A Lamborghini Temerario Tajpejben debütál

PILOT INTERAKCIÓ
A pilóta először rendelkezik saját vékony és informatív kijelzővel, amelyet felhasználhat a vezetési információk és a jármű funkcióinak felhívására. A pilóták analóg formában működtetik a vezetéshez fontos műszereket, míg a szórakoztató rendszer és a navigáció eszközeit érintéssel működtetik a középső konzol kijelzőjén keresztül. A “Pilot Interaction ” koncepció aktívan bevonja a járművezetőt még szorosabban a Temerario működésébe, tökéletes irányítást biztosítva a vezetésben.
Az új Temerario információs központja az új ember-gép interfész (HMI) “Pilot Interaction ”. A Lamborghini az új grafikát és formatervezést kizárólag a Temerario számára fejlesztette ki, fejlesztve a Revuelto-val indított új grafikai tervezési DNS-t. A középső konzolra szerelt új, 8,4 hüvelykes kijelző lehetővé teszi a témák ellopását és individualizálását. A pilóta és a másodpilóta felhasználhatja az alkalmazások és információk balra és jobbra csúsztatására a központi kijelzőtől a vezető és a pilóta képernyőire, akárcsak egy okostelefon. Amíg a járművezető információkat kap a 12,3 hüvelykes digitális műszercsoportról, az első utas adatait egyidejűleg egy 9,1 hüvelykes képernyőn jelenítik meg előttük. Ha a pilóta megváltoztatja a vezetési módot, akkor a kijelző grafikája megváltozik, hogy megfeleljen a meghajtónak.
Több hely és hely a mindennapi élethez
A Temerario belsejét teljesen átalakították a Huracánhoz képest, ugyanakkor tovább fejlesztették a Revuelto-n először látott tervezési nyelvet. Az új űrkeret alvázának köszönhetően a Temerario lényegesen több belső teret kínál, mint elődje. Az alacsony és ergonómikus ülőhely a pilóta és a pilóta számára tökéletes kapcsolatot és integrációt biztosít a járművel, ugyanakkor magas szintű kényelmet biztosít, igaz a Lamborghini “filozófiájához. Úgy érzi, mint egy pilóta ”.
Az új, űrkocka alváz koncepciója 34 mm-rel, a lábtér pedig 46 mm-rel növeli a mozgásteret, plusz 4,8 ° növeli a láthatóságot, és sisak viselésekor akár 200 cm magas utasokat is képes befogadni. Ez azt jelenti, hogy még a sisakot viselő legmagasabb sofőrök is kényelmesen teljesíthetik körüket egy versenypályán. Az elülső burkolat alatti rakodórekeszben van hely olyan tárgyakhoz, mint például sporteszközök, ahol 112 liter rakodási mennyiség áll rendelkezésre, ami megegyezik a két kabinkocsival. Más mindennapi tárgyakat az ülések mögött lehet elhelyezni.
Személyre szabás és ‘Alleggerita ’ Csomag
A Temerario két új dedikált színnel indul, a Blu Marinus (kék) és a Verde Mercurius (zöld). Több mint 400 testszín és speciális máj lesz elérhető, szinte végtelen testreszabási lehetőségeket kínálva az ügyfeleknek a Lamborghini Ad Personam programján keresztül. Az új felnik, elöl 20 ” és hátul 21 ”, háromféle kivitelben és anyagban kaphatók: öntött felnik (három szín), kovácsolt (négy szín) és szén. Szénszálas elemek széles skáláját kínálják a külső és belső terek számára: első osztó, tükör kupakok, oldalsó felső szellőzőnyílások, hátsó diffúzor; központi alagút, műszercsoport, szellőzőnyílások, ajtókeret, kormánykerék szénben, kormányoszlop fedele és sebességváltó.
A Temerario a ‘Alleggerita ’ (könnyű) csomaggal is elérhető lesz, a pályavezetésre jobban orientált ügyfelek számára. Egyedül a karosszériaelemeken keresztül 12,65 kg-mal csökkenti az autó súlyát, 25 kg-nál nagyobb csökkentéssel, ha könnyű belső elemeket és szénperemeket tartalmaz, és aerodinamikai szempontból még hatékonyabb (+ 67% aerodinamikai terhelés).
Az Alleggerita csomag tartalmaz egy CFRP szénszállal erősített polimerekből (-0,19 kg) és újrahasznosított szénszálas testlemezekből (-0,55 kg) készült osztót: ez egy további lépés a Lamborghini fenntarthatóság iránti elkötelezettségében. A CFRP új oldalsó szoknyái további 0,6 kg súlymegtakarítást eredményeznek, csakúgy, mint a hátsó motorháztető (-9,2 kg) és a panel, ahol a nagy terhelésű spoiler be van építve (-1,6 kg).
A könnyű csomag belsejében szénszálas ajtópanelek és szerkezeti szén-héjú sportülések vannak, amelyek a verseny világának ihlette vezetési élményt nyújtanak. Az ablakok súlya szintén csökken: a hátsó ablak könnyű üvegből 0,85 kg-ot takarít meg, míg a rögzített oldalsó ablakok polikarbonátból (-0,45 kg) készülnek.



aerodinamika
A Temerario segítségével a Lamborghini három elsődleges tervezési cél elérésével érte el az aerodinamikai hatékonyság csúcsát: stabilitás nagy sebességnél; megnövekedett hűtési teljesítmény; és a maximális fékezési hatékonyság.
A Lamborghini tervezői és mérnökei figyelembe vették az új hibrid hajtóművet és a megnövekedett aerodinamikai terhelési célokat, különösen a hátsó részen, amikor a Temerario karosszériáját és alját fejlesztették ki: az eredmény +103% -os hátsó erő a Huracán EVO-hoz képest, +158% -ra növekszik, ha az autó Alleggerita csomaggal van felszerelve.
Mindegyik elemet úgy tervezték, hogy hozzájáruljon a kiváló aerodinamikai teljesítményhez. Az elejétől kezdve, ahol a DRL-ek szintén aerodinamikai elemekké váltak, a hatszögletű lámpák dedikált levegőbemenetekkel és terelőkkel feladata a légáram továbbítása a lökhárítótól az oldalsó radiátorok felső részéhez, ahol két uszony van felszerelve a bemeneti nyílásokon. . A szárny alakú profilú felső uszony lefelé irányítja az áramlást, amelyet a második vízszintes uszony rögzít, és merőlegesen irányítja a hűtőbe, és maximalizálja a hűtési hatékonyságot.
Ezenkívül a kerékívívek rácsát alkotó uszonyok továbbítják az áramlást a kerék külső oldalára, elmozdítva az oldalsó radiátortól és minimalizálva annak csúszási áramát, kettős hatással csökkentve az aerodinamikai ellenállást és mozgatva az erőt a hátsó felé .
A jármű elülső részével egyidejűleg működő szárnytükrök célja nemcsak a húzás minimalizálása, hanem a levegőnek az oldalsó radiátorok felé történő irányítása is, növelve a mechanikus alkatrészek hűtési kapacitását.
A tető kialakítása egy központi csatornával a levegőt a hátsó spoiler felé irányítja, beépítve a jármű karosszériájába, ezáltal javítva az aerodinamikai hatékonyságot és növelve az erőt. A motorháztető ívelt oldalai szintén hozzájárulnak ehhez az eredményhez, növelve a levegő azon részét, amely a spoiler oldalsó részén átfolyik. Az opcionális Alleggerita csomag nagy terhelésű, könnyű hátsó spoilerrel rendelkezik, amelyet úgy kapunk, hogy megnöveljük a hátsó él magasságát, és ennek következtében növekszik a görbület.
A jármű alsó része szintén szerkezeti szerepet játszik az aerodinamikai hatékonyság szempontjából. Az alsó rész örvénygenerátorokkal van felszerelve: három pár uszony, amelyek úgy vannak elrendezve, mint egy fa ágai, növelik a hátsó aerodinamikai terhelést, segítve a diffúzor működését, amely a Huracán EVO-hoz képest 70% -kal nagyobb felületnek és a megnövekedett szögnek köszönhetően 4 ° -kal maximalizálja a légáram függőleges kivonását az aljáról. Az új turbó-hibrid hajtómű által diktált megnövekedett hűtési igény új radiátor-elrendezés kifejlesztését tette szükségessé, amely 30% -kal javította a hűtési teljesítményt.
Ezenkívül a Temerario kivételes teljesítményének maximalizálása érdekében új fékhűtési koncepciót fejlesztettek ki a jármű fékezésének optimalizálása érdekében. Az első szakasz tartalmaz egy alsó felfüggesztési karhoz rögzített terelőt, amely kihasználja az első diffúzor által elterelt áramlást, és az első féknyereg felé irányítja, segítve annak lehűlését. További két speciális bemeneti nyílást építettek be a lökhárítóba, hogy magas légáramot szállítsanak maga a lökhárítóból a tárcsa szellőztetési csatornái felé; majd egy wye csatorna – kettős bemeneti nyílással, de egyetlen kimenet – magas nyomáson húzódik a levegőbe, ezáltal javítva a fékrendszer hűtését. Az eredmény a hűtési teljesítmény teljes javulása a Huracán EVO-hoz képest, 20% -kal a lemezeknél és 50% -kal a féknyeregnél.
A hátsó rész tartalmaz egy olyan megoldást, amelyet már sikeresen teszteltek a Revuelto-n. A hátsó tárcsák szellőzőcsatornáit a hátsó kerékház első részében elhelyezett NACA csatornán keresztül táplálják, amely összegyűjti az alváz nagy energiaáramát és a fékhűtő csatorna felé irányítja.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!