A legújabb Honda NT1100  stílusa és felszereltsége

25YM Honda NT1100

  • Új, agresszívabb kinézetű, átdolgozott idomzat, öt fokozatban, egy kézzel állítható szélvédővel és hosszabb első sárvédővel
  • Új, nappali menetfénnyel (DRL) kiegészített, LED-es fényszóró
  • Megnövelt szállítókapacitású oldaldobozok, melyekbe zárt sisak is befér
  • A markolatfűtés, a középállvány, valamint az USB-csatlakozó és a szivargyújtó az alapfelszereltség része, akárcsak a 6,5 hüvelykes képátlójú, okostelefon-csatlakozásra képes, TFT-műszeregység

Az NT1100-at annak jegyében tervezték, hogy sportos, fürge, zsúfolt nagyvárosokban is otthonosan mozgó motorkerékpár legyen, ugyanakkor üléshelyzete és időjárás-védelme hosszú, egésznapos túrákra is alkalmassá tegye. A motor nyergéből körbetekintve egyértelműen látszik, hogy a „fedélzeten” minden egyes részlet a vezető és az utas kényelmét szolgálja. 

A 2025-ös változat ezekre a pozitív jellemzőkre épít, frissítésénél pedig a kényelem és a praktikum még magasabb szintjét kívánták elérni a mérnökök. Modernebb lett a formavilág is, de maradt a „lendületesen letisztult” stílus és a karaktert kihangsúlyozó, egyszerű, mégis látványos idomzat, melynek központi eleme a jellegzetes, térhatású felső burkolat. Ez utóbbi részben lebomlani képes Durabio alapanyagból készül, és úgy alakították, hogy kisebb legyen az orr-rész és jobban igazodjon a karcsúbbá tett farokidomhoz. Persze a karcsú felépítés nem csak azt szolgálja, hogy a motor magára vonzza a tekintetet – ez a kialakítás nagyban fokozza a használati értéket és a vezetési élményt is. 

A kettős, vetítőlencsés LED-fényszórót nappali menetfénnyel és integrált irányjelzővel látták el. A tompított és a távolsági fény kontrasztja afféle rejtett szemnek tűnik. Minden egyéb világítás LED. Az alapáras alsó és felső légterelő is hatékonyan óvja a vezető karját és altestét a széltől, illetve az időjárás viszontagságaitól. 

Hatékonyan oltalmazza az utasokat az áttervezett szélvédő is, melynek legfőbb előnye, hogy immáron egy kézzel, a nyeregből állítható. Magasságát és dőlésszögét öt fokozatban határozhatja meg a pilóta, teljes mozgási tartománya 167 mm. Alacsonyra helyezve friss szellőt enged a vezető vállára, legmagasabb helyzetben viszont a sisak fölé tereli a menetszelet. 

Hogy a pilóta és az utas védve legyen a sártól és a víztől, az első sárvédő hátsó részét megtoldották egy 150 mm-es, gumit takaró fröcskölésgátlóval. Az átrajzolt körvonalú, új idomzat szinte teljesen körül öleli a pilótát, aki széles, vastagon párnázott, a korábbinál 20 százalékkal nagyobb, ámde a lábletételt nem akadályozó nyeregben foglalhat helyet. Ráadásként magát a szivacsot is optimalizálták, hogy két fő is fejedelmi kényelemben utazhasson az NT1100-on. Az ülésmagasság 820 mm maradt, az utas jó fogású kapaszkodóját a hátsó csomagrögzítő konzolba integrálták a tervezők. 

Hogy az oldaldobozok minél nagyobbak lehessenek, a kipufogódobot alacsonyra helyezték. Ezzel sikerült tovább fokozni az alapfelszereltség részeként kínált tárolók szállítókapacitását: a 2025-ös változaton 25 mm-rel mélyebbek a – korábbival azonos felfogatási rendszerű – dobozok. A változások eredményeként a 33 literes bal oldali doboz űrmérete 37, a jobb oldalié pedig 32-ről 36 literre nőtt, így mindkettőbe befér egy teljes értékű, zárt bukósisak. 

A motor nagy fényerejű, 6,5″-os, érintőképernyős TFT-műszeregysége 3 üzemmódban használható: GOLD állásban minden lényeges információ megjelenik, SILVER-re váltva letisztultabb lesz a kijelző és a sebességmérő-fordulatszámmérő párosa uralja a képet, míg BRONZE-ra kapcsolva a fordulatszámmérő válik a leghangsúlyosabb elemmé. Ezen túlmenően személyre szabható a TFT háttérszíne is, az alapértelmezett beállítás mellett választhatunk egyszerű fehér vagy fekete hátteret is. A műszer Apple CarPlay®- és Android Auto®-funkciójának, továbbá Bluetooth-kapcsolatának köszönhetően okostelefonunk szolgáltatásai a TFT-kijelzőn keresztül is elérhetőek. 

Az NT1100 tömegének csökkentése érdekében kiváló minőségű lítiumion akkumulátor (SKYRICH HJ13L) mellett döntött a Honda,  ami 2,5 kg-mal könnyebb elődjénél. A prémiumszintű alapfelszereltséget nappali menetfénnyel (Daytime Running Lights, DRL) kiegészített LED-világítás, önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal, ESS) teszi teljessé. Emellett a vezető és utasa kényelmét szolgálja az alapáras USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány is.

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett a Honda NT1100 >>>

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!