A Lexus LBX külső formavilága

A LEXUS ÚJ IDENTITÁSA

Tervezőinknek a Lexusnál az volt a céljuk, hogy egy olyan autót alkossanak, amelynek karaktere inkább lazaságot közvetít, mint túlzott eleganciát, miközben olyan autentikus, könnyed stílust testesít meg, amelyhez az emberek azonnal vonzódni kezdenek.

Formai szempontból a legjelentősebb pont az új frontkialakítás, amely „megtöri” a márkánk elmúlt évtizedét meghatározó orsó formájú hűtőrácsot, és új korszakba vezeti a Lexust.

Koichi Suga, a Lexus Design vezérigazgatója elmagyarázta, mi történt: „Megbontottuk az orsó formájú hűtőrácsot, hogy helyet adjunk egy új dizájnelemnek. Sikerült létrehoznunk egy új arculatot, amely teljesen különbözik a korábbiaktól, mégis azonnal azonosítható a Lexus márkával.”

A hűtőrácsot egy trapéz formában egységesítették, amely egy a motorháztető éle alatt végigfutó, a látványos fényszóróegységeket összekötő keskeny nyílás alatt helyezkedik el. Ez a formai megoldás a Lexus „Resolute Look” örökségére épül, ami a 2003-as LF-S koncepcióautón mutatkozott be, és a 2000-es évek elejétől a Lexus sorozatgyártású modelljeinek jellegzetes stílusjegyévé vált.

Az élek és keret nélküli hűtőrács egyben megadja az LBX orsó formájú karosszériájának alapjait is, hozzájárulva az autó erőteljes, dinamikus kiállásához. Aerodinamikailag is hatékony, segítve a könnyed légáramlást az autó körül. Az új fényszórókialakítás a kétfunkciós, nappali menetfényeket és irányjelzőket egyesítő egységekkel erőteljes vizuális megjelenést kölcsönöz. Ezzel az új elrendezéssel a lámpák grafikájának jellegzetes L-alakja úgy módosult, hogy a sarkos része inkább kifelé nézzen, mint befelé, így irányjelzőként funkcionálva a megfelelő irányba mutasson.

A Lexus Next Chapter formanyelv elveit követve az autó identitása és arányai az általa nyújtott vezetési élményben gyökereznek. Az első oszlopok hátra lettek húzva, így az utastér kompaktnak, a motorháztető pedig hosszabbnak tűnik a sportos profil érdekében. A kiszélesedő kerékjárati ívek az erőt fejezik ki, és kiemelik a nagy (18”) keréktárcsákat és abroncsokat, míg a rövid túlnyúlások és a hátsó ajtók körüli lemezek merész kialakítása sportos, dinamikus kiállást eredményeznek.

Az autó hátulja is erős kiállást sugall. A rendszámtábla le lett tolva egészen a lökhárítóig, így a hátsó ajtón lévő LEXUS felirat látványosabb lett a csomagtérajtó letisztult felületén. Hasonlóképpen, a Lexus jellegzetes L-alakú fénycsíkjának legújabb verziója is hatásosabb megjelenést kölcsönöz, miközben az irányjelzők és a tolatólámpák a háttérbe húzódnak, amikor éppen nem világítanak.

Az LBX 4190 mm hosszú, 1825 mm széles és 1545 mm magas, tengelytávja pedig 2580 mm.

Az alacsonyra húzott motorháztető, a karosszériával egy szintben lévő övvonal, a hátsó tetőlégterelő és a precíz fényszórókialakítás javítja az aerodinamikát, valamint hozzájárul az LBX hatékonyságához, stabilitásához és közvetlenségéhez.

A külső színválasztékban élénk árnyalatok és a Lexus mélyen csillogó „Sonic” fényezései is szerepelnek. Az LBX Emotion és Cool változatai kéttónusú fényezéssel is rendelhetők – bármelyik szín kombinálható a kontrasztos fekete tetővel.

https://www.youtube.com/watch?v=cqsLP7qseRU