A Lexus bemutatta az RX legújabb generációját
A luxus szabadidóautó szegmens úttörőjének és egyben a világ legkelendőbb luxus SUV-jának számító RX az elmúlt években a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autóiról ismert Lexus legfontosabb, világszinten legnagyobb darabszámban értékesített modelljévé vált, most pedig még magasabbra tör. Az elegáns, dinamikus külső gyakorlatias belső teret rejt, amelyhez fokozott stabilitás és még lineárisabb kormányzás társul az RX-től megszokott kényelem mellett. A Lexus nem titkoltam megcélozta a szegmensvezető biztonságot is a világelső BladeScan Type AHS és a legújabb Lexus Safety System + által. A Lexus zászlóshajó SUV-ja emellett Apple CarPlay és Android Auto kapcsolódási lehetőséget kínál, amit érintőképernyős és érintőpados megoldások egészítenek ki.
A Lexus RX a legnagyobb darabszámban értékesített luxuskategóriájú hibrid szabadidőautó a világon és minden idők legkelendőbb Lexus-modellje, amely európai premier június 30-án a Chantilly Arts & Elegance Richard Mille rendezvényen tartja. A mai napon a Lexus fellebbentette a fátylat az új RX luxus szabadidőautóról, vagyis annak a modellnek a továbbfejlesztett változatáról, amely kulcsszerepet töltött be a márka életében, hiszen 1998-as bemutatkozásakor hozzájárult a luxus városi szabadidőautók szegmensének megteremtéséhez. A tervek szerint 2019 őszétől forgalomba kerülő új RX hűen tükrözi a Lexus folyamatos elkötelezettségét, hogy méltó maradjon úttörő szerepéhez a luxuskategóriájú SUV-k szegmensében. Az új RX továbbra is erőteljes és sportos kiállású, ám a dizájnerek láthatóan átrajzolták a karosszéria elejétől a végéig futó vonalat, így az autó összképe kivételes összhangot sugall. Az eredmény: elegáns és dinamikus külső, amely a Lexus új formanyelvét hangsúlyozza. Vezetési tulajdonságok tekintetében (az LC és LS kupé, illetve szedán nyomdokain haladva) az RX-et is a Lexusra jellemző lenyűgöző menetteljesítmények jellemzik. Ehhez a mérnökök az autó minden részét a legalaposabb vizsgálatnak vetették alá, majd javítottak a karosszéria szilárdságán és a felfüggesztésen, de újak a lengéscsillapítók és fékrendszer központi elemei is. Így született meg ez a precízen és könnyedén kezelhető autó, amely mindig hajszálpontosan a vezetője által kijelölt nyomvonalon halad. Mindemellett az új RX-et világelső BladeScan Type AHS adaptív fényszórókkal és a legújabb generációs Lexus Safety System + biztonsági rendszerrel is felszerelték.
ELEGÁNS, DINAMIKUS KÜLSŐ, GYAKORLATIAS BELSŐ
Az újratervezett első és hátsó lökhárítóknak köszönhetően a karosszéria elejétől a végéig futó vonalak kecsesen folynak egymásba, fokozva ezzel az RX lendületes megjelenését. A küszöböket egyenes vonal köti a hűtőmaszk aljához, ami az erő és a stabilitás határozott érzetét kelti. A tervezők a hátsó lökhárító alsó részét a hátsó sárvédőhöz illesztették, amely a hátsó oszlop alsó részén összeolvad az ablakok rajzolatával, kivételesen elegáns és erőteljes külsőt kölcsönözve a hátsó résznek. Emellett az autó szélességét erősen hangsúlyozó elemek – például a kipufogó vagy az alsó védőlemez – a hátsó rész sportos és agresszív megjelenéséhez is hozzájárulnak.A Lexust fémjelző orsó alakú hűtőmaszk L-formákból képzett hálómintáját tovább árnyalták, új kerete pedig az első lökhárítók oldalába futva egységes profilt eredményez. Az új, karcsú fényszórók ’éles’ karakterrel ruházzák fel az orr-részt, a hátsó fények pedig L-alakba rendeződnek. Az RX L modell harmadik üléssora kétállású, így még nagyobb lehet a lábtér, ha kell, emellett az RX L második üléssora pilótaüléseket kapott, így a harmadik sor lábtere 95 mm-rel nagyobb, amitől az utastér a hátsó sorban ülők számára is tágasabb és kényelmesebb.
FOKOZOTT STABILITÁS ÉS LINEÁRISABB KORMÁNYZÁS AZ RX ALAPVETŐ KÉNYELME MELLETT
A vezetési élményt fokozó fejlesztések közül kiemelt fontosságú a felfüggesztés módosítása és a korábbinál merevebb karosszéria. Takeaki Kato, a Lexus főmérnökének szándéka az volt, hogy a könnyen kezelhető modell magával ragadó vezetési élményt nyújtson, ezért a mérnökcsapat szorosan együttműködött a gyártástervezőkkel. Az autón több helyen is alkalmaztak lézeres csavarhegesztést (LSW) és ponthegesztést, valamint a korábbinál nagyobb mennyiségben használtak nagy szilárdságú ragasztást (4,2 m hosszon a stratégiailag fontos helyeken). A kanyarstabilizátorok merevebbek (üregesek és 1 milliméterrel szélesebbek lettek), a kerékagyak pedig erősebbek a korábbiaknál, ami eleve javítja a kormányzási pontosságot. Az új RX-et aktív kanyarodássegítő asszisztenssel (ACA) is felszerelték, ami csökkenti az alulkormányzottságot, amikor a vezető a kanyar közepén gyorsítani kezd; emellett pedig jóval finomabbra hangolták az elektromos szervokormányt. Mindezek meglehetősen lineáris kormányzási érzetet eredményeznek, és segítik a vezetőt, hogy minden körülmények között a kívánt nyomvonalon maradjon. Az RX újratervezett lengéscsillapítóiba épített FCD (Friction Control Device) 1 az útfelszín apró egyenetlenségeiből adódó nagyfrekvenciás rezgéseket tompítja. A lengéscsillapítók emellett hatásosan csökkentik a kanyarodási oldaldőlést, és javítják a kormányzási pontosságot is.