A legmagasabb szintű aktív és passzív biztonság a vadonatúj UX-ban
A vadonatú, sok vásárló számára nem csak az első Lexust, de az első luxusautót is jelentő Lexus UX a márkára jellemző kifinomult luxust és magas szintű biztonságot merész formaelemekkel és ultrahatékony új hajtásláncokkal kombinálja. Az új padlólemez a többek között a fokozott biztonságot szolgáló kimagasló karosszériamerevséget és alacsony súlypont révén különleges agilitást tesz majd lehetővé, amelyet az aktív biztonsági rendszerek egyedülállóan széles tárháza egészít ki, így lesz a kategória legbiztonságosabb SUV-ja a vadonatúj Lexus UX.
A Lexus remek kombinációval oldotta meg az UX agilitását és komfortos, csendes futását, ami különösen fontos a városban közlekedő tulajdonosok számára. Ennek az egyensúlynak a megteremtésében kulcsfontosságú szerep hárul az UX megalkotásánál használt globális GA-C platformra is. A nagy szakítószilárdságú acélok, a különleges ragasztásos és lézerhegesztéses technológiák széleskörű használata rendkívül merev struktúrát eredményez, amely alapvető fontosságú a dinamikus kezelhetőség és a kényeztető menetkomfort szempontjából. Az oldalajtóknál, a sárvédőknél és a gépháztetőnél használt alumíniumnak, a csomagtérajtónál bevetett kompozit műanyagnak köszönhetően, kategóriájában messze az UX-é a legalacsonyabb súlypont (594 mm). Ennek eredményeként az autó menet közben biztonságos, finoman rugózik, és leginkább egy alacsonyabb építésű, dinamikus ferdehátúhoz hasonló vezetési élményt nyújt.
Mind a MacPherson szerkezetű első, mind a hosszlengőkaros multilink hátsó felfüggesztést külön segédkeretre szerelték, és úgy állították be, hogy városban is kellő agilitást, ugyanakkor elengedhetetlen komfortot is biztosítson. Ennek érdekében a tervezők olyan apró, ám fontos részletekre is figyelmet fordítottak, mint az olaj és a tömítések minősége, valamint a lengéscsillapítók, amelyek mind pozitív hatással vannak az utazás minőségére. Az UX elektromos szervokormányának új, kompakt kormányoszlopába nagyobb átmérőjű tengely került, ami gyors, azonnali kormányreakciókat és közvetlen kormányzási érzetet biztosít. Az aktív kanyarodást segítő asszisztens (ACA) együtt dolgozik a járműstabilitás-vezérléssel (VSC), és kanyarban, az ívbelső kerekek lassításával csökkenti a jármű alulkormányzottságát, segítve a vezetőt, hogy a kívánt nyomvonalon stabilan, a lehető legnagyobb biztonságban haladhasson.
Az aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerek egyedülállóan széles tárháza
Minden UX modellben nyolc légzsák vigyáz az utasokra: első frontlégzsákok, térdlégzsákok a vezetőnek és az első utasnak, első oldallégzsákok, valamint első-hátsó függönylégzsákok. A Lexus Safety System+ csomag tartalmazza az adaptív sebességtartó automatikát, a gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített ütközést megelőző rendszert (PCS), a kormányzási rásegítéssel és sávelhagyásra figyelmeztetéssel kiegészített sávtartó asszisztenst, a jelzőtábla-felismerő rendszert (RSA), az adaptív fényszórót (AHS) és az automatikus távolsági fényt (AHB) is. Az ütközést megelőző rendszer (PCS) együttműködik az adaptív sebességtartóval, és akkor üzemkész, ha az UX előtt haladó járművek sebessége 10-180 km/h közötti. Az adaptív sebességtartó automatika a jelzőtábla-felismerő (RSA) jelei alapján a sebességkorlátozásokhoz is képes igazodni. Az ütközést megelőző rendszer (PCS) kamerája rossz fényviszonyok között is képes felismerni a gyalogosokat, a radaros rendszert pedig úgy módosították, hogy bármilyen napszakban észlelni tudja a kerékpárosokat. (Azokon a piacokon, ahol a PCS nem érhető el, az UX hagyományos sebességtartó automatikával kapható). Az UX képes alacsony sebességű járműkövetésre, beleértve a városi dugókban való araszolást, 30 km/h-s sebességig. Így az UX vezetője nyugodtabban és biztonságosabban közlekedhet olyan forgalmi helyzetekben, amelyek mások számára idegesítők és fokozzák a stresszt. A sávkövető asszisztens (LTA) az elektromos szervokormány villanymotorjával segít a vezetőnek a sáv közepén tartani az autót. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer nemcsak a felfestett, általában fehér vagy sárga színű útburkolati jelzések alapján tájékozódik, hanem az út két szélét is felismeri. A parkolássegítő rendszer az oldalról keresztben érkezőkre, és az UX előtt és mögött álló járművekre figyel, méghozzá minden eddiginél kifinomultabban és érzékenyebben. A parkolást a középkonzolon megjelenő képpel és hangjelzéssel is segíti. A rendszer a gázt és a féket is kezeli, ugyanakkor hangjelzésekkel is segíti a parkolást.