A Lexus bemutatta az RX legújabb generációját

SZEGMENSVEZETŐ BIZTONSÁG ÉS KÉNYELEM A VILÁGELSŐ BLADESCAN TYPE AHS ÉS A LEGÚJABB LEXUS SAFETY SYSTEM+ SEGÍTSÉGÉVEL

BladeScan Type AHS

A Lexus úttörő az autóipari világítástechnikában: elsőként szerelte fel járműveit LED fényszórókkal és adaptív távolsági fényszórókkal (AHS), amelyek a szembejövő forgalomhoz alkalmazkodva növelik a biztonságot. Az új RX most szintén világelső technológiával jelentkezik: ez a BladeScan Type AHS, aminek lényege, hogy a LED forrásból eredő fény két, nagy sebességgel forgó tükörpengére vetül, majd egy lencsén át világítja meg az úttestet. Miközben úgy tűnik, hogy a fény nem mozog, a BladeScan Type AHS pontosan szabályozza a fény eloszlását úgy, hogy a tükörpengék forgását és a LED fényszórók ki-és bekapcsolását is szinkronizálja. Mivel a rendszer könnyebben ki tudja terjeszteni a fényszóró hatótávolságát, olyan pontokat is meg tud világítani, amelyek a hagyományos rendszerekkel nehezen láthatók. Ilyen például az útpadka, ezért a vezető jóval hamarabb felismeri a gyalogosokat és a közúti jelzőtáblákat anélkül, hogy a más járművezetőket, vagy az ellenkező irányba haladókat vakítaná. Az éjszakai gyalogosfelismerés hatótávja menetirányban a korábbi 32 méterről 56 méterre nőtt.

Lexus Safety System +

Az új RX megkapta a Lexus Safety System + legfrissebb változatát, ami fejlett biztonsági és baleset-megelőzési technológiákat tartalmaz. A Lexus Safety System + főbb elemei:

  • Az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) nappal a kerékpárosok, gyenge fényviszonyok mellett pedig a gyalogosok felismerésében segít beltéri kamerájával és hűtőmaszk mögé épített milliméter-hullámhosszú radarjával.
  • A dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automata (DRCC) és a sávkövető asszisztens (LTA) együtt könnyebbé és biztosabbá teszi a sávtartást. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy a jármű kisodródik a sávból, az LTA látható figyelmeztetéssel és hangjelzéssel, vagy a kormánykerék rezgésével (esetleg apró kormányzási beavatkozásokkal) hívja fel a vezető figyelmét.
  • A jelzőtábla-felismerés (RSA) kamera és a navigációs térképek segítségével szerez információt, amit a head-up kijelzőn (HUD) és a multiinformációs kijelzőn is megjelenít. Ezzel jelentősen csökken annak az esélye, hogy a vezető figyelmen kívül hagy egy-egy jelzőtáblát.

KAPCSOLÓDÁSI TECHNOLÓGIÁK APPLE CARPLAY ÉS ANDROID AUTO FUNKCIÓVAL, VALAMINT ÉRINTŐKÉPERNYŐS ÉS ÉRINTŐPADOS OPCIÓKKAL

Az RX új érintőképernyős kijelzőt kapott a Lexus számára tervezett érintésérzékelő Remote Touch Interface (RTI) mellé (amely kontroller kialakítás helyett mostantól érintőpados). Az utastér kialakításánál messzemenőkig figyelembe vették az okostelefon-használatot, új a telefontartó, az USB port, és adottak a kapcsolódási lehetőségek is (Apple CarPlay és Android Auto). A hangvezérlés az Apple Siri vagy a Google Assistant rendszer révén a telefonon keresztül is működik. Hasonlóképpen, a vezető választhat a Lexus navigációja és az okostelefonos rendszerek használata között.

1 A lengéscsillapítók szerkezete gumit is tartalmaz, így azokat a magas frekvenciájú rezgéseket is képesek csillapítani, amelyeket a pusztán olajos megoldással nem lehet.