A Lamborghini Huracan hibrid utódja V8-as turbófeltöltést kap
Ez a cikk egy független tanulmányt tartalmaz a Trono nevű Huracan helyettesítőről, amelyet Ramandeep Singh, Narendra Singh és Appu Koshy tervezett, akik nem rokonok a Lamborghinivel, és nem is támogatták azt.
A Lamborghini átalakulóban van, ahogy felvillanyozódik. A folyamat során a Huracant csere esedékes, és egy új jelentés szerint a V10-es is kiszáll vele a gyártásból. Az NA motor helyére egy ikerturbós hibrid V8-as kerül, amely valóban forradalmian működik.
A hagyományos boost-profil használata helyett a V8-as villamosítással növeli a teljesítményt akár 7000 ford./percig. Ekkor a turbófeltöltők bekapcsolódnak, és extra teljesítményt biztosítanak egészen 10 000-es fordulatszámig. Ha igaz, akkor a Huracan cseréje szívós szuperautónak érezheti magát, legalábbis addig, amíg a lendület be nem kezdődik.
A jelentés a Motortrendtől érkezik hozzánk, ahol azt mondják, hogy a turbófeltöltés mellett az új V8-as axiális fluxusú villanymotort is alkalmaz majd. Ellentétben az elektromos járműveken használt nagy elektromos motorokkal, mint például a Tesla Model S, ez a „palacsinta” motor a motor és a sebességváltó közé illeszkedik, és szinte elektromos feltöltőként működik.
A Lamborghini némileg hírhedt arról, hogy megdöntötte a mai trendet. Például a márka első hibridje, a Sian FKP37 akkumulátor helyett szuperkondenzátort használ az energia tárolására. A jelentés szerint ehhez az egyedülálló új V8-as motorhoz elegendő fejlesztési tőke szükséges ahhoz, hogy a Lamborghini pénzt takarítson meg a Huracan platformjának frissítésével ahelyett, hogy teljesen lecserélné.
Ez azonban nem túl aggasztó, hiszen a Huracan nem igazán hiányzik a váz tekintetében. Várhatóan a cseremodell valamivel hosszabb lesz, hogy beleférjen az akkumulátor csomagolásába. Egyelőre nem tudjuk, hogy kínál-e bármilyen plug-in töltést. Ettől függetlenül úgy tűnik, hogy a Lamborghini keményen dolgozik a súly csökkentése és a mozgékonyság növelése érdekében.
A Huracan bebizonyította, hogy a Lamborghini tudja, hogyan kell versenyspecifikus szuperautót készíteni, és utálnánk, ha a nehéz akkumulátorok megállítanák ezt a fejlődést. Lehet, hogy a V10 már úton van, de egész jól kiszolgálta az autót, a tulajdonosokat és még a tuningközösséget is. Egy dolog biztos; A 7000-10000 ford./perc között hatékony turbófeltöltők elég érdekesek lehetnek.