A legújabb Honda CMX500 Rebel váza és futóműve 

  • Alacsony, acélcsövekből összeállított váz és optimalizált kormányhelyzet
  • Engedékeny, lágyan hangolt első-hátsó futómű, nitrogéngázzal töltött lengéscsillapítók, átformált felütközésgátlók
  • 130/90-16, illetve 150/80-16 méretű első és hátsó abroncs

Az alacsony és hihetetlenül karcsú Rebelnek látványos, acélból készülő csőváz ad alapot, amelyhez három ponton rögzítették az erőforrást. A szerkezet egyik érdekessége az innovatív hátsó „hurok”, ami elkülöníti – a 2025-re vastagabb párnázattal ellátott – ülést a speciális felületű fém sárvédőtől. A csavarokkal felfogatott, öntött, alumínium segédváz könnyedén leszerelhető, így utólag is szabadon változtatható a motor megjelenése. 

Bárhogy is, az ülésmagasság csupán 690 mm, a tengelytáv 1490 mm, az utánfutás 110 mm, a villaszöget pedig 30°-ban határozták meg, hogy kiváló legyen az úttartás és semleges a kormányzás. Ráadásként a természetes és kényelmes üléspozíció érdekében a lábtartókat középmagasra tették, a kormányt pedig úgy helyezték át a 2025-ös modellévre, hogy még pihentetőbb lehessen a pilóta testtartása. 

Az egymástól 230 mm-re helyezett, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok merevség, kezelhetőség, komfort és megjelenés terén is a maximumot hozzák. Előfeszítésüket és a hidraulikafolyadék-mennyiséget úgy határozták meg, hogy kifinomultan, a stílusnak megfelelően csillapítsák az úthibákat. Hátul 45 mm átmérőjű acélcsövekből összeállított lengővilla jelenti a felfüggesztés bázisát. Ehhez kapcsolódnak az átformált felütközésgátló gumikkal ellátott, ilyenformán még lágyabban működő rugóstagok, melyek előfeszítése öt lépésben állítható. 

A Honda mérnökei a kerekeket illetően sem ismertek kompromisszumot. A modern, öntött alumíniumfelniken 130/90 R16, illetve 150/80 R16 méretű abroncsok feszülnek, a hatékony lassítást pedig 296 milliméter átmérőjű első tárcsafékre bízták. Az első féknyereg két-, a hátsó egydugattyús. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!