A Lamborghini Temerario egy 907 LE-s hárommotoros PHEV

  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00001-2048x1398
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00002-2048x1536
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00003-2048x1130
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00004-2048x1152
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00005-2048x1152
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00006-2048x1152
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00008-2048x1152
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00009-2048x1293
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00010-2048x1213
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00011-2048x1165
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00012-2048x1638
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00013-2048x1638
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00014-2048x1153
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00015-2048x1147
  • Lamborghini-Temerario-exteriors-00016-2048x1152
  • Lamborghini-Temerario-sketches-00001-2048x1426
  • Lamborghini-Temerario-sketches-00002-2048x1448
  • Lamborghini-Temerario-sketches-00003-2048x1426
  • Lamborghini-Temerario-sketches-00004-2048x1479
  • Lamborghini-Temerario-sketches-00005-2048x1352
  • Lamborghini-Temerario-sketches-00006-2048x1316
  • Lamborghini-Temerario-studio-00001-2048x1961
  • Lamborghini-Temerario-studio-00002-2048x1961
  • Lamborghini-Temerario-studio-00003-2048x1005
  • Lamborghini-Temerario-studio-00004-1-2048x1195
  • Lamborghini-Temerario-studio-00005-2048x1961
  • Lamborghini-Temerario-studio-00006-2048x990
  • Lamborghini-Temerario-studio-00007-2048x1146
  • Lamborghini-Temerario-studio-00008-2048x1102
  • Lamborghini-Temerario-studio-00009-2048x1128
  • Lamborghini-Temerario-studio-00010-2048x885
  • Lamborghini-Temerario-studio-00011-2048x1143
  • Lamborghini-Temerario-studio-00012-2048x996
  • Lamborghini-Temerario-studio-00013-2048x1175
  • Lamborghini-Temerario-studio-00014-2048x1182
  • Lamborghini-Temerario-studio-00015-2048x1539
  • Lamborghini-Temerario-studio-00016-2048x1206
  • Lamborghini-Temerario-studio-00017-2048x1146
  • Lamborghini-Temerario-studio-00018-copy-2048x1005
  • Lamborghini-Temerario-studio-00019-2048x1102
  • Lamborghini-Temerario-studio-00020-2048x1195
  • Lamborghini-Temerario-studio-00024-2048x1143
  • Lamborghini-Temerario-studio-00025-2048x1182
  • Lamborghini-Temerario-studio-00026-2048x1206
  • Temerario-title-3-1024x576

A Lamborghini Huracan a szívó V10-est ikerturbós V8-as hibrid hajtásláncra cseréli, és közben majdnem 600 fontot hízik.

  • A Lamborghini a Monterey Car Weeken mutatta be Huracan cseréjét, a V8-as hibrid Temerario-t.
  • Az AWD plug-in hibrid szuperautó három villanymotorral rendelkezik, fordulatszáma 10 000 ford/perc, teljesítménye pedig 907 LE.
  • A nulláról 62 mérföld/óra sebességre 2,9 másodpercről 2,7 másodpercre esik vissza, annak ellenére, hogy saját tömege csaknem 600 fonttal nőtt.

A Lamborghini baba szuperautója már felnőtt. A Huracan halott, helyét a sorozatban a vadonatúj Temerario foglalja el: egy hárommotoros V8-as PHEV szuperautó, amely csaknem 45 százalékkal nagyobb teljesítménnyel rendelkezik, mint az általa helyettesített középmotoros V10-es gép.

A 2013-ban debütált Huracan közel ragaszkodott a korábbi Gallardo által lefektetett sablonhoz, de az autók világa a felismerhetetlenségig megváltozott az elmúlt 10 évben, így a Temerario egészen más állat, még ha nem is. nem feltétlenül nézd meg.

A Lamborghini eltökéltsége, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátást, miközben növeli a teljesítményt, és a portfóliójában található összes modellt villamosítja, azt jelenti, hogy a Huracan 5,2 literes V10-esét le kellett vonni, és turbós cserét kellett beállítani. Amikor a Ferrari ugyanezt tette a szívó V8-asaival középen. Az elmúlt évtizedben az eredmény egy tömegekkel nagyobb teljesítményű és nyomatékú motor volt, amely azonban sokkal kevésbé hangzott, és 1000 fordulat/perc fordulatszámot veszített a redline-ből. A Lamborghini elhatározta, hogy nem követi el ugyanazt a hibát.

Tehát igen, a Temerario V8-asa két hengert és némi turbómentes tisztaságot ad annak a malomnak, amelynek a cipőjét megtölti. A Lamborghini azonban nem választotta a könnyű megoldást, és bevetette ugyanannak a 4,0 literes, keresztirányú hajtókaros V8-asnak a felmelegített változatát, amelyet számtalan más VW-csoport termékében, köztük saját Urus SUV-jában is használtak.

Két turbó, 10.000 fordulat

Ehelyett a Temerario saját dupla turbós 4,0 literes V8-ast kap. Megosztja a hot-vee turbó konfigurációt az Urus V8-assal, de csak a Temerario motorja kap megfelelő szuperautó-stílusú lapos hajtókart. És míg a hagyományos VW-csoport V8-asának tökéletesen négyzet alakú, 86 x 86 mm-es furat/löket aránya van, addig ennek az új L411 kódú V8-asnak 90 mm-es furata és 78,5 mm-es (3,54 x 3,09 hüvelyk) lökete van – ez az egyik fő oka annak, hogy képes feltekerni őrült 10 000-es fordulatszámra.

Ez őrült sebesség lenne a legtöbb szívómotornál, de ez ismeretlen egy sorozatgyártású turbómotornál. A Lamborghini azt ígéri, hogy az új V8-as hangzása izgalmasabb, mint a legtöbb turbómotor, sőt azt is elmondja, hogy szándékosan úgy tervezték, hogy bizonyos rezgések áthaladjanak a karosszérián és az üléseken a motorból, hogy fokozzák az érzékelési élményt.

És annak érdekében, hogy újra és újra megcsókolhassa ezt az öt számjegyű limitert anélkül, hogy a Temerario motorja a legjobb benyomást keltené, ez az új L411 V8 egy csomó olyan trükkös anyagot és technológiát tartalmaz, amelyet úgy terveztek, hogy ellenálljon a hatalmas forgási erőknek. Olyan dolgok, mint a motorsport-minőségű öntött alumínium forgattyúház, a titán láncszárak és a szelepkövetők, amelyeket valami úgynevezett DLC-vel (Diamond Like Carbon) vontak be, és 11 000-es fordulatszámon biztonságosak.

907 LE és nincs turbó késés

A belső égésű motor önmagában 789 LE (800 LE) 9000-9750 fordulat/perc között, míg a régi Huracan Evo 631 LE (640 LE) 8000-es fordulatszámon. Nyomaték? A V8-as turbórásegítéses 538 lb-ft (730 Nm) a padlót a régi V10-es 600 Nm-es 443 lb-ft (600 Nm) nyomatékkal törli fel, még akkor is, ha a hajtáslánc három 110 kW-os (148 LE / 150 LE) villanymotorját nem veszi figyelembe.

Kettő elöl él, hogy a Temerario összkerékhajtásúvá váljon, és nyomatékvektor funkciót biztosítson, miközben Citta (városi) üzemmódban elsőkerék-hajtású EV-vé alakítja. A V8-as és az új nyolcfokozatú sebességváltó közé szerelt harmadik motor indítógenerátorként működik, és akár 300 Nm-rel is kitölti a nyomatékgörbét, állítólag elfedve a turbó késését.

Összességében a hajtáslánc hatalmas 907 LE-t (920 LE) ad le, ami azt jelenti, hogy felülmúlja a Ferrari 296 GTB-t (819 LE / 830 LE), valamint a McLaren Arturáját (671 LE / 680 LE) és a 750S-t (740 LE / 750 LE) . De egy kicsit olyan, mint egy tornatermi patkány piszkos tömege, rengeteg flab került hozzá az új izomhoz.

Nem könnyű

A Temerario 3726 fontot (1690 kg) nyom, ami 592 fonttal (268 kg) több, mint a Huracan LP640 Evo, és 485 fonttal (220 kg) a Ferrari 296 állítólagos tömegéhez képest. Igaz, a Ferrari hátsókerék-hajtású, tehát könnyebbnek kellene lennie, de a Lamborghini szerint az elektromos első tengelye mindössze 73 kg, így a Temerario tagadhatatlanul gömbölyűnek tűnik.

Nem mintha ismernéd onnan, ahogy kikerül a vonalból. A Lamborghini szerint a Temerario 2,7 másodperc alatt gyorsul 62 mph-ra (100 kmh), szemben az elődje 2,9 másodperccel, a végsebessége pedig 325 kmh-ról 213 mph-ra (343 kmh) emelkedik. De a 100-0 km/h-s fékút kismértékű növelése 31,9-ről 32 m-re emlékeztet arra, hogy ezúttal nagyobb tömeggel kell kezelni.

Ha a hajtáslánc specifikációi miatt a Temerario úgy hangzik, mint a V12 Revuelto zsugorított, kevésbé extrém változata, akkor a külső kialakítás ezt támogatja. Bár a sziluettek hasonlóak, és mindkettőnek magas, középen elhelyezett kipufogója van, a cizellált Temerario első és oldalsó légbeömlő kialakítása kevésbé mutatós, vékony LED-es fényszórói pedig vízszintesen futnak az orron, nem pedig hátrafelé.

Családi kötelékek, mérnöki különbségek

A V12-es és V8-as szuperautók közötti különbségek több mint vizuálisak. Míg a Revuelto szénszálas alváz köré épül, a Temerario alumínium űrvázat alkalmaz, mint korábban a Huracan. Az új autó 104,7 hüvelykes (2658 mm) tengelytávja 4,8 hüvelykkel (121 mm-rel) rövidebb, mint a nagytestvéré, de 1,5 hüvelykkel (38 mm-rel) hosszabb, mint a Huracáné, ami javítja a lábteret a régi autóhoz képest, és a Lamborghini szerint több is van fejtér is, így még a magas sofőrök is viselhetik a pályaeseményeken szükséges bukósisakot.

Belül a Temerario úgy néz ki, mint idősebb testvére. Ugyanez a műszerfal elrendezése konfigurálható digitális mérőműszer-csoporttal, álló érintőképernyővel és a konzolon található indítógombbal, amely egy piros vadászrepülőgép fedél alatt rejtőzik. A lapos fenekű kormánykerék pedig a vezetési mód választójával és az EV gombjával azonos. A vezetők négy vezetési mód közül választhatnak: Citta, Strada, Sport Corsa és Corsa Plus, az utolsó azok közül, amelyek kikapcsolják az ESP-t.

Van egy drift mód is, három beállítással, amelyek megfelelnek a túlkormányzottság különböző szintjeinek. Ha szeretné megosztani a tudását, vagy szeretne játszani az autós YouTubernél, rögzítheti az akciót a háromkamerás Lamborghini Vision Unit segítségével, amely rögzíti az útról, az utasokról és a váll feletti kilátást a hátsó tűzfalról. . A Temerario a telemetriai adatokat is naplózza, ha szabadon engedik a világ 150 körének bármelyikén, és akár a sofőr pulzusszámával is kombinálhatja, ha Apple órája van.

Rövid hatótávolságú EV

EV módban történő vezetés alacsonyan tartja a pulzusszámot, de nem sokáig. A Lamborghini nem ad meg hatótávolságot, de elmondja, hogy az akkumulátor pici 3,8 kWh kapacitással rendelkezik, így valószínűleg csak néhány mérföldet (3,5 km-t) fog megtenni az úton, mielőtt a V10 beindul. A könnyebb Ferrari A 296 kétszer akkora akkumulátorkapacitással rendelkezik, és a valós EV hatótávolsága körülbelül 7-10 mérföld (11-16 km), szemben az állítólagos 15 mérfölddel (24 km).

A Temerario feltöltése 30 percet vesz igénybe 7 kW-os tápellátással, vagy a V8-as menet közben is elvégezheti ezt a munkát, ha hibrid módról újratöltésre vált. Néhány lovat azonban fel kell áldoznia – a Recharge bekapcsolása 715 LE-re (725 LE) csökkenti a teljesítményt, bár ez még mindig sokkal vonzóbb, mint az EV módban elérhető 187 LE (190 LE).

Készüljön fel a Spydersre, a pályaverziókra és egyebekre

Ez az első Temerario – akárcsak a Revuelto esetében, nincs hagyományos LP utótag – csak a kezdet, és számíthatunk arra, hogy a következő években a Spyder roadsterek és a könnyű pályára fókuszált változatok következnek. A Carscoopsnak még májusban nyilatkozva a Lamborghini kutatás-fejlesztési vezetője, Rouven Mohr azt is javasolta, hogy ismét egy könnyebb, egyszerűbb hátsókerék-hajtású változat szerepeljen a kártyákon. Ez remek párosításnak tűnik az RWD Ferrari 296-hoz.

És ahogy a Ferrari 296 vásárlónak adott lehetőséget egy versenyzőbb Assetto Fiorano konfigurációra az indulástól kezdve, amely ízelítőt ad a később megjelenő igazi hardcore verzióból, a Lamborghini „Alleggerita” (könnyű) csomagot kínál temerario vásárlóinak. A CFRP kompozit hátsó fedélzeti panelből, alsó tálcából és karosszériakészletből áll, így (az önsúlyt tekintve) meglehetősen jelentéktelen 12,7 kg-ot takarít meg, de megnöveli a Temerario 103 százalékos javulását a hátsó leszorítóerőben a régi Huracan Evo-hoz képest. 158 százalék.

Ha pedig eltökélt szándéka, hogy a Temerario-t és a pénztárcáját is a lehető legnagyobb mértékben könnyítsen, a belső térbe való Lightweight Pack karbon ajtópaneleket, karcsúbb hátsó ablaküveget és polikarbonát oldalsó üvegeket kínál. Ha ezt kombinálja az opcionális széndiffúzorral, karbon kerekekkel és titán kipufogóval, valamint az Alleggerita készlettel, több mint 25 kg-ot csökkenthet a saját tömegéből.

A Lamborghini nem árulta el a Temerario árait, de figyelembe véve az összes plusz teljesítményt, teljesítményt és technológiát, amit a 250 000 dolláros Huracánhoz képest kínál, közel a Ferrari által a 296 GTB-ért kért 342 000 dolláros árat várjuk. Te melyiket vennéd meg? Írjon megjegyzést alább, és tudassa velünk.

Tudtad?