A legdurvább, legkeményebb Land Cruiserek Ausztriában készülnek
Az Achleitner Fahrzeugbau a nyolcvanas évek óta épít páncélozott gépkocsikat legkülönfélébb célokra. Elsőszámú kedvenc donorjárművük a Toyota Land Cruiser – nem véletlenül.
Az idén 67 éves Land Cruiser a Toyota legrégebb óta gyártott modellje, egyben a világ egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező, legismertebb, legkiforrottabb terepjárója. Jelenlegi, ötödik generációja, a J200-as széria 2007 óta kapható, és általában rendkívüli terepalkalmasságú luxusjárműként gondolunk rá.
Alighanem ezért esett rá az ausztriai Radfeldben működő Achleitner Fahrzeugbau választása, amikor megfelelő alapot kerestek páncélozott járműveikhez. A nyolcvanas évek óta működő manufaktúra különleges járművei között kitüntetett szerepet élveznek a Toyoták, amelyeket kétféle védelmi szinten (VR7 és VR9) gyártanak.
Mindkét modell megrendelhető dízel- és benzinmotorral. Előbbi a jól ismert 4.5 literes, V8-as, 232 lóerővel és 615 Nm forgatónyomatékkal, utóbbi 234 lóerős, 460 Nm nyomatékú, 4.6 V8-as. Az 5,1 méter hosszú óriás saját tömege kiviteltől függően 5,4-5,7 tonna, hasznos teherbírásuk 900-1200 kilogramm. Az állandó összkerékhajtás, a felező és a kézzel reteszelhető központi differenciálzár megmaradt, így a jármű úttalan utakon is hatásosan óvja a gondjaira bízott személyeket vagy vagyontárgyakat.
Persze van, hogy még ez is kevés – ezekre az esetekre fejlesztették ki a szintén VR9-es golyóállóságú ASV Survivor modellt. Egyedi felépítményéből adódó brutális megjelenése ellenére voltaképpen ez az ésszerűbb verzió a kettő közül: a torkos V8-asok helyett kisebb dízel- (286 LE, 650 Nm) vagy benzinmotor (288 LE, 445 Nm) hajtja, cserébe hatótávolsága eléri a 600 kilométert. Az autó képes 80 százalékos emelkedőt leküzdeni, a rézsűszög 45 százalékos, így a terepalkalmasság nem kérdés.
A vicc azonban az, hogy a kényelem sem: az autóhoz igény szerint rendelhető bőrkárpitozás, különálló második sori ülések vagy hűtőszekrény – és persze az elsődleges védelmi funkciókhoz szorosabban hozzá tartozó defektmentes abroncsok, valamint külső és belső kommunikációs rendszer is.
képek: www.achleitner.com