A legfrissebb hírek a GLE-ről és a GLE Coupéról (2.0)
Az MBUX legújabb generációja: intuitívan kezelhető és tanulásra képes
Az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer második generációjával a GLE és a GLE Coupé is naprakészek. A jármű belseje még digitálisabbá és intelligensebbé válik, mivel a hardver és a szoftver egyaránt nagyot lépett előre: számos jármű- és kényelmi funkció vezérelhető az LCD-képernyőkön, ragyogó megjelenítési nézetben. Megmaradt a vezető és a központi kijelző mérete, amelyek mindegyike 12,3 hüvelykes. A központi kijelző közvetlenül és kényelmesen kezelhető érintőképernyőként. Az Apple Car Play és az Android Auto már vezeték nélkül is elérhető.
A vezető és a központi kijelzők holisztikus, esztétikus élményt nyújtanak. Strukturáltan és egyértelműen meghatározott módon jelenítik meg az információkat. A megjelenés összesen három megjelenítési stílussal (klasszikus, sportos, diszkrét) és négy üzemmóddal (navigáció, asszisztens, szerviz, off-road) tehető személyre.
Hé, Mercedes: az egyre élesebb hangasszisztens
A „Hey Mercedes” hangasszisztens interaktívabbá és tanulásra képessé válik azáltal, hogy aktiválja az online szolgáltatásokat a Mercedes me App alkalmazásban. Sőt, az utasok a „Hey Mercedes” aktiváló kulcsszó nélkül is végrehajthatnak bizonyos műveleteket. Ilyen például a telefonhívás. A Hey Mercedes a „Súgó” parancs hallatán elmagyarázza a jármű funkcióit is, és segítséget nyújt, ha megkérdezik, hogyan lehet Bluetooth-on keresztül csatlakoztatni egy okostelefont, vagy hol található például az elsősegély-készlet. Hé, a Mercedes még az utasok helyzetét is felismeri. Ezenkívül a jármű egyéb funkciói, például a belső világítás vagy a redőnyök most hangutasítással vezérelhetők.
Intelligens otthon: működési kényelem távolról
Az MBUX Smart Home funkcióval6 a GLE SUV és a GLE Coupé az otthonok mobil vezérlőközpontjává válik. Mivel az intelligens otthon a WLAN-ra vonatkozik, az érzékelők és aktuátorok egyre intelligensebbé és kommunikatívabbá teszik az otthont: a hőmérséklet és a világítás, a redőnyök és az elektromos készülékek távolról felügyelhetők és vezérelhetők. A mozgásérzékelők és az ablakérintkezők tájékoztatják a felhasználót az üdvözlő vagy nem kívánt látogatókról.
– Hé, Mercedes, van valaki most az otthonomban? – Megnéztem. Az utolsó mozgást egy órával ezelőtt észlelték a konyhában. Ez lehetővé teszi, hogy az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) Voice Assistant segítségével beszélgetések folyjanak az utasok és a Smart Home között. Az MBUX Smart Home funkció számos eszközt támogat a nagyobb Smart Home szolgáltatóktól. Megcímezhet lámpákat, aljzatokat, termosztátokat, redőnyöket és redőnyöket, mozgásérzékelőket és ajtó- vagy ablakérintkezőket, valamint hőmérséklet-érzékelőket. Ily módon az MBUX-ba integrált Smart Home segíthet csökkenteni az otthoni energiafogyasztást.
„Over-the-air” (OTA) frissítések: a legújabb szoftver
Amint a GLE vagy a GLE Coupé új szoftverfrissítése elérhetővé válik a Mercedes-Benztől, megjelenik egy üzenet az MBUX-ban. A frissítés letöltése és telepítése a háttérben történik. A felhasználónak ezt követően ismét kifejezetten el kell fogadnia a frissítés aktiválását. Új funkciók a már eladott járművekre is feltölthetők vezeték nélküli frissítéssel. Az adatok továbbításában a Mercedes-Benz a magas biztonsági színvonal miatt mobilkommunikációs technológiát és a járműbe telepített kommunikációs modult használja.
A járműfelhasználók a Mercedes me Store új funkciókkal, például zenei streaming szolgáltatásokkal vagy az In-Car-Office szolgáltatással is javíthatják felhasználói élményüket. Az előfizetési szolgáltatások közvetlenül online is megújíthatók vagy újonnan hozzáadhatók a Mercedes me Store-on keresztül.
Erőátvitel: szisztematikus villamosítás
A 48 voltos technológiával felszerelt enyhe hibrideknek és az integrált indítógenerátornak, valamint a konnektorról tölthető hibrideknek köszönhetően a GLE SUV és a GLE Coupé immár mindenhol villamosított. A plug-in hibrideket a legújabb, negyedik generációra frissítették.
A konnektorról tölthető hibridek állandó gerjesztésű, 100 kW-os szinkrongéppel rendelkeznek, és akár 280 kW-os rendszerteljesítményt, valamint akár 750 Nm-es rendszernyomatékot is kínálnak. A WLTP szerint enyhén, akár 109 kilométerre7 megnövelt elektromos hatótávval a legtöbb mindennapi utazás tisztán elektromosan teljesíthető. A továbbfejlesztett hibrid hajtásprogram biztosítja az elektromos vezetési módot az útvonal legmegfelelőbb szakaszaihoz. A városi útvonalakon például a GLE az elektromos vezetést részesíti előnyben. Az Off-Road vezetési programnak köszönhetően a konnektorról tölthető hibridek mostantól terepen is elektromosan közlekedhetnek.
A hálózatról tölthető hibrid modellek fedélzetén mostantól egy 11 kW-os töltő található a háztartási váltóáramú hálózatról vagy a háromfázisú fali dobozról való töltéshez. Ezen kívül külön kérésre egy 60 kW-os DC gyorstöltő is elérhető.
A legtöbb modell nagyobb teljesítményű, mint az előző verziók. A legnagyobb növekedés 30 kW-tal a GLE 400 e 4MATIC esetében (a GLE adatai: Kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott (WLTP): 1,1-1,0 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott (WLTP): 25-23 g/ km, vegyes fogyasztás, súlyozott (WLTP): 27,3-26,2 kWh/100 km)8.