A legfontosabb tények az új Mercedes-Benz GLC Coupéról röviden
Külső kialakítás: Az általános vizuális megjelenést a sportos kupé sziluett határozza meg. Első pillantásra az elegancia, a dinamizmus és az offroad kaland érzetét kelti. További jellemző elemek a szimulált krómozott alsó védőburkolat, a feketére festett tetősínek és az opcionális futódeszkák. Az új kontúros oldalélek modellspecifikus kijelentést tesznek. A fényszórók finoman kapcsolódnak a hűtőrácshoz, kiemelve a jármű sportos, izmos megjelenését. Az opcionális DIGITAL LIGHT-val kombinálva nappali vezetési ellipszisekkel rendelkeznek. További látványosság a Mercedes-Benz mintájú hűtőrács (standard).
Belső kialakítás: A GLC Coupé belseje a sportosságot a kortárs stílussal ötvözi: a műszerfal vízszintesen két részre van osztva, nagyvonalú díszítőfelületek és a felettük lebegni látszó, álló formátumú központi kijelző. Az avantgárd üléskialakítás és az ajtólapok kiemelik a belső tér kiváló minőségét.
Zajkomfort: Az új GLC Coupé kellemesen csendes jármű, nyugodt hangzásvilággal, valamint alacsony gördülési és szélzajjal. Ebből a szempontból még elődje magas színvonalát is meghaladja. Összességében az akusztikai intézkedések nagy szerepet játszanak a Mercedes-Benz szinonimájaként szolgáló „üdvözöljük itthon” légkör mögött.
MBUX: Az infotainment rendszer két nagy kijelzőt és teljes képernyős navigációt kínál.
Kezelési kényelem: A Hey Mercedes hangsegéd még jobban reagál, optimalizált tanulási képességekkel. Az MBUX Smart Home funkció a GLC Coupé-t a hálózatba kapcsolt otthon mobil vezérlőközpontjává varázsolja. Az MBUX Voice Assistant most egy új Mercedes me szolgáltatással – a „Tourguide” akusztikus útikalauzsal – bővült.
Szórakozás: Az MBUX teljes mértékben integrálja az összes főbb zenei streaming szolgáltatót, beleértve a személyes preferenciákat és beállításokat. Az opcionális Burmester® térhatású hangrendszer 15 prémium hangszórót és 710 watt összteljesítményt kínál.
Hajtásrendszerek: A SUV-hoz hasonlóan az új GLC Coupé is szisztematikusan villamosításra készült. A motorprogram négyhengeres benzin- és dízelegységeket tartalmaz, mindig villanymotorral kombinálva. Ezek közül négy enyhe hibrid egység integrált második generációs indító-generátorral (ISG). Három további motorváltozat plug-in hibrid egységek. Az összes plug-in hibrid elektromos hatótávolsága meghaladja a 100 kilométert (WLTP).
Elektromosabb, mint valaha: A valós világ igényeinek megfelelő elektromos hatótávnak köszönhetően a napi távolságok általában teljesen elektromosan megtehetők. A továbbfejlesztett hibrid vezetési program az útvonal legmegfelelőbb szakaszaira tartja fenn az elektromos vezetési módot. Az elektromos vezetést például a városi utakon előnyben részesítik.
Kényelem és mozgékonyság: Az új GLC Coupé alapfelszereltsége a sportfelfüggesztés és a változtatható áttételű kormányzás. További komponensek az új, négylengőkaros első tengelyrendszer és a többlengőkaros független hátsó felfüggesztés, a hátsó rögzítőrúddal. Ez kiegyenlíti az oldalirányú erőket, ami stabilizálja a kezelési jellemzőket. Az AIRMATIC légrugózás változtathatóan állítható csillapítással rendelkezik a kompresszió és a visszapattanás érdekében.
Agilis és biztonságos: Az agilitás és a kezelhetőség stabilitása az opcionális hátsó tengely kormányzásával, az első tengely közvetlenebb kormányzási arányával párosul. A hátsó tengely kormányszöge akár 4,5°. Ez 90 centiméterrel, 10,9 méterrel csökkenti a fordulókört.
Erős teljesítmény közúton és terepen egyaránt: A GLC Coupé jelentősen javította az útviszonyokat és a terepviszonyokat a kedvezőtlen időjárási viszonyokhoz és a fémezetlen utakon. Ezek közé tartozik az egyszerűsített kezelés az off-road képernyő használatával, a tisztább információ az „átlátszó motorháztetőnek” és az opcionális 360°-os kamerával együtt, valamint a kimagasló tapadási és kezelési biztonság a továbbfejlesztett vezérlőrendszereknek köszönhetően. A plug-in hibridekkel teljesen elektromos terepvezetés lehetséges.
Szélállóság: Az aerodinamikailag legkedvezőbb konfigurációban a GLC Coupé minimális légellenállási együtthatója mindössze Cd = 0,27. Ezzel három századdal jobb, mint elődje (Cd = 0,30).
Asszisztens rendszerek: A Driving Assistance Plus csomag legújabb generációja további és továbbfejlesztett funkciókat tartalmaz, köztük az Active Distance Assist DISTRONIC, az Active Steering Assist és a Traffic Sign Assist. További funkciók a 360°-os kamerával és „átlátszó motorháztetővel” ellátott parkolócsomag, a Memory Parking Assist és a Trailer Maneuvering Assist.
DIGITÁLIS VILÁGÍTÁS: Ez a fényszórótechnológia (opcionális) kiváló fényt és olyan kiegészítő funkciókat biztosít, mint a kiegészítő jelzések és figyelmeztető szimbólumok opcionális kivetítése az útra.
Kényelmi szempontok: A továbbfejlesztett alkatrészek és rendszerek közé tartozik többek között az ENERGIZÁLÓ LEVEGŐSZABÁLYOZÁS, az AIR-BALANCE, a GUARD 360° és a környezeti világítás. Az új panorámatető 6 cm-rel hosszabb, mint a GLC SUV-ban. Az ENERGIZING Comfort Plus csomaghoz tartozó opcionális többkontúrú ülés most kibővített masszázsfunkciókkal rendelkezik.
Vontatójármű: Az új pótkocsi menü és a vontatási útvonaltervező biztonságosabbá és kellemesebbé teszi a vontatójármű kezelését. Ráadásul a 4MATIC összkerékhajtás kiváló tapadást biztosít bármilyen felületen.