A Lamborghini SC63 a történelmi Le Mans-i 24 órás debütálásra készül két autóval
A Bortolotti-Kvyat-Mortara 63. helyén Cairoli-Caldarelli-Grosjean csatlakozott a 19. helyen az FIA WEC endurance classic versenyében.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A Lamborghini Iron Lynx történelmének legjelentősebb versenyére indul ezen a hétvégén, amikor a Lamborghini SC63 LMDh prototípusokkal készül a Le Mans-i 24 órás versenyen a kitüntetésekért küzdeni a negyedik fordulóban. FIA Endurance Világbajnokságon.
Edoardo Mortara visszatér a 63. számú FIA WEC teljes szezonra, Mirko Bortolotti és Daniil Kvyat mellett, míg Andrea Caldarelli az IMSA rendszeres csapattársaival, Romain Grosjeannal és Matteo Cairolival a 19-es autóban ül majd, amivel a FIA WEC lesz. debütált Franciaországban.
A Lamborghini két Huracán GT3 EVO2-vel is versenyezni fog az LMGT3 zsákmányáért. Miután megszerezte első FIA WEC dobogóját Spa-Francorchampsban, Franck Perera, Claudio Schiavoni és Matteo Cressoni ismét a 60-as autóban áll össze, Michelle Gatting, Sarah Bovy és Rahel Frey pedig a 85-ös Iron Dames gépezetben folytatja. A Dames-ék kései módosításra kényszerültek, miután Doriane Pin szerencsétlen bordasérülést szenvedett, akit eredetileg vezetni kellett volna.
A 24 órás előkészületek már javában zajlanak, a hagyományos nyilvános gépátvételre pénteken kerül sor Le Mans belvárosában, a hivatalos tesztnap előtt a június 8-9-i hétvégén. A Tesztnapon a csapat először megtehette a köröket az ikonikus, 13,626 km-es Circuit de la Sarthe-n, és bepillanthat, mielőtt június 12-én, szerdán komolyan megkezdődik a hivatalos időmérő edzés.
A két háromórás verseny során a 63-as lett a hetedik leggyorsabb autó a 23 hiperautó közül, míg a 19-es a 18. helyen zárta első napját az FIA WEC-ben.
Az eddigi szezon
Az FIA WEC-szezonban eddig felemás szerencsét hoznak a 63. helyezettnek, és az erős megbízhatóságnak köszönhetően a legénység a 13. helyen végzett az év nyitófordulójában, Katarban. Hazai pályán, Imolában, Bortolotti, Mortara és Kvyat jelentős teljesítményjavulásból profitáltak, és a változékony körülmények között az ígéretes 12. helyre vitték az autót. Sajnos a 6 Hours of Spa idő előtt véget ért, mivel a felfüggesztés meghibásodása miatt az SC63 első nem célba ért.
A 19. számú futamot a mai napig korlátozták 2024-ben, az autónak csak egy versenye lesz márciusban, a 12 Hours of Sebring-en, amely az SC63 első amerikai földi kirándulása. Annak ellenére, hogy látszólag az új autó tesztje, a hírhedten göröngyös pálya elegendő adatot és tanulást biztosított a hétvége során, és a kiváló hetedik hely meghozta a pilóták első bajnoki pontjait, és bemutatta az SC63 mechanikai integritását, amely csak kisebb problémát szenvedett el. laza ajtóval.
Az ambíció mindkét fronton magas
A Lamborghini SC63 debütáló szezonja során a FIA WEC és az IMSA WeatherTech Sportautó Bajnokság kampányai során kitűzött céloknak megfelelően a Lamborghini Iron Lynx csapat elsődleges célja továbbra is az adatgyűjtés és a célba érkezés erős megbízhatósággal.
Emellett a tesztnapon és a versenyhéten teljesítményjavulás várható, egy második autókulcs beépítésével egy erős platform felépítéséhez, amelyen meg lehet tenni a következő lépést a szezon második felébe.
Mindeközben az LMGT3-ban mindkét autóval szemben magasak az elvárások, amelyek az előző fordulóban, Belgiumban versenygyőzelmi potenciált mutattak. A 60. helyen álló Perera, Cressoni és Schiavoni egy körön belül megérkezett a figyelemre méltó győzelem megszerzéséhez a rajtrács hátuljáról, csak egy késői üzemanyagfröccsenés miatt, ami a harmadik helyre ejtette a célban. Az Iron Dames #85-ös legénysége, Bovy, Gatting és Frey, szintén a megváltás jár majd a fejükben, miután a pole pozíciótól egészen a piros zászlóig uralták a Spa-versenyt, mielőtt nekik is bokszba kellett állniuk üzemanyagért a záró szakaszban, és végül az ötödik helyen végeztek. a célban.
A pálya leírása
A világ egyik legikonikusabb helyszíneként számon tartott Circuit de la Sarthe egy 13,626 km hosszú, 38 kanyarú pálya, amely állandó körpályák és közutak kombinációját használja, így egyedülálló helyet foglal el a versenynaptárban. Az előzési lehetőségek bőségesek, de a forgalomirányítás kétségtelenül döntő szerepet fog játszani mind a kvalifikáción, mind a versenyen, különösen amikor leszáll az éjszaka.
A gyors kör kulcsa a Virage de la Chapelle és az Esses de la Fôret folyó kanyarjai a kör elején, amelyek a Tertre Rouge-ra vezetnek, valamint a hosszú Ligne droite des Hunaudières rajtja, amelyen egyenes vonalú sebesség és csúcs. -végerő elengedhetetlen. A Hunaudières egyenest a Mulsanne Corner nagy fékzónája előtti két sikán (Daytona és Michelin) tarkítja. Mindhárom előzési lehetőséget kínál, míg a kör második fele Indianapolisban, Arnage-ban és a Porsche-kanyarokban is kihívást jelent.
Az időjárás is fontos szerepet játszhat a versenyen, és nem ritka, hogy a pálya egyik részén eső esik, míg a másik száraz marad. Az abroncsstratégia és -választás tehát továbbra is a versenyt meghatározó elem marad.
A Le Mans-i hét lesz az egyik legmozgalmasabb a Lamborghini Squadra Corse számára, mivel a figyelem nem csak a 24 órásra, hanem az egymárkás Lamborghini Super Trofeo Europe bajnokság harmadik fordulójára is irányul, amely várhatóan 51 autóból áll majd. Ezen a hétvégén az FIA WEC támogatási számláján szerepel a Road to Le Mans, egy 55 perces versenypár, amely a Michelin Le Mans Cup sorozat része. Az Iron Dames a Lamborghini egyetlen képviselője, Karen Gaillard svájci versenyzővel és a francia Célia Martinnal a #83 Huracán GT3 EVO2 volánjánál.
A hétvége egy pillantással
június 12 szerda
- szabadedzés (14:00-17:00)
Kvalifikáció – Hypercar és LMGT3 (19:00-20:00) - szabadedzés (22:00-00:00)
június 13 csütörtök
- szabadedzés (15:00-18:00)
Hiperpólus (20:00-20:30) - szabadedzés (22:00-23:00)
június 14-én pénteken
Hagyományos Drivers Parade Le Mans városában (16:00-19:00)
június 15 szombat
Bemelegítés (12:00-12:15)
Hivatalos rajt eljárás a Le Mans-i 24 órás versenyen (15:30-15:50)
Versenykezdés (16:00)
Minden idők CET