda márkát, mióta a kettő 1948-ban ágytársakká vált, leghíresebb az esküvővel, William Towns által tervezett Aston Martin Lagonda az 1970-es és 1980-as évek végén, és legutóbb a 2015-ös Lagonda Taraf-szal és egy megszakított elektromos luxusszedán projekt, amelyet 2021-ben hajtottak végre.

De kevésbé ismert a Lagonda Rapide, amely apró számban épült 1961 és 1964 között. Csak 55 autót építettek, mindegyiket megrendelésre építették és lazán alapultak a kortárs DB4 kupé alapján, de olyan mechanikai jellemzőkkel, amelyek megjelennek a DB5 és DBS modellek később ugyanazon évtizedben. Tartalmaztak egy 4,0 literes motort a DB4-hez felszerelt 3,7 literes inline hat helyett, és a 007 alacsony technológiájú élő hátsó tengely helyett egy dionos hátsó tengelyt kellett megtenni.

A DB4-hez hasonlóan a Rapide-t egy Superleggera cső alakú acélkeret körül építették, és könnyű alumínium panelekbe öltöztették, de a 114 hüvelykes ( 2,896 mm ) tengelytáv ( versus 98-in / A DB4 ) esetében 2,489 mm azt jelentette, hogy a hátsó ülések már nem kínzóeszközök. És nem kellett, mert az elülső részen a kínzás volt lefedve.

Hogy őszinte legyek, a legtöbb autó a legrosszabb szépségversenyen jönne ki, amikor a kifutót DB4 vagy DB5-rel osztják meg. És valóban szeretem az akkor divatos lejtős négyfényes beállítást, amelyet később láttam a Ferrari 330 GT-n, Gordon-Keeble kupé és néhány Mulliner Park Ward Rolls Royce ezüst felhő. Kétségtelen, hogy a Rapide átlagos megjelenésű és komoly jelenléttel rendelkezik. De aztán eljutunk a rácshoz, amely a legtöbb embert emlékezteti az 1958-as Ford Edselre, bár a középső uszonyával, mindkét oldalán pár fényszóróval, és egy másik levegőbemenet mindegyik alatt, ez is több, mint egy BMW M4, ha létezett ilyen dolog 60 évvel ezelőtt.

Bármi legyen is a stílusával kapcsolatos gondolatai, ez minden bizonnyal érdekes és nagyon jó autó, és ezt jelenleg árverésre bocsátják Bonhams ’ A piac A webhely csak 75 006 mérföldet tett ki, ha a kilométer-számlálót hinni kell. Eredetileg a karibi kék gyöngy, ma fém arany, és újra kell üzembe helyeznie, miután az elmúlt 15 évben statikus kiállításként töltötte a Közel-Keletet. Vetne egy Rapide-t egy Mercedes SEL 6.3 felett?

carscoops